• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

welk goede tv merk full hd 4k

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
een tijdje geleden kwam ik hier al eens langs en was toen min of meer zeker dat de eerstvolgende aanschaf terug slechts een full hd tv zou zijn, maar nu begin ik te twijfelen ook omdat veel nieuwe techniek enkel nog wordt meegeleverd met de 4k schermen

is Panasonic nog een goed merk? vroeger maakten ze goede plasma schermen, maar op dit moment hoe zit het met hun lcd/led schermen? In hun 2016 gamma zit de dx904 reeks (55 en 65) Die heeft het UHD premium logo. Ik begrijp dat deze tv alleen niet volstaat om van de mogelijkheden van dit scherm te kunnen genieten en dat ook een uhd dvd speler nodig is + nog de content. Maar stel nu simpele telenet tv uitzendingen, hoe gaat zo'n duur scherm hiermee om?. ziet dat er toch alvast beter uit dan een exemplaar uit de lagere reeks. Idem voor Samsung en Sony met hun topreeksen en de middenklasse reeksen, zie je dat verschil duidelijk of niet. In de winkels is dit bijna niet na te gaan want op die uhd toestellen speelt bijna altijd een demo filmpje en niet één of vier ...

meer dan waarschijnlijk zal de keuze vallen tussen een Samsung Sony of Panasonic. De vraag is of de topreeksen een beter beeld gaan geven bij gewone (hd) uitzendingen. Voor blu-ray kan ik de playstation 4 inzetten.

de afstand tv zetel zal een dikke 4 meter zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Ik denk dat het vooral van jou budget afhangt.... Persoonlijk zie ik nog geen redenen om nu in 4K te investeren, liever een goede full-hd oled tv. Dat gaat je een beter beeld opleveren dan eender welke andere 4K tv, tenzij je OLED 4K neemt, maar dat is al een serieus prijskaartje ;).

In geval van zo een telenet uitzending (720p/1080i) zal het beeld gewoon upscaled worden, het beeld wordt dus vergroot naar de native resolutie van het scherm en de kwaliteit hangt allemaal af van de videoprocessing chip in het toestel..... En laat nu eens toevallig zijn dat fabrikanten liever geld uitgeven aan marketing dan een goede tv
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Telenet zendt uit op 720p. Dit beeld moet dus 2x vergroot worden om een Full HD (1080p) beeld te verkrijgen. Van Full HD naar UltraHD is een vergroting van 4x. Je digicorder signaal gaat dus 8x vergoot moeten worden om aan voldoende pixels te geraken op een UltraHD TV. In deze TVs zitten wel beeldprocessors (upscalers) om dit rekenwerk voor zich te nemen, maar ik verwacht weinig tot geen verschillen met een full HD tv.

Ook met een UltraHD premium certificatie blijven de TVs nog vrijwel in hun kinderschoenen staan en zeker in het heel HDR gebeuren gaan we nog veel vooruitgangen zien.

Maar om op dit moment écht te kunnen genieten van een ultraHD tv, en het onderste uit de kan te halen, heb je inderdaad een ultra HD blu-ray speler nodig. Deze gaan komende maand hier in europa uitkomen en dan spreken we nog niet over 30 euro/uhd bluray.

Als het voor bijna uitsluitend telenet te kijken is, zou ik echt niet verder kijken dan Full HD. @ilstino heeft trouwens een mooie promotie staan van een Full HD OLED tv - http://www.hifinesse.be/beeld/tv/lg-55eg910v-55-full-hd-3d-compatibiliteit-smart-tv-wi-fi-zwart-zilver-led-tv.html

Ga je toch voor een UHD tv, zou ik zeker LG in overweging nemen met hun OLED TVs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
bart zei:
een tijdje geleden kwam ik hier al eens langs en was toen min of meer zeker dat de eerstvolgende aanschaf terug slechts een full hd tv zou zijn, maar nu begin ik te twijfelen ook omdat veel nieuwe techniek enkel nog wordt meegeleverd met de 4k schermen

is Panasonic nog een goed merk? vroeger maakten ze goede plasma schermen, maar op dit moment hoe zit het met hun lcd/led schermen? In hun 2016 gamma zit de dx904 reeks (55 en 65) Die heeft het UHD premium logo. Ik begrijp dat deze tv alleen niet volstaat om van de mogelijkheden van dit scherm te kunnen genieten en dat ook een uhd dvd speler nodig is + nog de content. Maar stel nu simpele telenet tv uitzendingen, hoe gaat zo'n duur scherm hiermee om?. ziet dat er toch alvast beter uit dan een exemplaar uit de lagere reeks. Idem voor Samsung en Sony met hun topreeksen en de middenklasse reeksen, zie je dat verschil duidelijk of niet. In de winkels is dit bijna niet na te gaan want op die uhd toestellen speelt bijna altijd een demo filmpje en niet één of vier ...

meer dan waarschijnlijk zal de keuze vallen tussen een Samsung Sony of Panasonic. De vraag is of de topreeksen een beter beeld gaan geven bij gewone (hd) uitzendingen. Voor blu-ray kan ik de playstation 4 inzetten.

de afstand tv zetel zal een dikke 4 meter zijn
4m is simpelweg te ver om een 55" of 65" 4k te zetten , ideale afstand is voor 55" 1.9m en 65" 2.5m , boven de 3m is het menselijk oog gewoon niet goed genoeg om het verschil tussen 4k en full hd te zien , het enigste voordeel dat je bij een ultra hd premium tv er dus gaat uithalen ( in combinatie met uhd blu ray speler en film , of netflix/amazon hdr) is het hdr signaal , nu moet je voor jezelf uitmaken of je dit het premium prijskaartje waard vind , zoals@demon aanhaald zou ik persoonlijk ook eerder naar een 55" full hd tv gaan , bv de 55eg910v of de sony kdl55w809c dit zijn hele goede full hd tv's waar je bij gewone tv uitzendingen echt wel prachtig beeld gaat krijgen , bij gewone tv uitzendingen op een 4k tv ga je merken dat deze minder scherp zijn dan full hd tv's daar deze moeite hebben met het 720p/1080i signaal naar hun native resolutie (2160p) te brengen

ik heb hier in de winkel een gewone digicorder staan van telenet op een hdmi splitter en je ziet duidelijk dat het beeld van de 4k tv's minder is dan bij de full hd tv's , bij sd zenders wordt het beeld zelf schrijnend , bij een blu ray of netflix is het beeld vergelijkbaar met een goede full hd tv

aan jou de keuze maar ik zou persoonlijk nog voor full hd gaan , of voor een +75" 4k tv om op jouw kijkafstand het volle nut hieruit te halen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
luckske zei:
Telenet zendt uit op 720p. Dit beeld moet dus 2x vergroot worden om een Full HD (1080p) beeld te verkrijgen. Van Full HD naar UltraHD is een vergroting van 4x. Je digicorder signaal gaat dus 8x vergoot moeten worden om aan voldoende pixels te geraken op een UltraHD TV. In deze TVs zitten wel beeldprocessors (upscalers) om dit rekenwerk voor zich te nemen, maar ik verwacht weinig tot geen verschillen met een full HD tv.

Ook met een UltraHD premium certificatie blijven de TVs nog vrijwel in hun kinderschoenen staan en zeker in het heel HDR gebeuren gaan we nog veel vooruitgangen zien.

Maar om op dit moment écht te kunnen genieten van een ultraHD tv, en het onderste uit de kan te halen, heb je inderdaad een ultra HD blu-ray speler nodig. Deze gaan komende maand hier in europa uitkomen en dan spreken we nog niet over 30 euro/uhd bluray.

Als het voor bijna uitsluitend telenet te kijken is, zou ik echt niet verder kijken dan Full HD. @ilstino heeft trouwens een mooie promotie staan van een Full HD OLED tv - http://www.hifinesse.be/beeld/tv/lg-55eg910v-55-full-hd-3d-compatibiliteit-smart-tv-wi-fi-zwart-zilver-led-tv.html

Ga je toch voor een UHD tv, zou ik zeker LG in overweging nemen met hun OLED TVs.
de eg910v is idd een pracht tv en zeker aan deze prijs is het een aanrader , ondanks dat de 4k oled's van lg echte toppers zijn moet hij om het echte nut te halen naar +75" in 4k gaan , dit wil zeggen de nieuwe s9 van lg die in de loop van dit jaar uitkomt ,met het leuke prijskaartje van +12000€ , volgende week ga ik deze live in actie zien en ben hier echt benieuwd naar , maar denk dat veel mensen gaan struikelen over het prijskaartje ondanks de beeldkwaliteit en design
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
ik had zoeven een artikel gelezen op avforums (Top 10 features your next TV must have)

dus jullie stellen voor om opnieuw een full hd te kopen mag tot 2000 euro zijn, moet toch enkele jaartjes mee tot udh gemeengoed is

hebben de full hd tv's veel vooruitgang geboekt? mijn full hd is een sony van 2009 en vraag me af of full hd tv's anno 2016 merkelijk beter spelen of is het enige verschil met toen de smart-tv functies die er toen niet waren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
bart zei:
hebben de full hd tv's veel vooruitgang geboekt? mijn full hd is een sony van 2009 en vraag me af of full hd tv's anno 2016 merkelijk beter spelen of is het enige verschil met toen de smart-tv functies die er toen niet waren?
Enorm veel vooruitgang! Wij hebben begin dit jaar een LG van 2011 vervangen voor een 2015 Sony W805 en het verschil is enorm qua beeldkwaliteit - zowel contrast als kleuren zijn erop vooruitgegaan. Ga je dan nog eens kijken naar bijvoorbeeld een LG OLED, dan is het verschil nog groter.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
ok. goede merken om iit de kiezen zijn dan ... sony? samsung? lg? panasonic?? andere??

