• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ultieme shoot out tussen JVC X5000/SONY VW320 JVC X7000/SONY VW520 EPSON LS10000

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Hi iedereen,

Zoals reeds even aangehaald in het topic van onze home cinema happening gaan we een shoot out doen tussen bovenstaande toestellen. (Voor wie niet verder wil lezen, datum 5 December
wink.gif
We hebben een mooie ruimte waar we drie schermen gaan opstellen enkel gescheiden door een kleine wand om geen reflecties te krijgen onderling. We hebben een volledig zwart plafond, zwarte achtergrond en zwarte vloer, de projectoren zullen telkens per twee op één scherm worden getoond. Uiteraard allen met dezelfde bron, een OPPO93 voor Blu ray weergave, een 4K media speler voor 4K materiaal, op die manier hebben we een straight forward opstelling zonder enige vorm van van extra interferentie.

Ik ga ook de calibratie apparatuur opstellen zo kunnen jullie een aantal gemeten waarden ook aan de praktijk toetsen. De bedoeling is dat ik een gestructureerde sessie op touw zet, met enerzijds een aantal testpatronen om de dingen wat technisch te benaderen en anderzijds uiteraard ook voldoende "echt materiaal" om beide dingen met elkaar te vergelijken.

Aangezien hier best wat tijd en werk gaat inzitten willen we met voorinschrijvingen werken, op die manier weten we waar we wat aantal bezoekers betreft aan toe zijn. Zo kunnen we voldoende tijd uittrekken om op een rustige manier de juiste dingen te doorlopen. We gaan een link plaatsen waar jullie kunnen aangeven of je wil deelnemen of niet, maar ik wil ook hier graag alvast even vragen om jullie deelname al dan niet kenbaar te maken.

De locatie is in een bijgebouw van Cinedream Wijnegem (Antwerpen) Bijkhoevelaan 3 De datum die we hebben geprikt is 5 December, afhankelijk van het aantal deelnemers eventueel meerdere sessies op één dag. Koffie en andere versnaperingen zullen klaarstaan, ik zet mijn beste beentje voor om jullie (en mezelf) een aangename en leerrijke namiddag te bezorgen.

Ik hoor graag op wie we mogen rekenen.

Gr Werner
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Yep, den deze wil wel langskomen.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Supertof initiatief! Nog even afwachten hoe de planning van de bouw loopt voor ik aanwezigheid kan bevestigen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Yups, daar wel ik wel es naar komen kijken! *echt* vergelijk tenminste.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik kom ook af,mogelijkheid tot demo Marantz AV8802A,7702mkIi en Arcam AV850/550?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
@cinedream: heb je eigenlijk een idee of dit enkel overdag (openingsuren) is, of komt er ook een avond-sessie?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

dreamworks

Member
15 nov 2014
31
0
9
www.dreamworks.be
Xenomorph zei:
Ik kom ook af,mogelijkheid tot demo Marantz AV8802A,7702mkIi en Arcam AV850/550?
Beste Xenomorph. De Arcam AVR-850 wordt op 7 dec officieel voorgesteld aan de dealers, Ik zal trachten om de nieuwe Arcam op onze shoot-out 5 December aanstaande te hebben. We houden u hier verder op de hoogte.

Peter Onzia- Cinedream Bonheiden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Bevestigd zaterdag om 14 uur.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
Heren,

De sessie van 10h00 is ondertussen volgeboekt
wink.gif
dus vanaf nu zullen extra inschrijvingen voor de sessie van 14h00 zijn. Ik wou ook nog even het volgende in de groep gooien, ik speel met het idee om voor we aan de eigenlijke shoot out beginnen in een afzonderlijk lokaal een soort van info sessie te doen. Concreet zou dit willen zegen dat ik wat dieper wil ingaan op het calibratie gebeuren, de invloed van een iris op de gray scale en gamma, verschillen in metingen enz ik vindt het belangrijk omdat er bij het juist vergelijken van verschillende toestellen en merken toch wel wat factoren van invloed zijn op het resultaat. Ik schat dat dit eventueel een klein uurtje in beslag zou kunnen nemen los van de effectieve shoot out, zijn jullie hiervoor geïnteresseerd?

modify_inline.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
is misschien wel interessant om te weten dus voor mij is het een go....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Jup, ik vind zoiets ook wel interessant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik kom om 14u maar moest je je registreren op die pagina? Heb alleen het uur aangeklikt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Xenomorph zei:
Ik kom om 14u maar moest je je registreren op die pagina? Heb alleen het uur aangeklikt!
Heb ge een mailtje gehad van uw reservatie? Indien niet, dan zalt niet gelukt zijn vermoed ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
broodro0ster zei:
Heb ge een mailtje gehad van uw reservatie? Indien niet, dan zalt niet gelukt zijn vermoed ik.
nee niets gekregen, moet duidelijker zijn in de toekomst!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Bagger, was een van de eerste om mij aan te melden, speciaal vrijaf genomen en nu is het volzet, sucks!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
heb pertang ook geen mail gehad en alles ingevuld nochtans...ook zeker een van de eerste aangemeld???

allee , ben ik erbij of niet?????Werner????
 
Laatst bewerkt door een moderator: