• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Wat heb je zopas gekocht?

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Besteld bij Amazon.de : Hue lightstrip basis set (2m) + uitbreiding (1m) =76.70€
Bij Bol.com zit je voor dezelfde items aan 91€

Bij amazon spaar je inderdaad zo'n goede 30 € uit op Phillips Hue stuff :).


Laats aangekocht:
Rasbpberry Pi 3 B+ starter kit
Phillips Hue color starterkit
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Nieuwe dashcam....(alléé 2) diegene die in de werkauto zat is de batterij kapot an als je dan het contact afzet stopt deze met filmen maar is de file beschadigd...dus daarom ga ik hem vervangen en voor de winkel wagen heb ik er ook eentje gekocht .
Weet alleen naog niet dewelke ik in de werk auto ga zetten .
Heb de Caliber DVR110 en de Garmin 45 gekocht.
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Wat doe je daar nu in feite mee. Dat je onderweg het zicht vanuit je wagen filmt is me wel duidelijk. Maar wat ben je daar mee?
 

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Wat doe je daar nu in feite mee. Dat je onderweg het zicht vanuit je wagen filmt is me wel duidelijk. Maar wat ben je daar mee?

Ik zou zeggen als je bv op de autostrade een breakchecker voor u hebt hangen en je die niet meer kan ontwijken en er tegen zit. Dat je bewijs hebt dat jij niet in fout was. Ik weet wel niet of dit nu geldig bewijs is of niet.
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Wilde ik net zeggen. Mag nooit als bewijs aangevoerd worden. Dus het nut ervan buiten dat zie ik niet onmiddellijk.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Je kan dat wel gebruiken als bewijsstuk ....is al op tv geweest dat iemand met een dashcam zich verdedigde door de het filmpje te laten zien en deze is in gelijk gesteld.(op het filmpje staan datum locatie en snelheid dat jij reed opgeslagen )
Of zoals eer gisteren bij mij ...iemand reed zonder kijken achteruit tegen mijne auto...deze kan beweren dat ik in zijn gat gereden ben (zonder getuigen ) en bewijs dat dan maar eens...nu heb Ik hem gewoon op de dashcam gewezen en de papieren zijn netjes zonder protest ingevuld geweest met te zeggen dat hij wel degelijk achteruit reed en ik stil stond.
(Wou het filmpje bewaren en opsturen naar de verzekering en daardoor zag ik dat de vorige kaduuk was. ;) maar wat niet weet wat niet deert. ;) )

Normaal kan je dat ook doorgeven aan uw verzekering en sommige geven dan korting.
Deze werkt op batterij en heeft een g sensor en je kan deze dus instellen dat hem begint te filmen als uwe wagen een stoot krijgt...(dan zie je enkel wel het beeld door u vooruit maar zulke camera’s hebben een groothoeklens en als hem dan passeert staat zij n plaat er nog altijd op. ;)
Je kan er ook foto’s mee maken en dan hebben ze nog een soort van reisverslag functie ....en de Garmin kan je zelfs paren zodat je uw filmpjes kan delen op een smartphone of iPad en dergelijke...
 

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160309_02173738

Zolang je de wetten van de privacy respecteert kan dit als bewijsmateriaal gebruikt worden dus. ;) (dus niet op YouTube enzo zetten )


Voor de volledigheid - ge moet dus ook aangifte doen van uw dashcam als je dat wenst te gaan gebruiken voor het verzamelen van gerechtelijke persoonsgegevens (aanrijding bv). Voor deze zomer moest dat nog via het e-loket van de privacycommissie, tegenwoordig via de flikken dacht ik. Bon als ge nog niet snapt waarom iemand dat in z'n voertuig plaatst, dan moet ge bv eens eens alle dagen door Brussel tuffen bijvoorbeeld. En liefst coté Bergensesteeweg, abattoir enzo...
 

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik ging ervan uit dat het nooit als bewijs kon gebruikt worden maar dan nog zou ik zoiets nooit in mijn wagen plaatsen. Maar kom, ieder zijn ding natuurlijk.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Een paar "Mee Audio M6 Pro 2nd Generation" in-ear oortjes voor als er teveel lawaai om met mijn open back Sennheiser HD598 te gamen/luisteren.
 

Thibault

Active Member
19 feb 2013
185
29
36
45
Harelbeke
www.facebook.com
Terug 2+1 actie bij Mediamarkt Belgie
Mijn vinylaankopen (tot nu toe)

Angele - Brol
Arsenal - In the rush of shaking shoulders
Christine & the queens - Chris
Metallica - Load
Iron Maiden - Virtual XI
Pink Floyd - Foot in the door (best of)
Tamino - Amir
Alice Cooper - The last temptation
Ghost - Prequelle