en voor een 4 m voldoet een 55" en is groter niet van nut?

sony heeft zo te zien verschilende modellen uit die w8X reeks (w809c w805c) dzn is er nog de x en s reeks

heeft het nut om te wachten op een full hd die pas zal uitkomen in 2016 of maakt het geen verschil uit met de modellen van 2015
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
de kdl55w809c is de beste full hd televisie van sony dit jaar dan , de x en s reeks die je van aanhaald zijn beide uhd reeksen ,

als je nog jaren plezier wilt hebben en het budget laat dit toe zou ik idd ook de lg oled aanraden , deze heeft echt wel fenomenaal beeld , perfecte zwartwaarden , enz zie maar naar korte review van demon , deze heeft dezelfde tv gisteren gekocht is imho de beste keuze van het moment
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
zal eens op zoek gaan naar die lg oled. prijzen zullen overal wel min of meer gelijk lopen. die speelt ook gewone tv uitzendingen goed of toch niet enkel blu-ray hoop ik
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
nu nog mijn wederhelft proberen te overtuigen dat het merk LG ok is want zij heeft daar om de één of andere reden een negatief beeld van. Zegt steeds over LG (Louche Gerät)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
bart zei:
nu nog mijn wederhelft proberen te overtuigen dat het merk LG ok is want zij heeft daar om de één of andere reden een negatief beeld van. Zegt steeds over LG (Louche Gerät)
Ach, ach, elke fabrikant heeft wel zijn probleem reeks (gehad) of probeert onder zijn garantie uit te komen.... Misschien kan je haar overtuigen door naar een winkel te gaan met eigen demo materiaal op een usb stick en vragen om dat te mogen afspelen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
demon zei:
Ach, ach, elke fabrikant heeft wel zijn probleem reeks (gehad) of probeert onder zijn garantie uit te komen.... Misschien kan je haar overtuigen door naar een winkel te gaan met eigen demo materiaal op een usb stick en vragen om dat te mogen afspelen
1f609.png
vertel dan gewoon aan u wederhelft dat er nog maar 2 fabrikanten van panelen actief zijn : lg en samsung en dat alle andere merken ( op phillips na dit is tp vision ) de panelen van 1 van deze fabrikanten gebruikt dus zowel sony als panasonic als zelfs loewe en b&o gebruiken de panelen van 1 van deze 2 fabrikanten

zo slecht zal lg dus wel ni zijn , zeker als je weet dat samsung de overheidssteun is kwijtgeraakt en dat lg deze nu heeft
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
is e al iets geweten of het oled beeld na een jaartje of twee drie nog steeds zo indrukwekkend blijft of zwakt dat af?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
bart zei:
is e al iets geweten of het oled beeld na een jaartje of twee drie nog steeds zo indrukwekkend blijft of zwakt dat af?
Ik zie niet in waarom het na xx-jaar niet meer zo indrukwekkend zou zijn? Ik denk dat rising blacks gewoon een nadeel was van de plasma-tech
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
in de oled's vanaf 2015 zit een kuisprogramma dat elke keer als je de oled tv afzet deze de oled's gaat resetten / kuisen om inbranding , kleurretentie enz te voorkomen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
klopt het dat lg geen enkele platte oled hdtv uitbrengt in 2016 maar enkel platte oled 4k's als ik een oled koop liefst dan een zo recent mogelijk model
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
bart zei:
klopt het dat lg geen enkele platte oled hdtv uitbrengt in 2016 maar enkel platte oled 4k's als ik een oled koop liefst dan een zo recent mogelijk model
Dat is correct, LG brengt in 2016 en later geen full-HD meer uit... Alle andere zetten ook in op 4K. Maar weet dat je voor 4K modellen heel wat euro's mag neertellen... als je een deftige OLED wilt zonder een fortuin te verliezen, dan is de LG 55EG910V een optie die je geen fortuin kost. Betere Full-hd is er niet op de markt..
 
Laatst bewerkt door een moderator: