• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ultieme shoot out tussen JVC X5000/SONY VW320 JVC X7000/SONY VW520 EPSON LS10000

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik heb een mailtje gehad van eventbrite dat m'n inschrijving gelukt is. Ik denk dat je niet ingeschreven bent als je dat mailtje niet gehad hebt.

Hebde uw spam folder nagekeken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
toen je op bevestigen klikte kreeg ik wel degelijk de melding dat ik aangemeld was maar nu laat je me wel twijfelen , kga de mails eens nakijken op de andere pc. ge moest eerst het gewenste uur aanklikken en dan wat persoonlijke gegevens invullen en dan op pay gedrukt...(kostprijs was 0 )

heb toch mail van eventbride gehad blijkbaar maar staat nu in de prullemand op de iPad.....terug gezet nu eens kijken of ik hem terugvind op de grote pc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Als ge ergens de mail gevonden ebt, zal uw inschrijving wel ok zijn.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Wie gaat er nog vant forum?

Ik ga naar de sessie van 10u.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik kan er helaas niet geraken door mijn werk, maar ik ben wel erg benieuwd naar al jullie bevindingen!
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
broodro0ster zei:
Wie gaat er nog vant forum?

Ik ga naar de sessie van 10u.
Helaas niet van de partij, maar ben net als luckske ook benieuwd naar al jullie bevindingen. Alvast veel plezier daar mannen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik ga ook niet aangezien mijn reservering mislukt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Xenomorph zei:
Ik ga ook niet aangezien mijn reservering mislukt!
Oesje :s En als ge inlogt op uw event brite account vindt ge er ook niks meer van terug?
1f914.png
Kan je niks meer met Werner regelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
broodro0ster zei:
Wie gaat er nog vant forum?

Ik ga naar de sessie van 10u.
See you there
1f609.png
Ik heb de 10u sessie genomen zodat ik niet te laat terug kan vertrekken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ga wel horen van jullie hoe het geweest is!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
ik ga om 14.00 uur.(waarschijnlijk tussen al die Nederlanders.
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
@Peter, Skoebidoe

Er is wel degelijk een mail gestuurd ter bevestiging, toevallig niet in je spam terecht gekomen? Je bent dus zeker geregistreerd voor 14h00
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
@ Xenomorph,

Onder welke naam heb je geregistreerd? waarom mail je toch gewoon niet even om te vragen of er nog iets kan of niet? Ik kom ook niet elke dag kijken naar reacties hier, het is toch een kleine moeite om even een mailtje te sturen met de vraag of je er nog bij kan of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.686
210
73
Schaamteloze copy vanaf HTForum.NL

Ook hier wat feedback. Allereerst prima ontvangst van het Cinedream team die de nodige uurtjes voorbereiding hebben gestoken in deze uitstekende shootout. Zoals eerder geschreven dus een vergelijk van enkele "stapeltjes" projecteren
applaus.gif
gekoppeld via HDMI aan dezelfde bronnen.

JVC X5000 vs Sony VW320 JVC X7000 vs Sony VW520 Epson LS 1000 Bronnen waren een Oppo Bluray speler en Popcorn 4K mediaspeler


Er werden testen gedaan met gewoon HD-materiaal (Bluray op Oppo) , 4K materiaal en als laatste een stukje (4K) "HDR" (High Dynamic Range) materiaal op de VW520 via Popcorn speler. Niks audio, niks receiver, gewoon met HDMI-doosjes de boel gekoppeld.

Ben aardig verschoten van het 4K verhaal, en meer bepaald door de "pseudo" 4K van e-shift op de JVC wat helemaal niet onaardig was tov een "native" 4K verhaal op de Sony. Het zorgvuldig vergelijken van demo-filmpjes bracht kleine nuances naar voor, maar wat als je 4m of 5m van je scherm zit .... nu sta je er met de neus quasi op....

Als laatste werden op volgende opstellingen gedaan : dezelfde content continue naar LS10000/VW520/VW320 en hetzelfde LS10000/X7000/X5000 terwijl je continue kon vergelijken. Echt niet eenvoudig om bij film daadwerkelijk verschillen te zien die direct en duidelijk zijn EN die meerkost van sommige toestellen kan rechtvaardigen (maar dat laatste is een persoonlijke belissing natuurlijk!)

Die Epson LS10000 ... welliswaar redelijk duur , maar geeft een héél mooi plaatje dat er natuurlijk uitzag, een quasi "onbeperkte" levensduur in HT-termen van het laser-element (zelfs in "hi output" mode) wat een prachtig plaatje opleverde. 1 om in het oog te houden ... als Epson op dit (laser) framework een native 4K panel gaan zetten gaat dit ook een toppertje worden.


Een erg leuke & leerrijke voormiddag gehad en kudo's voor het Cinedream team (Werner,Peter en Luc)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Ben ook terug en ongeveer hetzelfde als wat janvanham zegt.

In 1080p native doen de Sonys onder tegenover de jvc's al scheelt het wel nietveel op gebied van zwartwaardes . Op gebied van 4K moet ik eerlijk toegeven dat de sony 540 het ietske beter doet dan de jvc x7000 met hun e- shift maar het is echt maar een kleine neuslengte ( eerder het tippeke van de neus ) verschil.

De Epson heeft mij vandaag best verrast , deze geeft een mooi rustig plaatje weer en moet echt niet onderdoen voor zijn concurrenten al wasde jvc in 4K e-shift wel iets beter maar in vergelijk met de sony 540 native 4K .....damm weeral close met lichte voorkeur voor de epson..raar maar waar.

Nu het zijn allemaal degelijke projectors er was infeite geen enkele "slechte" maar het was wel opvallen hoe klein de verschillen waren en je moest er soms echt naar op zoek .

De hdr demo was echt veelbelovend , zeker die grotten, man wat een rust wat een diepte wat een kleuren in dat beeld een waar lust voor het oog , 3D zonder bril.....


Ga ik nu mijne JVC x500 vervangen door een sony ...nee maar de Epson is wel eentje om in het oog te houden...en wat als JVC en Epson een native 4K uitbrengen....

Was een leerijk amuzante namiddag en het was me een waar genoegen om aanwezig te zijn , heb mij echt niet verveeld en de uurtjes vlogen voorbij.... ( wie gaat er de 12 dec naar de primeur van het scherm en om hoe laat ? Kunnen we er mischien een meet en greet van maken.
1f609.png
)
 
Laatst bewerkt door een moderator: