• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

Seagull

Active Member
18 dec 2016
140
7
28
Chr1st0f zei:
2dehands Audeze LCD2:
0020720003_7735_800x.jpeg
Nice, en zijn ze de moeite? Zijn ze hun (nieuw)prijs waard?
Ik heb ze nog nooit gehoord, maar ik zou de EL-8 Closed-Back nog zien zitten kwa prijs, en ik heb zowiezo een closed back nodig.
Succes ermee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Joske007 zei:
Apple maakt het gebruikers toch wel zeer makkelijk hoor.
Je iPhone, iPad, iMac, enz.. met elkaar synchroniseren is een fluitje van een cent en ga zo maar verder.
Voor een niet techneut als ik, een prima OS
1f44d.png
Maar voor een techneut zoals ik, is het verschrikkelijk. Als je gewoon een goed-werkend geheel wil, zijn de meeste Apple-producten zeker goed. Als je ook nog maar een klein beetje wil customizen, kan je er best zo ver mogelijk van weg blijven.

Ik vind het wel grappig dat veel mensen een Mac-book kopen omdat ze dan mooiere presentaties kunnen maken (en uiteindelijk gebruik ze dan toch gewoon powerpoint ipv Keynote), maar als ze hem dan op een projector moeten aansluiten begint de stress met alle mogelijke adapters in de hoop dat er iets werkt. Mijn windows-laptop heeft gewoon een HDMI-poort en dat werkt altijd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Chr1st0f zei:
Tot je iTunes moet gebruiken en dan wil vlug iets anders
1f609.png
Dat was vroeger zo, maar in de laatste jaren heb ik nooit mijn iphone meer aan iTunes gehangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
sandervdw zei:
als ze hem dan op een projector moeten aansluiten begint de stress met alle mogelijke adapters in de hoop dat er iets werkt. Mijn windows-laptop heeft gewoon een HDMI-poort en dat werkt altijd...
Euh, mijn macbook heeft nochtans een hdmi aan boord
263a.png


Tja, alles heeft wel zo zijn voor en nadelen, hé.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Joske007 zei:
Euh, mijn macbook heeft nochtans een hdmi aan boord
263a.png


Tja, alles heeft wel zo zijn voor en nadelen, hé.
Oud model? Ik denk dat je momenteel sowieso via thunderbolt of usb-c moet paseren om extern beeld te krijgen. Mijn laptop is een pak dikker dan een mac-book, maar ik heb wel ingebouwd hdmi, display-port én VGA. Dus eender welke projector ik voorgeschoteld krijg (buiten een enkel DVI-model), ik krijg hem wel aangesloten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Zolang je maar graag met je toestel werkt is het belangrijkste zeker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En de stabiliteit waarmee ios draait mag ook niet vergeten worden. Nog nooit ook maar iets van virus of dergelijke tegengekomen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
sandervdw zei:
Maar voor een techneut zoals ik, is het verschrikkelijk. Als je gewoon een goed-werkend geheel wil, zijn de meeste Apple-producten zeker goed. Als je ook nog maar een klein beetje wil customizen, kan je er best zo ver mogelijk van weg blijven.

Ik vind het wel grappig dat veel mensen een Mac-book kopen omdat ze dan mooiere presentaties kunnen maken (en uiteindelijk gebruik ze dan toch gewoon powerpoint ipv Keynote), maar als ze hem dan op een projector moeten aansluiten begint de stress met alle mogelijke adapters in de hoop dat er iets werkt. Mijn windows-laptop heeft gewoon een HDMI-poort en dat werkt altijd...
Goh, wij gebruiken hier allemaal macbooks en we gaan veel bij klanten waar het windows only is. Maar echt een probleem is dat niet.
Ik ben de hele dagen met Windows servers bezig en dat werkt even goed vanaf m'n macbook thuis.

Thuis heb ik wel een Windows 10 pc waar ik ook zeer tevreden van ben.
Beide platformen hebben z'n voor en nadelen en ik werk graag met beide systemen. Voor internet, surfen, word etc vind ik een macbook persoonlijk fijner, maar ik vind te prijs te gortig geworden om er nog eentje prive aan te schaffen
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/24-wat-heb-je-zopas-gekocht/?postID=47382#post47382" data-author="djaxx"> En de stabiliteit waarmee ios draait mag ook niet vergeten worden. Nog nooit ook maar iets van virus of dergelijke tegengekomen... </woltlab-quote> ik denk niet dat dat veel heeft te maken met de stabiliteit van IOS.
De reden waarom je minder virussen vindt op IOS is omdat er veel minder bedrijfstoepassingenn draaien op IOS.
Bedrijven gebruiken voor hun toepassingen 90% of meer Windows en Linux en unix Dus hackers gaan zich daar op concentreren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Seagull zei:
Nice, en zijn ze de moeite? Zijn ze hun (nieuw)prijs waard?
Ik heb ze nog nooit gehoord, maar ik zou de EL-8 Closed-Back nog zien zitten kwa prijs, en ik heb zowiezo een closed back nodig.
Succes ermee.
De nieuwprijs zou ik er nooit aan geven, dat vind ik er wat over. Maar ze zijn kwalitatief zeer goed en de sound is relaxed zodat je er uren kan naar luisteren.
Eigenlijk trekt hij qua sound veel op mijn HD650, maar hij gaat wat verder op alle gebied, meer detail, meer laag en een groter geluid (minder in je hoofd).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
krikri zei:
ik denk niet dat dat veel heeft te maken met de stabiliteit van IOS.
De reden waarom je minder virussen vindt op IOS is omdat er veel minder bedrijfstoepassingenn draaien op IOS.
Bedrijven gebruiken voor hun toepassingen 90% of meer Windows en Linux en unix Dus hackers gaan zich daar op concentreren.
iOS maakt gebruik van sandboxing he, waardoor je niet snel een virus/spyware zal hebben op jouw toestel.
Android toestellen zijn daar gevoeliger voor. Zeker als ze naar 1 jaar al geen updates meer krijgen zoals vaak het geval is
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.531
163
66
android vs ios is een andere discussie dan ios vs. windows en linux.

Als je wil kan je ios ook relatief makelijk kraken, de safari browser zit vol met achterpoortjes.
Als je kijkt naar particulieren gebeuren de meeste attacks trouwens via phishing etc... daar zijn ios gebruikers even gevoelig voor als android gebruikers. Op dit moment geen reden om a of b te kiezen.

Voor diegene die twijfelen of ze android of apple gsm willen vind ik volgend artikel een relatief goede bron:

https://www.pdashop.nl/advies/apple-iphone-of-samsung-galaxy-kiezen.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
krikri zei:
android vs ios is een andere discussie dan ios vs. windows en linux.

Als je wil kan je ios ook relatief makelijk kraken, de safari browser zit vol met achterpoortjes.
Als je kijkt naar particulieren gebeuren de meeste attacks trouwens via phishing etc... daar zijn ios gebruikers even gevoelig voor als android gebruikers. Op dit moment geen reden om a of b te kiezen.

Voor diegene die twijfelen of ze android of apple gsm willen vind ik volgend artikel een relatief goede bron:

https://www.pdashop.nl/advies/apple-iphone-of-samsung-galaxy-kiezen.html
Ik vermoed dat jij het dan over MacOS (computers) hebt ipv iOS (iphone en ipad)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.277
211
68
Dan zou ik toch eens dringend een doktersbezoek aanraden Skank
assaultrifle.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Seeeeeg we dwalen wel een beetje af héê.....moet toch achtereen de hoofd pc eens vervangen en dan mischien eens een mac proberen.
1f609.png
( waarschijnlijk wel met windows erop maar we zullen dan nog wel zien ) en nu terug on topic graag.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Ik heb daarnet 2 sandwichen gekocht.
1f44d.png
voila, we zijn weer on topic
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ik een Geberit vlotterkraan.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
skoebiedoe zei:
Seeeeeg we dwalen wel een beetje af héê.....moet toch achtereen de hoofd pc eens vervangen en dan mischien eens een mac proberen.
1f609.png
( waarschijnlijk wel met windows erop maar we zullen dan nog wel zien ) en nu terug on topic graag.
1f609.png
Als je een mac koopt zou ik er geen Windows op gebruiken. MacOS is goed om mee te werken hoor. Als je wil gamen, hebt ge een Windows bak nodig
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: