• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
Vars
ToothLess zei:
daarvoor noemen ze dat dan ook 'renoveren'....
1f914.png
Sommige (structurele, isolatie-technische) aspecten zijn wat lastiger (=duurder) met renoveren op te lossen natuurlijk.
Veel hangt van (resterend) budget af na de aankoop van een woning. Als je niet op 100k meer of minder moet kijken valt aan alles wel een mouw te passen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Ach, die score is niet zaligmakend uiteindelijk - een dak goed isoleren en nieuwe ramen steken is niet moeilijk (en blijft betaalbaar) om die score serieus te laten zakken....
Trouwens, alles evenredig toch? Je koopt tegenwoordig toch geen huis als je dat soort dingen erbij niet kan ophoesten mocht dat nodig blijken? Dat weet je toch op voorhand? Allez, ik zou het toch hopen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.528
161
66
Alles is mogelijk, wijj hebben grondig gerenoveerd, onze woning is goed als nieuw, en met de toen geldende premies en lagere btw, hadden we nooit een vegelijkbaare nieuwbouw kunnen hebben aan die prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
ToothLess zei:
Ach, die score is niet zaligmakend uiteindelijk - een dak goed isoleren en nieuwe ramen steken is niet moeilijk (en blijft betaalbaar) om die score serieus te laten zakken....
Trouwens, alles evenredig toch? Je koopt tegenwoordig toch geen huis als je dat soort dingen erbij niet kan ophoesten mocht dat nodig blijken? Dat weet je toch op voorhand? Allez, ik zou het toch hopen
263a.png
Klopt, wat die (theoretische) score betreft zou ik eerder de neiging hebben om aan de vorige eigenaars te vragen wat ze betalen om hun kot warm te stoken...dat is al een goede indicatie
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.528
161
66
Dan nog moet je opletten... ik heb het graag warm, onder de 23 graden gaan we bijna nooit
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
krikri zei:
Alles is mogelijk, wijj hebben grondig gerenoveerd, onze woning is goed als nieuw, en met de toen geldende premies en lagere btw, hadden we nooit een vegelijkbaare nieuwbouw kunnen hebben aan die prijs.
Ja idd ... de 6% BTW regel doet ook veel.
21% is en blijft belachelijk veel ... en op alles hé. EN op materialen, EN nog eens op uren ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Er is redelijk wat werk aan. Gelukkig zijn alle ramen dubbel glas.
Maar de elektriciteit en verwarming in het huis is al jammer genoeg 40 jaar oud.
Keuken en badkamer zijn ook aan vervanging toe.
Dus de vloer moet er uit,alle technieken moeten herdaan worden en een nieuwe badkamer en keuken plaatsen.

De living, badkamer, slaapkamers, keuken, ... bevinden zich allemaal op de gelijkvloers.
Het 1e verdiep is eigenlijk één gigantisch grote zolder. De bedoeling is om later hier slaapkamers en badkamer te plaatsen. (en een dedicated)
We zullen zien hoeveel budget ik nog over heb.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.915
242
73
20 OSB platen en morgen ga ik nog wat isolatie en metal studs halen. De bouw van mijn dedicated ruimte kan beginnen
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Philips Hue runner 3 spot voor in de HT
263a.png


581263
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Chr1st0f zei:
20 OSB platen en morgen ga ik nog wat isolatie en metal studs halen. De bouw van mijn dedicated ruimte kan beginnen
1f44d.png
benieuwd nr je ruimte, jou kennende zal dat dik in orde komen! Mogen we al iets zien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
broodro0ster zei:
Philips Hue runner 3 spot voor in de HT
263a.png


581263
prijs? Zijn zo'n dingen ook te gebruiken in een woonkamer bv?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.915
242
73
Skank zei:
benieuwd nr je ruimte, jou kennende zal dat dik in orde komen! Mogen we al iets zien?
Eerst nog wat opruimen en dan volgen de foto's/showcase.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
djaxx zei:
prijs? Zijn zo'n dingen ook te gebruiken in een woonkamer bv?
200euro incl. 3 hue lampen en een draadloze schakelaar.
Uiteraard kan dat ook in de woonkamer.
Het leuke van de hue lampen is dat je ze kan bedienen met de Harmony afstandsbedieningen die een hub hebben.

En ik in mn HT geen schakelaar aan de deur. Ik kan niet verzetten zonder breekwerk, maar bij de lamp komt een draadloze schakelaar die op een knoopcelletje werkt en je aan de muur kunt kleven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Kunnen deze dan ook nog met de schakelaar bediend worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
djaxx zei:
Kunnen deze dan ook nog met de schakelaar bediend worden?
Ja, als de gewone schakelaar gebruikt dan gaan ze op volle sterke aan.
Natuurlijk, als ze uit staan met de gewone schakelaar kan je niks meer doen met de app omdat je lampen niet meer voorzien zijn van stroom.

Mijn huidige schakelaar zit nu achter m'n surround speaker, dus die ga ik gewoon altijd laten aanstaan en alles doen via de app/hue dimmer switch.
Of wat je nog kan doen, is de bestaande schakelaar wegnemen en de draden door verbinden. En dan monteer je de Hue dimmerswitch voor het gat van de oude schakelaar
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
djaxx zei:
Kunnen deze dan ook nog met de schakelaar bediend worden?
lol. Vorige discussie niet gevolgd?
263a.png
ik denk dat brood bijna zot komt van mijn vragen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Nee heb ni alles gelezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Skank zei:
lol. Vorige discussie niet gevolgd?
263a.png
ik denk dat brood bijna zot komt van mijn vragen
Kheb ze zonet geïnstalleerd en ben er echt tevreden van.
Khad een beetje schrik dat ik licht zou verliezen, maar deze Hue spots schijnen feller en breder dan m'n vorige spots. En die draadloze schakelaar is ook de max. Hij voelt enkel wat plastiekerig aan, maar het werkt wel super.

De spotjes zelf zijn trouwens low profile, dus dat gaat zeker werken in uw podium
263a.png
En de schakelaar gebruik je dan maar als afstandbediening, want dat magneet systeem zit goed in elkaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator: