• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jake
  • Startdatum Startdatum
Amai...geld moet rollen blijkbaar.
1f609.png
Daarom staan er ook wielen onder
1f609.png

Laatst bewerkt door een moderator:
raid 5 heb je niet nodig als de data reeds een backup is of je hebt ergens anders een backup staan.

Je kan dus alle schijven gebruiken.

Na de reacties en een hoop opgezocht te hebben heb ik er toch voor gekozen om de raid 5 te laten voor wat het is en de 3 schijven apart te gebruiken.

Carrion zei:
Na de reacties en een hoop opgezocht te hebben heb ik er toch voor gekozen om de raid 5 te laten voor wat het is en de 3 schijven apart te gebruiken.
Dat is nog niet zo gek hoor.
Ik doe dat hier ook eigenlijk, ik heb enkele losse disken (1*8TB, 2*3TB) waar media op staat. Voor je media-applicatie (vb Kodi of Plex) maakt dat allemaal niet uit waar het exact staat.
Indien die disk dan doodvalt ben je idd 1/3 van je library kwijt, maar voor films who cares, je kan die dingen terug online vinden etc.

Het is gewoon wat meer werk als je wil uitbreiden etc. Maar in mijn geval is dat geen probleem omdat ik er wel vlot thuis in ben in Linux omgevingen.

Ik ga mij ook op de platenspeler hype smijten. Heb een Rega Planar 2 gekocht. Volgende week afhalen..

Nu rommelmarkten afschuimen voor platen. Ook eens op zolder thuis gaan kijken want daar zijn mss ook nog wel wat pareltjes te vinden..

Sinds deze morgen wat aan het spelen met m'n nieuwe Sony MR10-MK3 fototoestel.
M'n HX100V was ondertussen toch al 6 jaartjes oud ongeveer ...

Sowieso was op ik zoek naar een toestel zonder verwisselbare lenzen met nog een aantal "EN" vereisten, en dan als jarenlange Sony gebruiker (begonnen met de F828) weet ik wat ik kan verwachten.

Joske007 zei:
Dank je
263a.png

Tja, voor een Oled zal er op het dak nog een zonnepaneeltje moeten bijgeplaatst worden
263a.png

Daarom staan er ook wielen onder
1f609.png
Den deze staat mischien ook in de aanbieding ?

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=VU0L7SyYUxo</woltlab-metacode>

Had deze al een tijdje op mijn lijstje staan, alleen was ie niet leverbaar met een bubbelbad voor 6 personen
1f604.png
1f604.png
1f604.png

? Ups is toch voor zls de stroom uitvalt? Heb je de tv etc... dan ook op de ups hangen?

krikri zei:
? Ups is toch voor zls de stroom uitvalt? Heb je de tv etc... dan ook op de ups hangen?
Een server sluit niet altijd mooi af als de stroom uitvalt. Die UPS dient eigenlijk enkel om een propere shut-down procedure op te starten.

Helemaal correct sandervdw

Want bij mijn vorige server is de elektriciteit enkele keren uitgevallen. Dit is uiteraard niet gezond voor de harde schijven. Zo'n UPS kost mij €80 euro maar je bouwt wel een hoop zekerheid in voor je verzamelde data. Enkel mijn server hangt aan de UPS omdat die 24/7 opstaat.

Ik heb tot nu toe bij stroomuitval nog nooit een probleem bij mijn nassen in het verleden mogen ondervinden.
Ik zie het nut er eigenlijk niet van in, toch?

Joske007 zei:
Ik heb tot nu toe bij stroomuitval nog nooit een probleem bij mijn nassen in het verleden mogen ondervinden.
Ik zie het nut er eigenlijk niet van in, toch?
Als je NAS idle staat is dat niet zo een ramp, als hij toevallig data aan het wegschrijven is, wil je liever niet dat de stroom zomaar uitvalt
263a.png

Back
Bovenaan