• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Welke film hebben jullie zopas gezien?

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
A*Brand NewBox zei:
Victoria and Abdul - 8/10

Heel persoonlijke en gevoelige film over een norse bejaarde Britse koningin Victoria en haar verrassende vriendschap met een Indiase knecht.
Deze gebeurtenissen werden door de entourage van de koningin eerst tegengewerkt en later zo veel mogelijk uitgewist. Pas in 2010 kwamen de details aan het licht in de memoires van de knecht.
Zeer mooi geacteerd en geregisseerd (Steven Frears - Dangerous Liaisons) en nergens melig. De film houdt een mooie balans tussen vertedering, verontwaardiging en humor.
en, deze keer wel een gouden beeldje voor Dench?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dat heeft ze toch al?
Of ze er nog eentje krijgt, zal afhangen van de gemoedstoestand van Hollywood vrees ik. Ze zou hem wel verdienen, maar hangt natuurlijk ook van de concurrentie af.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
A*Brand NewBox zei:
Dat heeft ze toch al?
Of ze er nog eentje krijgt, zal afhangen van de gemoedstoestand van Hollywood vrees ik. Ze zou hem wel verdienen, maar hangt natuurlijk ook van de concurrentie af.
voor haar queen rol hé, bedoelde ik, vorige keer was het noppes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Kill switch , Words Will collide : om kort te zijn het zoveelste doemsdag filmpke , weinig spanning,vrij eentonig en natuurlijk vrij voorspelbaar einde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
War for the planet of the apes.

Veel te melig en melodramatisch. Op die war wacht ik nog steeds. Vond dit maar zwakke afsluiter voor een reeks die ik zeer leuk begonnen vond.
Gemiste kans voor mijn part.

5,5/10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Blade Runner 2049
8.5/10 (Auro 11.1)
Sfeer goed, mooie decors maar vond die in het origineel beter. Spijtig kwam de muziek niet van Vangelis!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
A*Brand NewBox zei:
Atomic Blonde - ...
Mijn maag ligt er nog van overhoop
ill.png
.
Als je op zoek bent naar hyperrealistische gevechtsscènes ... genre close combat met blote vuisten, handvuurwapens, tuinslangen en stiletto's, dan ben je hier aan het juiste adres.
Hoe ze dit voor elkaar kregen, is mij een raadsel. Charlize Theron had nog nooit zoveel blauwe plekken opgelopen zei ze in een interview. En na het zien van de film lijkt me dat logisch. Hoeveel tegenspelers momenteel nog in het ziekenhuis liggen, zei ze er niet bij.
Op vlak van expliciet geweld, is deze film een uitblinker. Het verwijst "Batman versus Superman" zondermeer naar het rijk der watjes.
Maar zo rauw en medogenloos het getoonde geweld is, zo "hipster friendly" is de hele opbouw van de film. Flitsend, met een uitgesproken jaren 80 soundtrack als decor, en veel mooie "poses" en "shots". Als spionagetriller komt deze niet voorbij aan de clichés. Er is geen rust of houvast in het scenario. In die mate dat ik zelfs na 2/3 van de film, nog veel zin had om de zaal uit te lopen. De langerekte vechtscène zat hier voor veel tussen.
Je kan van spicy food houden, maar dan ga je nog niet voor je plezier het wereldrecord 'pikante maaltijden eten' verbeteren!? Je mag van actie en geweldscènes houden, maar dit was er voor mij echt ver over.
4/10 dan. Het moet voor 'La Theron' ongetwijfeld een 'uitdaging' geweest zijn, deze rol. Meteen ook de ENIGE reden die ze had, om hem aan te nemen. Of je het de moeite waard vindt, om te zien hoe ze haar grenzen verlegt... moet je zelf beoordelen. Een andere reden om te kijken zag ik niet.
Atomic Blonde:</strong> Heb'm nu eindelijk gezien! Zo maagkerend vond ik dat nu toch niet
263a.png
Ik vermoed dat die vechtscènes wel realistisch zijn indeed, enfin, als iemand u een paar motten op uw bakkes geeft, is de kans dat ge bloedt ofzo zeer groot - en dat zag je hier wel goed, vandaar 'waarheidsgetrouw'
263a.png
Hoewel de Dawn of Justice mij toch wel echt gewelddadiger overkomt hoor (die SFX zitten er misschien ook voor een deel tussen :)) - ik herinner mij dat het woord 'geschift' dikwijls in mij opkwam tijdens het bekijken van die prent...
Voor het verhaal zal ik hem nog eens moeten herbekijken, mijn aandacht ging er niet echt naartoe, weet niet goed waarom - wordt een 4K aankoopje, al was het maar om de toch wel knappe cinematografie en leuke muziek. Voorlopig een 5/10


War for the planet of the apes: 5/10 - Knap hoe men die apen vermenselijkt natuurlijk, Maar de hele reeks heeft me nooit kunnen bekoren. Deze prent vond ik eerder wat langdradig, sloom overkomen. Ook de filmmuziek van Giacchino gaf mij geen waauw gevoel en had z'n aandeel in die slome beleving.

<strong>The Dark Tower
: 4/10. Wat was me dat voor iets? Junkie XL aka Tom Holkenborg is goed bezig in filmland - da's het enige wat ik onthouden heb
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
@ToothLess
Dawn of Justice is idd nog geweldadiger, maar dat zijn gewoon wat cgi figuurtjes die overal tegenaan vliegen.
Bij Atomic speelt het zich vlak voor je neus af en wordt er op echte gezichten getimmerd (en getimmerd en geklopt en geduwd enz. enz.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
A*Brand NewBox zei:
ToothLess</woltlab-metacode>
Dawn of Justice is idd nog geweldadiger, maar dat zijn gewoon wat cgi figuurtjes die overal tegenaan vliegen.
Bij Atomic speelt het zich vlak voor je neus af en wordt er op echte gezichten getimmerd (en getimmerd en geklopt en geduwd enz. enz.)
je bedoelt dat je eerder "connectie" had met die Atomic Blonde dan met superman, doomsday of zelfs Zod in de vorige prent? ja ja.. ze kunnen er ook niet aan doen dat ze op deze aarde op mekaars gezicht moeten timmeren he, hadden ze op krypton gezeten, het zou er anders uitgezien hebben
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

cinedream

Dealer
Dealer
21 feb 2013
66
4
12
De "oude" Bladerunner in UHD/HDR 4K gezien, was weer genieten omdat het veel te lang geleden was dat ik zelf nog tijd had om een film te zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Denk dat ik hem straks ook eens ga zien. ;)`
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Heb hem 2 weken geleden ook nog eens bekeken, nadat ik BR2049 had gezien. Eerlijk gezegd was er niet veel dat "oud" aanvoelde. Enkel de klank -en dan vooral de stemmen- was hier en daar wat van mindere kwaliteit. Bepaalde effecten en de muziekscore waren bijgewerkt, neem ik aan.
Was alvast genietbaarder dan de nieuwe vond ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Carrion

Member
26 nov 2014
378
15
23
Thor: Ragnarok (2017) - 8/10 </strong>
<strong>

Ongetwijfeld de beste van de 3 Thor films en voor mij zelfs bij de betere MCU films. Geweldige humor afgewisseld met awesome actie, de cgi ziet er (opnieuw) verbluffend uit en er is eigenlijk geen enkel saai moment in de film.


Ben 'm daarstraks tijdens de namiddag voorstelling gaan zien in de Kinepolis en ik kan maar 1 ding zeggen: de kinderen die er zaten waren een pak gemanierder en stiller dan het gros van de volwassenen dat ik vaak tijdens een avondvoorstelling tegen kom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Heb net naar baywatch gekeken.....alléé toch naar die strakke badpakken , wippende titties en dan was er nog een flauw mop over ballen.....maar waar ging die film nu eigenlijk over.....buiten die wel hele strakke spannende badpakjes met die lustig wippende titties ....een ware streling voor het oog....ik voel het nu nog...dat spannende gevoel...ge weet wel.
1f609.png

En nu ga ik effe de emmer met kwijl leeg maken.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Heb net nog eens naar Volcano gekeken....damm ondanks de fouten blijft het toch een goeie film.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Wonder woman. Wat een slechte film was dit seg. Weer zo een filmpje waar enkel het visuele en de audio van belang is. Hoe belachelijk was dat verhaal nu wel ni seg.
5/10 vo de moeite maar die tweede mogen ze voor mijn part achterwege laten!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Het Tweede Gelaat - 5/10

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=xF99vVf8yv0</woltlab-metacode>

Mjah, teleurgesteld toch een beetje. Wat voorspelbaar natuurlijk, maar wat me "stoorde" is dat uiteindelijk 2/3 van de film aanvoelt als geen bal te maken met de plot - voelde op z'n minst gezegd wat vreemd aan. Vincke liep daar dus niet veel te doen..
1f609.png

Edoch, we blijven den vlaamschen film steunen in hart en ziel
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Tja. Heb hem ook gezien. Beetje zielig geacteerd. En ontknoping was leuk ... omdat ik na de film ook altijd die weg neem via de Konijnepijp.
1f62d.png

Maar plot was flets, zoals grootste deels vd film. Ze hadden trouwens nagelaten de buitenscenes goed te kleurcorrigeren!? Blauwe overcast all the way. Denk niet dat het een "mood" dingetje was.

5/10 ook van mij
 
Laatst bewerkt door een moderator: