• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zidoo X9S Review

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Zelf ook weinig zin in hoor...

Interface is geweldig, maar bij het afspelen heb ik gwn te veel mankementen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Mm jammer, want ik ondervind geen problemen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
nielvm zei:
Zelf ook weinig zin in hoor...

Interface is geweldig, maar bij het afspelen heb ik gwn te veel mankementen.
Tja, aan een mooie interface alleen heb je helaas niet veel
2639.png
Jammer dat deze mediaspeler het niet wordt voor je.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Hmmm zonet weer moeite gehad om verbinding te maken met projector. Dit keer echter ook met de mede8er. Na tig keren kabels switchen dan toch gelukt.

Zou het dan mss toch de kabel zijn die naar de projector loopt? Of eventueel de Epson die moeilijk doet? Zou alleszins wel zeer toevallig zijn dat die haperingen geeft net sinds de zidoo er is. Eens de verbinding gemaakt is, ervaar ik er weinig problemen mee, behalve zonet dat het beeld voor 5 sec weg viel tijdens de film.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik heb 0,0 problemen met de zidoo. Ofwel heb je een defecte zidoo, kan altijd, ik zou dan gewoon wisselen Ofwel is het je hdmi kabl Ofwel je projector Ofwel je versterker
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Haha, het zullen alleszins niet mijn luidsprekers zijn, zo ver was ik ook al
1f606.png
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik heb sinds vorige week donderdag ook de Zidoo aangekregen.Heb bewust paar dagen niets geschreven om hem echt goed te leren kennen eerst. Ik ben van het apparaat echt supertevreden tot nu toe. Heel de instal + kodi was echt 0,0 issue voor mij en was een aangename verrassing. Nu moet ik zeggen dat ik al hoge verwachtingen had van kodi maar dat het echt zo goed zou zijn, dat had ik niet gedacht. Eindeloos al die mogelijkheden! Nu de speler zelf, ik heb het gevoel, kan in mijn hoofd zitten ook dat het geluid en beeld beetje beter zijn als bij men dune. Ben al druk bezig geweest om alles in te stellen en mooie lay out te krijgen enz maar het is leuk. Alles wijst zichzelf uit. Exodus vind ik erg handig voor oude eps die ik niet makkelijk ter download niet meer vind. Hij speelt ook echt alle bestanden, ik sprak hier over enkele films waar ik bij de dune geen subs te zien kreeg, deze worden hier probleemloos afgespeeld. Zijn er dan geen minpunten voor mij? Jawel: 1) De afstandsbedieing is waardeloos, veel te weinig buttons en je moet echt perfect richten. Heb gelukkig mijn harmony maar niet iedereen heeft dit. 2) Ik heb 2 maal een rare toon uit mijn speaker gehad, een vreemde hoge toon, een harde tik lijkt het wel. Mss een korte stoot van lag in het geluid? 3) Wat ook best vreemd is dat je afhankelijk van welke bron je speelt je precies een ander soort menu hebt. Speelt ik een mkv, dan is de interface als je op pauze zet of options wil aanpassen helemaal anders dan wanneer ik een blu ray afspeel? Niet zo erg maar toch raar? 4) Ook voortspoelen lukt me niet via de hard buttons van de harmony en een stop bestaat blijkbaar niet op dit apparaat??? Nee dan moet je 2x back drukken.

Zijn dit grote heuvels, nee, helemaal niet. Ben super blij met de aankoop en heb eigenlijk enkel wat bang van die tikken in het geluid die ik heb gehoord. Neem aan dat dit niet al te best is voor de speakers, wordt opgevolgd!

Ik ga me nog heel wat die per in kodi inleven, ben zeker fan. Welke skins zijn aangeraden? Werkt momenteel nog met de standaard, vind die eigenlijk best prima al.

De issues die Niel hier aangaf, zijn hier nog niet voorgekomen.

Filmpje kijken nu!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb nu ook veel minder last. Enkel nog audio delay aangezien ik via de optische uitgang ga om uhd naar de beamer te kunnen sturen Hij blijft hier alleszins voorlopig staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Ik heb sinds vorige week donderdag ook de Zidoo aangekregen.Heb bewust paar dagen niets geschreven om hem echt goed te leren kennen eerst. Ik ben van het apparaat echt supertevreden tot nu toe. Heel de instal + kodi was echt 0,0 issue voor mij en was een aangename verrassing. Nu moet ik zeggen dat ik al hoge verwachtingen had van kodi maar dat het echt zo goed zou zijn, dat had ik niet gedacht. Eindeloos al die mogelijkheden! Nu de speler zelf, ik heb het gevoel, kan in mijn hoofd zitten ook dat het geluid en beeld beetje beter zijn als bij men dune. Ben al druk bezig geweest om alles in te stellen en mooie lay out te krijgen enz maar het is leuk. Alles wijst zichzelf uit. Exodus vind ik erg handig voor oude eps die ik niet makkelijk ter download niet meer vind. Hij speelt ook echt alle bestanden, ik sprak hier over enkele films waar ik bij de dune geen subs te zien kreeg, deze worden hier probleemloos afgespeeld. Zijn er dan geen minpunten voor mij? Jawel: 1) De afstandsbedieing is waardeloos, veel te weinig buttons en je moet echt perfect richten. Heb gelukkig mijn harmony maar niet iedereen heeft dit. 2) Ik heb 2 maal een rare toon uit mijn speaker gehad, een vreemde hoge toon, een harde tik lijkt het wel. Mss een korte stoot van lag in het geluid? 3) Wat ook best vreemd is dat je afhankelijk van welke bron je speelt je precies een ander soort menu hebt. Speelt ik een mkv, dan is de interface als je op pauze zet of options wil aanpassen helemaal anders dan wanneer ik een blu ray afspeel? Niet zo erg maar toch raar? 4) Ook voortspoelen lukt me niet via de hard buttons van de harmony en een stop bestaat blijkbaar niet op dit apparaat??? Nee dan moet je 2x back drukken.

Zijn dit grote heuvels, nee, helemaal niet. Ben super blij met de aankoop en heb eigenlijk enkel wat bang van die tikken in het geluid die ik heb gehoord. Neem aan dat dit niet al te best is voor de speakers, wordt opgevolgd!

Ik ga me nog heel wat die per in kodi inleven, ben zeker fan. Welke skins zijn aangeraden? Werkt momenteel nog met de standaard, vind die eigenlijk best prima al.

De issues die Niel hier aangaf, zijn hier nog niet voorgekomen.

Filmpje kijken nu!
Blij te lezen dat de Zidoo X9S je zo goed bevalt
1f44d.png
Alleen die hoge toon die door je speakers wordt gejaagd, zou me alvast zorgen baren
monster.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
djaxx zei:
Ik heb sinds vorige week donderdag ook de Zidoo aangekregen.Heb bewust paar dagen niets geschreven om hem echt goed te leren kennen eerst. Ik ben van het apparaat echt supertevreden tot nu toe. Heel de instal + kodi was echt 0,0 issue voor mij en was een aangename verrassing. Nu moet ik zeggen dat ik al hoge verwachtingen had van kodi maar dat het echt zo goed zou zijn, dat had ik niet gedacht. Eindeloos al die mogelijkheden! Nu de speler zelf, ik heb het gevoel, kan in mijn hoofd zitten ook dat het geluid en beeld beetje beter zijn als bij men dune. Ben al druk bezig geweest om alles in te stellen en mooie lay out te krijgen enz maar het is leuk. Alles wijst zichzelf uit. Exodus vind ik erg handig voor oude eps die ik niet makkelijk ter download niet meer vind. Hij speelt ook echt alle bestanden, ik sprak hier over enkele films waar ik bij de dune geen subs te zien kreeg, deze worden hier probleemloos afgespeeld. Zijn er dan geen minpunten voor mij? Jawel: 1) De afstandsbedieing is waardeloos, veel te weinig buttons en je moet echt perfect richten. Heb gelukkig mijn harmony maar niet iedereen heeft dit. 2) Ik heb 2 maal een rare toon uit mijn speaker gehad, een vreemde hoge toon, een harde tik lijkt het wel. Mss een korte stoot van lag in het geluid? 3) Wat ook best vreemd is dat je afhankelijk van welke bron je speelt je precies een ander soort menu hebt. Speelt ik een mkv, dan is de interface als je op pauze zet of options wil aanpassen helemaal anders dan wanneer ik een blu ray afspeel? Niet zo erg maar toch raar? 4) Ook voortspoelen lukt me niet via de hard buttons van de harmony en een stop bestaat blijkbaar niet op dit apparaat??? Nee dan moet je 2x back drukken.

Zijn dit grote heuvels, nee, helemaal niet. Ben super blij met de aankoop en heb eigenlijk enkel wat bang van die tikken in het geluid die ik heb gehoord. Neem aan dat dit niet al te best is voor de speakers, wordt opgevolgd!

Ik ga me nog heel wat die per in kodi inleven, ben zeker fan. Welke skins zijn aangeraden? Werkt momenteel nog met de standaard, vind die eigenlijk best prima al.

De issues die Niel hier aangaf, zijn hier nog niet voorgekomen.

Filmpje kijken nu!
wauw! Kijk dit doet me deugd! Echt! Superblij dat je tevreden bent en dat kodi nog boven je verwachtingen ligt. Ik zou nu kunnen zeggen, i told you so, maar dat ga ik niet. Ik schreeuw al een tijdje dat dit echt een upgrade is tov dune en mede8er, eindelijk iemand die dit bevestigd. Waarvoor dank! Echt ik ben haast zo blij als jezelf! Speler zit echter nog steeds in beginfase.

Puntjes: 1) de ab is idd niet goed, je moet hem idd beter richten, de stop functie ontbreekt en had ik ook in de review gezet. Nu allemaal niet onoverkomelijk, je kan heel wat proámmeren via de zidoo ab software of via harmony, zelfs binnen kodi. Of je kan een rf ab erop zetten, mogelijkheden genoeg

2)die rare toon, idd is aanwezig, ook al 2x gehad. Gekende issue en wordt opgelost, zet je speakers niet te luid alvorens je film te starten, as for know

3) das vreemd. Heb ik niet. Je gebruikt toch voor alles de externe speler? Kan wel zijn, maar dat ben ik niet zeker, dat hij voor internet streams de interne speler gebruikt van kodi en dan heb je idd andere layout tov de externe

4)idem als 1

Nogmaals blij dat het bevalt.. Als je nu al zo blij bent, ben ik zeker dat je verkocht bent aan kodi, mogelijkheden zijn enorm!

Skins is persoonlijk he, ik gebruik aeon mq7, maar met kodi krypton (komt nog met zidoo) is de base skin ook anders

Je roept maar he! Nogmaals proficiat!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
nielvm zei:
Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb nu ook veel minder last. Enkel nog audio delay aangezien ik via de optische uitgang ga om uhd naar de beamer te kunnen sturen Hij blijft hier alleszins voorlopig staan.
Toch niet terugsturen dan? Ivm je delay, probeer eens op het zidoo forum...mss kunnen ze je daar helpen. Ik heb geen last maar ik heb het ook anders aangesloten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Blij te horen dat issue met hoge toon gekend is en aan gewerkt word. Was al bang dat er iets met,de marantz kon zijn. Anderzijds is het zoals Rik zegt serieus angstaanjagend dat dit door men speakers word gejaagd. Dit mogen ze toch wel evht snel fixen dan.

Ivm skins. Ik vermoed dat je er buiten dat lijstje waaruit je nu kan selecteren er ook gewoon nog een deel kan downloaden? Ik zie die optie niet direct staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Klopt. Dan verwijs ik nr het kodi forum
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Blij te horen dat issue met hoge toon gekend is en aan gewerkt word. Was al bang dat er iets met,de marantz kon zijn. Anderzijds is het zoals Rik zegt serieus angstaanjagend dat dit door men speakers word gejaagd. Dit mogen ze toch wel evht snel fixen dan.
Hmmm, misschien die Zidoo X9S ook maar eens overwegen........ maar eerst moet zeker die bug ivm de hoge toon eruit
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Die bug is er enkel in het kodi menu, niet tijdens de film. Dus als je dan ff je speakers stil zet.. Ofwel heeft djaxx het op iets anders, maar dan heb ik daar geen last van.

Djaxx, je bedoelt toch een krak, pop effect tijdens browsen in je menus he?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
joske, als ik jou was het ik dat al lang gedaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

plextor

New Member
7 dec 2016
8
0
4
Ik stond op punt voor een Himedia Q10 Pro aan te schaffen (omdat ik de Nvidia Shield nergens op voorraad vind) Lees ik deze topic en begin ik te twijfelen...

Ik speel voornamelijk mkv en vind aanpasbaarheid (grootte / positite) van ondertitels heel belangrijk. Ook vertragen of versnellen (delay) is soms handig als de subs niet 100% synchroon zijn.

Kan dit heel goed met Kodi op deze speler?

Heb ook een 4K OLED LG en Yamaha avantage receiver

p.s: ik lees op andere fora (http://forum.kodi.tv/) dat er veel problemen zijn met external subtitles (die gebruik ik 95%) Is dit beter bij Q10Pro of toch beter blijven zoeken naar een Nvidia Shield?

3D interreseert me mij eigenlijk nikx... Alvast bedankt voor de hulp!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Als je echt geen 3d hoeft, dan shield. Wil je de beste die er is , in mijn ogen dan de zidoo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

plextor

New Member
7 dec 2016
8
0
4
Skank zei:
Als je echt geen 3d hoeft, dan shield. Wil je de beste die er is , in mijn ogen dan de zidoo
Is de Zidoo sowieso beter dan de shield (ook als je geen 3D gebruikt)?

Ik heb vooral schrik van de problemen met external subtitles omdat ik dat altijd gebruik icm mkv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik heb gn problemen met external subs
 
Laatst bewerkt door een moderator: