• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zidoo X9S Review

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Toothles, ik stoor me hier idd ook aan. Geld dit ook voor de trakt app dan?
Als ik een aflevering halverwege pauzeer en daarna weer verder kijk registreerd trakt dit als 2. Maal bekeken.

90

Moet ik file via pc bewerken? Kan je bovenstaande even in mensentaal uitleggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Version 1.2.10 of Zidoo X9S
Updatelist:

1,Fixed the issue of accidental audio dropouts on Atmos and DTS-HD. 2,Improved the display effect of external subtitle. 3,Supported AVS+ videos. 4,Fixed the issue of IPTV addon of ZDMC. 5,Fixed the File manager overload issue when a path contained too many video files. 6,Fixed the searching issue of the external subtitle from SMB share.

System:
1,Added the 3D playback function of MVC MKV (support the MakeMKV tool and MKVmerge).
2,add the HDMI detect deception function.
3,add the usb audio enable/disable function.
3,Increased the buffer of DTS HD audio for the audio drop problem.
4,Forced the wifi reconnection once it lost connection.
5,Fixed the stutter problem when the video loaded a sort of very special subtitle.
6,Fixed some Ethernet problems.
7,Fixed the issue that VFD settings can't be saved after hibernate.
8,Added and updated more languages.
9,Added a QuickSettings.
10,Added the root function.
11,Fixed a rare event that the resolution changes to 720P when the box boot up.

ZDMC: (version 16.4.12)
1,Removed the popup window when user quit the external playback.
2,fix crash problem when audio passthrough
3,fix the audio sync problem.


Player:
1,Fixed the issue that the video which fps greater than 24.5HZ is identified as 25HZ video.
2,Fixed the issue that sometimes the HDR doesn't work.
3,Optimized the way to autoswitch.

Record:
1,Fixed the estimation error of free space when saving the recorded file.
2,Enhanced the effect of display from HDMI IN.
3,The video with Interlaced frames from HDMI IN could been displayed correctly.
4,Optimized the detection of writable property of path.

Filemanager:
1,Delete the path of NFS and SMB after quit the Filemanager.
2,Resolved the crash when run a APP at the same time insert a U-disk.
3,Resolved the abnormal display of files when the NFS or SMB disconnected.
4,Resolved the crash when user view the bluray folder in NFS.
5,Resolved the crash when delete the files all-selected and at the same time the files list more than one screen.
6,When copy files,if the file size is 0,then the progress bar on account of the number of files.
7,Changed the progress bar of deletation.
8,Fixed the issue that can't open the share folder.
9,Fixed the issue that can't enter the SMB share folder if the folder's name include a blank space.
10,Restored the funtion of hidden files.

Zidoo theater:
1,Added some prompts.
2,Optimized the series classfication.



Full_OTA_Package:
Mediafire mirror: http://www.mediafire.com/file/sfdbglgq3nqinfd/ZIDOO_X9S-v1.2.10.zip
Amazon mirror: http://ota-cloudfront.zidoo.tv/X9S/OTA/ZIDOO_X9S-v1.2.10.zip

MD5:efd17bb4e1e7674c9f93a48972dbd096
How to upgrade: http://www.zidoo.tv/Support/guide/guide_target/7kv1voas1D1KKmVViAFMcQ==/guide_faq/CN6lY0XMyIg=/faq_page/9nCdOWqz+dw=.html

If you want to use zdmc to manage the files, such as delete/copy file in zdmc, you must uninstall the OLD ZDMC then re-install this version. we add a system signature for this version.Also fixed the issue of IPTV addon of ZDMC.
http://ota-cloudfront.zidoo.tv/X9S/ZDMC/zdmc-16.4.13_siga.apk


 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
djaxx zei:
Toothles, ik stoor me hier idd ook aan. Geld dit ook voor de trakt app dan?
Als ik een aflevering halverwege pauzeer en daarna weer verder kijk registreerd trakt dit als 2. Maal bekeken.

90

Moet ik file via pc bewerken? Kan je bovenstaande even in mensentaal uitleggen?
Hey Djaxx, k gebruik de trakt app niet, dus weet niet goed of dat van toepassing is, maar ik heb een vermoeden van wel omdat deze settings dan over 'alle' video files heengaat? Enfin, ik vermoed, ik weet niet zeker
263a.png
Misschien kan je het dan even testen?
Wel, er is een file "advancedsettings.xml" die je kan gebruiken om bepaalde defaults in te stellen voor de hele Kodi app. Zie deze link voor meer info over welke instellingen er allemaal bestaan.
In principe bestaat deze xml file niet dus moet je die aanmaken. Op de zidoo plaats je die in de map "android\data\com.zidoo.zdmc\files\.zdmc\userdata"
De inhoud van de file ziet er dan zo uit (enkel voor deze setting dan)
<advancedsettings><video> 90 </video></advancedsettings>
In dit voorbeeld komt er dus pas een 'watched' vinkje zodra je 90% van de film hebt bekeken. Je kan daar dus een waarde zetten die je zelf wil.
Zoals gezegd, je kan een heleboel andere stuff instellen via deze file.
Er zijn wellicht heel wat manieren om die file op de zidoo te krijgen of te gaan bewerken.

Ik doe het voorlopig zelf via de app 'ES File Explorer'. Handig om uw bestanden te gaan beheren op die box. Je kan dat downloaden uit de google store.
Eens geinstalleerd moet je wel alle 'hidden files' zichtbaar maken. Ga daarvoor in de app naar SETTINGS (general settings), DISPLAY SETTINGS - en activeer 'show hidden files'.
Terzelfdertijd schakel je best ook de optie "Logger floating widget settings" uit anders krijgt ge zo ne mini widget over uw scherm van deze app, ook terwijl je film kijkt en dat willen we niet.
Hopelijk is dit wat duidelijkere mensentaal? Good luck!
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Lap, update van 1.2.9 naar 1.2.10 en ZDMC wil niet meer starten....*grrrrr*
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
backup de settings, verwijder & herinstalleer ZDMC, zet de settings terug werkt OK... u weze gewaarschuwd
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
<woltlab-quote data-link="https://home-theater.be/topic/1917-zidoo-x9s-review/?postID=44980#post44980" data-author="ToothLess"> backup de settings, verwijder & herinstalleer ZDMC, zet de settings terug werkt OK... u weze gewaarschuwd
1f609.png
</woltlab-quote> die backup hoeft volgens mij niet. not sure

zolang je profile niet verwijdert is er niks weg in kodi
met die advanced settings file kun je bv ook zeggen dat hij voor internet streams die wrapper niet hoeft te gebruiken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Skank zei:
die backup hoeft volgens mij niet. not sure

zolang je profile niet verwijdert is er niks weg in kodi
met die advanced settings file kun je bv ook zeggen dat hij voor internet streams die wrapper niet hoeft te gebruiken
wel, als ik een uninstall doe van ZDMC en ik installeer die opnieuw, dan opent ZDMC alsof het een nieuwe install is... alles weg dus. Handig dus om toch een backup te nemen voor je uninstall/reinstall doet.
Enfin, er schort iets bij de update van versie 9 naar 10, zoveel is zeker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Vrij amateuristisch al er daags na een update al een nieuwe moet volgen ook...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
ToothLess" data-link="https://home-theater.be/topic/1917-zidoo-x9s-review/?postID=44982#post44982"> wel zei:
Vrij amateuristisch al er daags na een update al een nieuwe moet volgen ook...
Tis ook nooit goe he
Te laat of te vroeg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
HOe het is ook nooit ni goe. Heb ni anders dan lof gegeven na aankoop. Maar de update me al die geluiden heeft veel te lang op zich laten wachten. Nu is hij er en nu zijn er nog audio drops.
Ook dat spoelen is echt slecht op dat apparaat. Ten eerste is de bediening daarvoor een ware hel en ten tweede gaat dat ook niet zoals het zou moeten. De tijd loopt bv niet mee zodat je op de tijdschaal niet weet waar je zit. Ook blu ray menu mis ik. Wie gebruikt dat nu zeg je maar als de demodiscs er is wil op bekijken ben je al gezien.
Er is nog werk aan. Geen probleem maar vind da erg dat dit op mijn oude dunetje dat zo veroudert was wel allemaal zonder problemen kon. Dat begrijp ik niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.529
162
66
Ik kan de redenering van djaxx wel volgen.
Leuk dat ze een doosje maken dat heel veel toeters en bellen heeft, maar als je er geen geluid uit krijgt vind ik dat toch wel een beetje consumentenbedrog.

Volgende website vond ik een van de beste om je te helpen bij je keuze.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
Skank zei:
das normaal en nee dan ben je niets keijt. Backup horft dus niet.
Ik heb het net ook gedaan.. Ik hoefde helemaal. Niks opnieuw te doen of te backuppen. Gewoon local update
Hier startte de kodi niet meer op na de update.
En na een herinstall van Kodi waren alle settings weg.

Waarom ga ik dat hier anders posten?
Goed dat bij jou altijd alles van de eerste keer lukt
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.300
124
73
djaxx zei:
Ook dat spoelen is echt slecht op dat apparaat. Ten eerste is de bediening daarvoor een ware hel en ten tweede gaat dat ook niet zoals het zou moeten. De tijd loopt bv niet mee zodat je op de tijdschaal niet weet waar je zit. Ook blu ray menu mis ik. Wie gebruikt dat nu zeg je maar als de demodiscs er is wil op bekijken ben je al gezien
Als ge FF gedrukt hebt, doe dan is een rewind, dan komt er een popupke op de balk die u aangeeft op hoeveel min/sec ge zit. Dan kan je terug FF doen...
Of je kan afspelen via de gewone dvdplayer ipv zidooplayer (tenzij ge stutter krijgt natuurlijk
1f609.png
) - die player vind ik makkelijker (omdat ik'm gewoon ben wellicht)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Pfff toch veel belachelijke dingen aan deze mediaplayer ze.
Als ik bv een muziek blu ray afspeel en ik ga in de title list weergave. Dan zet hij elke keer dat je een nieuwe titelsong activeerd het geluid terug standard naar de eerst aangeboden bron, stereo in dit geval. Dus elke keer als ik een ander song opzet kan ik terug aangeven dat ik dts hd wil..
Met de dune zou ik gewoon next chapter kunnen drukken maar dat werkt op deze zidoo niet. Geen blu ray menus...
Kom stilaan tot waar ik gevreesd had uit. Teveel liggen focussen op de eyecandy maar op de belangrijkste fronten niet eens blijven stilstaan maar gewoon achteruitgegaan.

Jammer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
djaxx zei:
Pfff toch veel belachelijke dingen aan deze mediaplayer ze.
Als ik bv een muziek blu ray afspeel en ik ga in de title list weergave. Dan zet hij elke keer dat je een nieuwe titelsong activeerd het geluid terug standard naar de eerst aangeboden bron, stereo in dit geval. Dus elke keer als ik een ander song opzet kan ik terug aangeven dat ik dts hd wil..
Met de dune zou ik gewoon next chapter kunnen drukken maar dat werkt op deze zidoo niet. Geen blu ray menus...
Kom stilaan tot waar ik gevreesd had uit. Teveel liggen focussen op de eyecandy maar op de belangrijkste fronten niet eens blijven stilstaan maar gewoon achteruitgegaan.

Jammer.
Ik denk aan mogelijke oplossingen he
- In andere weergaves is dat ook zo?
- Probeer eens met de kodi speler ipv externe speler
- rip die stereo eruit?
Er moet toch iets gaan.

Zelf speel ik zoveel muziek bluray niet af.


Welke belachelijke dingen dan nog?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
-Andere weergaves weet ik niet, erger me er aan dat ik voor enkele dingen. Ht demo en muziekblu ray geen menus heb.
- zal ik is testen
-ale jong. Ik moet anno 2017 toch geen blu ray geluidssporen gaan ontmantelen omdat de zidoo er niet tegoei mee om gaat. Dazr begin ik niet aan.


Welke dingen dan nog:

Heb al vernoemd, spoelen dat niet gewoon simpelweg zoals op elk ander apparaat lukt.
Geluid dat wanneer ik van stereo naar dts hd switch opeens begint te hakkelen waarna ik de film moet herstarten.
Ik wilde graag deze overstap maken en ging ervan uit dat hij zo goed en beter ging zijn dan de dune. Qua weergave ben ik zeer tevreden maar er treden naar mijn zin teveel fouten op nog. Ik reken er op dat dit in toekomstige updates weggewerkt word maar dat moest al op punt staan bij launch eerlijk gezegd. Nu die vogelgeluiden door mijn living zijn er intussen uit wat al een opluchting is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Vogelgeluiden lol

JA die menus.. nochtans heeft kodi wel een light menu voor concerten, vreemd

als ik verander van geluidspoor hakkelt het bij mij niet hoor.
Das wel raar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.735
420
98
Earth
Version 1.2.11 of Zidoo X9S: This version is a repairs update, based on 1.2.10 Fixed the external subtitles cuts issue


Full_OTA_Package: Mediafire mirror: http://www.mediafire.com/file/48ts5fz6ay1n12p/ZIDOO_X9S-v1.2.11.zip Amazon mirror: http://ota-cloudfront.zidoo.tv/X9S/OTA/ZIDOO_X9S-v1.2.11.zip MD5:61670d5042a3109e4be8c4daaca84fc6 How to upgrade: http://www.zidoo.tv/Support/guide/guide_target/7kv1voas1D1KKmVViAFMcQ==/guide_faq/CN6lY0XMyIg=/faq_page/9nCdOWqz+dw=.html If you want to use zdmc to manage the files, such as delete/copy file in zdmc, you must uninstall the OLD ZDMC then re-install this version. we add a system signature for this version.Also fixed the issue of IPTV addon of ZDMC. http://ota-cloudfront.zidoo.tv/X9S/ZDMC/zdmc-16.4.13_siga.apk



Super dat ze zo snel met die fix komen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Vinny4K

New Member
1 feb 2017
5
0
4
Ik heb dit hele topic zo een beetje gelezen en ben toch wel enthousiast geworden.
Ik zat eerst te twijfelen tussen de Zappity 4K HDR Mini en deze Zidoo X9S. Gezien het enorme prijsverschil zal het toch deze gaan worden.

Zelf bezit ik momenteel een Mede8er 600X3D en ben toe aan een upgrade voor mijn 4K tv.
Ik vermoed dat de nieuwe chip RTD 1295 wel een behoorlijke verbetering zal zijn.

Heb toch wel een paar vragen, misschien kan iemand deze voor me beantwoorden.
Zelf heb ik niet zoveel met Kodi en alle andere extra's buiten de externe mediaspeler om.
1: Geeft deze mediaspeler een duidelijk mooier beeld dan mijn oudere Mede8er 600X3D met de oudere RTD 1186 chip erin?
2: Speelt deze mediaspeler zonder haperingen: 4K BD ISO + FULL 3D ISO + MKV met interne PGS ondertitel goed af?
3: Is van een MKV met een interne .srt ondertitel deze ook op hoogte te verstellen en evt. groter/kleiner te maken?

Wil Skank bedanken voor de mooie review, dit heeft mij nu al veel geholpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: