• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Video deurbellen

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Dat heb ik niet getest. Maar heb nergens een pw voor mijn wifi moeten invullen. Dus als ik hem nu afkopel van mijn switch gaat hij niet meer op internet zijn. Zal eens checken of ik ergens een wifi code kan invullen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Even check gedaan. Je kan perfect verbinding met wifi. Wel enkel de 2.4 band.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Jake

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Gewoon naar aparatuur gaan - Homebase en dag configuratie

U4tjAu4.jpg
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Bel bv boven op je google home is wel zeer interessant, wij horen de bel nu niet boven.
Dus heeft het wel degelijk zn nut.
Stand van batterijen, indien je koppelt met HA zou je hiervan verwittigd kunnen worden ;) Doe ik trouwens met al mijn sensoren
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Stand van batterijen is er hé. Maar zijn gewoon 3 of 4 blokjes. Dus je kan zien als batterijen bijna leeg zijn. Volgens brochure is het 1 jaar. Dus volgend jaar meer zekerheid daarover.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Ik ben ook aangenaam verrast. Vooral die van de bel is heel duidelijk. Maar daar is wel meer licht omdat de straatverlichting in de buurt is.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Mooie inbreuk op privacy wetgeving... je mag je buurman niet filmen ;-)
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Nope. Filmen start pas wanneer persoon op mijn eigendom komt. Dat is zo ingesteld. Werkt ook heel goed.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Nog steeds tevreden vd bel?
Poging met ha heb je nog niet kunnen doen zeker gezien je issues
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Geen valse meldingen zoals bewegende struiken,bomen,...?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
De grootste kanshebbers hier zijn nog steeds de eufy en google...
Die komen er gewoon best uit, maar bij beide nog geen HA integratie.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.473
309
93
Geen enkele foute melding. Juist op begin. Maar dan kleine aanpassing gedaan omdat er nog stukje straat in mijn referentie kader zat. Er staan 2 bomen dicht bij mijn voordeur binnen kader en tijdens bv storm is er ook geen foutmelding geweest.

Integratie met HA lukt nog niet...
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Ondertussen zijn er ook reviews van de UniFi Protect G4 Doorbell.

 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Hoe zit dat precies met die opslag nu, ik dacht enkel eerst via hun protect dinges, maar blijkbaar is rtsp ook mogelijk, dus das dan toch lokaal of hoe zie ik dat?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Wel iets heel positiefs gevonden

Unifi Protect for Home Assistant



The Unifi Protect Integration adds support for retrieving Camera feeds and Sensor data from a Unifi Protect installation on either a Ubiquiti CloudKey+, Ubiquiti Unifi Dream Machine Pro (UDMP) or Unifi Protect Network Video Recorder (UNVR).

There is support for the following device types within Home Assistant:

  • Camera
  • Sensor
  • Binary Sensor
  • Switch
It supports both regular Ubiquiti Cameras and the Unifi Doorbell. Camera feeds, Motion Sensors, Doorbell Sensors, Motion Setting Sensors and Switches will be created automativally for each Camera found, once the Integration has been configured.



De eerste deurbel dus met integratie.
Gezien dit in HA kan, kan ik vermoedelijk ook google home's verbinden ermee (en android tvs) maw google/sonos die zegt dat er iemand aan de deur staat. Melding op tv enz enz
Zelfs live beeld met de cast functie.

Enige downside die ik nu zie, ik ben verplicht een cloudkey, UDMP of UNVR te kopen
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.910
242
73
Inderdaad, Unifi Protect is steeds nodig, dus je hebt een Cloudkey Gen2+, UDMP of UNVR nodig.
Blijkbaar werkt de bel ook met 24V passief PoE (dan gebruik je 2 draden van de UTP kabel) en Ubiquiti gaat ook nog een aparte voeding uitbrengen (PoE), de verbinding is dan nog wel via wifi.