• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
M'n eerste mechanische toetsenbord, een Corsair K70 RGB rapidfire voor een schoon prijske. De MX Speed switches zullen wel even wennen zijn (ben enkel chiclet toetsenborden gewoon) maar de eerste indruk is alvast zeer positief.

Zie ik dat goed, zo'n 150 Euro voor een keyboard? :unsure:
 

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Heb het uiteindelijk voor 130 kunnen kopen :) mechanische toetsenborden zijn idd een stuk duurder.

Maar aangezien ik dagelijks 8-10 uur achter de pc zit en aan het typen ben mag een toetsenbord wel een beetje geld kosten.
 
Laatst bewerkt:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
heb ook een kz 65 eens gekocht...ligt hier stof te vergaren ergens ...had het bijna kapot geklopt tijdens het spelen. ;)

Heb nu eentje van €20 en dit is gewoon een hele verbetering..
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Waar zit het verschil dat je 8 a 10 u op een toetsenbord van 20 of 130 euro typt?
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Wat is het verschil als ge naar een filmke kijkt op een 55" van 500euro of een 55" van 2000euro?
Daar is normaal een groot verschil in beeldkwaliteit. Bij een toetsenbord kan ik het mij moeilijk inbeelden wat het verschil effectief is???
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Daar is normaal een groot verschil in beeldkwaliteit. Bij een toetsenbord kan ik het mij moeilijk inbeelden wat het verschil effectief is???
Klopt. Bij een toetsenbord is er ook een groot verschil in kwaliteit. Nu 160euro is wel wat duur, maar dat is zo'n toetsenbord met RBG lichtjes enzo. Daarvoor betaal je natuurlijk ook een stukje bij.

Maar een mechanisch toetsenbord met Cherry MX toetsen kost toch al snel 80-120euro voor een simpel exemplaar. Die Cherry MX toetsen kan je in verschillende types krijgen volgens je eigen voorkeur. Zo'n toetsenbord is echt wel aangenaam om op te typen, dus voor iemand die 8uur per dag achter zijn PC zit, is dat wel een goede investering. Er zijn ook wel goedkopere niet mechanische toetsenborden die vrij ok zijn, maar heb er toch ook veel voor mij gehad waarbij ge precies op toetsen van pudding aant drukken zijt en 0,0 feedback geven.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Tijdje geleden een Philips Hue starter kit gekocht en een motion sensor.
Ik denk niet dat het bij die 3 lampen zal blijven,er zullen wel nog lampen bijkomen :D
Dan ook eens zien om onze tuinverlichting eens deftig te krijgen.Zoals ik het nu zie zal het wel Hue all the way zijn.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Tijdje geleden een Philips Hue starter kit gekocht en een motion sensor.
Ik denk niet dat het bij die 3 lampen zal blijven,er zullen wel nog lampen bijkomen :D
Dan ook eens zien om onze tuinverlichting eens deftig te krijgen.Zoals ik het nu zie zal het wel Hue all the way zijn.
Waar ga je de lampen steken?
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Nu heb ik 1 in een staande lamp naast m'n zetel en een andere op een dressoir ook naast onze zetel maar aan de andere kant.
De derde lamp zit op een dressoir in de hal waar de slaapkamers zijn ,waar ik ook de sensor hebt geplaatst.
Waarschijnlijk zal ik met de tijd lightstrips achter de TV meubel steken om het Ambilight effect te hebben en 1 aan onze 'bar'.
Ook in onze tuin zal ik waarschijnlijk Hue verlichting steken ,maar ik weet nog niet 100% waar en welke lampen …:unsure:.Hopelijk brengt Philips ook motion sensors voor buiten op de markt.
Met de tijd zullen er waarschijnlijk wel links en rechts nog bijkomen zoals bv bureaulamp,spots in de keuken, lampen boven de eettafel,slaapkamers...
Ik heb tijd ;)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: demon and Skank

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Tijdje geleden een Philips Hue starter kit gekocht en een motion sensor.

Bekijk dit project eens: ifttt.com ... Kan je de lampen automatisch dingen mee laten doen, zoals elke dag om X uur de lampen aan te zetten..
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Bekijk dit project eens: ifttt.com ... Kan je de lampen automatisch dingen mee laten doen, zoals elke dag om X uur de lampen aan te zetten..
Ook al getest, maar werkt niet zo goed. Zo kon je een Belkin deurbel koppelen met Hue via ifttt. Maar uiteindelijk gingen de lampen pas 2-3 minuten nadat de deurbel werd ingedrukt.

Nu heb ik alles zelf gescript via Home Assisntant en dat werkt heeeerlijk. Lampkes gaan vanzelf aan in de living als je thuis bent 45min voor zonsondergang, lampkes gaan aan je thuis komt in den donker, lampkes gaan uit als ik het huis verlaat.
En in de HT: lampkes faden uit als ik een film start met Kodi en faden terug in als ik de film pauzeer of stop.

Echt zeer tevreden van het Hue systeem hier. En de prijzen zijn ondertussen redelijk schappelijk geworden als je wat zoekt op het net. Vooral op amazon.de/fr kan je mooie prijzen vinden voor de Hue lampen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Ik heb dat spul eens even bekeken, zal inderdaad beter werken dan ifttt omdat je alles lokaal hebt draaien. Eens mee spelen wanneer ik alles inorde heb voor m'n 'smartroom' :)

Idd. En ze ondersteunen een hele resem devices en online api’s.
 

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Besteld bij Amazon.de : Hue lightstrip basis set (2m) + uitbreiding (1m) =76.70€
Bij Bol.com zit je voor dezelfde items aan 91€
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank