• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zidoo X9S Review

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En voor mijn deel van de zaak.

Is dit voor mij als gewone simpele blu ray kijker de ideale aankoop komende van de dune, waar ik nog steeds heel blij mee ben? Ik word stilaan gekitteld door kodi en collectie op de nas wordt toch wat uitgebreider dan aanvankelijk voor ogen. Ga ik ook beter beeld hebben 1 op 1 vergeleken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Beeldkwaliteit zal volgens mij hetzelfde zijn.

De interface met de library is wel wat eenvoudiger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
djaxx zei:
En voor mijn deel van de zaak.

Is dit voor mij als gewone simpele blu ray kijker de ideale aankoop komende van de dune, waar ik nog steeds heel blij mee ben? Ik word stilaan gekitteld door kodi en collectie op de nas wordt toch wat uitgebreider dan aanvankelijk voor ogen. Ga ik ook beter beeld hebben 1 op 1 vergeleken?
niet twijfelen djaxx Een serieuze upgrade in mijn ogen imo
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Heb de Zidoo voorlopig rechtstreeks aangesloten op de beamer, het geluid via optisch uit naar de versterker. Zo spelen bt2020 bestanden ook netjes af, nadeel is dan wel geen HD-audio. Op zich is dit laatste momenteel niet echt een probleem. Aangezien zoonlief steeds slaapt terwijl we film kijken, staat het volume nooit heel hoog. Op iets lagere volumes hoor ik heus geen verschil tussen Dts en HD-Dts.

Ik heb nog wat problemen met 4k films (stotterend), maar dat lijkt mij eerder aan het bestand te liggen. De films met HDR en bt2020 spelen vlotjes. Ook "gewone" 1080p bestanden spelen vlot af.

Klein nadeel vind ik de afstandsbediening. Die reageer niet altijd even vlot. Ik heb de Zidoo intussen bovenop de versterker geplaatst zodat die "vrijer" opgesteld is. Dit geeft een beetje verbetering. Om de een of andere reden reageert de Zidoo ook op enkele commando's van de epson afstandsbediening, best wel ambetant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Geen harmony? Ge kunt vanalles instellen vr die ab he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ale precies ni veel reden meer om hem niet te bestellen. Wel jammer dat hij geen blu ray menu doet, of toch niet altijd. Dat mag je in deze tijd toch wel verwachten vind ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Toch ook wel hier en daar sync issues tegengekomen, maar valt via de versterker goed te krijgen. Hopelijk ook via een firmware update.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
djaxx zei:
Ale precies ni veel reden meer om hem niet te bestellen. Wel jammer dat hij geen blu ray menu doet, of toch niet altijd. Dat mag je in deze tijd toch wel verwachten vind ik.
heb jij dan zoveel films met menus? Pakt toch alleen maar plaats in. Das het eerste dat eruit vliegt bij mij
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
nielvm zei:
Toch ook wel hier en daar sync issues tegengekomen, maar valt via de versterker goed te krijgen. Hopelijk ook via een firmware update.
das raar, hier nog geen enkele met sync issues tegengekomen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Skank zei:
heb jij dan zoveel films met menus? Pakt toch alleen maar plaats in. Das het eerste dat eruit vliegt bij mij
Heb me nog nooit beziggehouden met films te bewerken. Oude pc nog. In de toekomst mss.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ok, de zidoo is net in het midden van een film uitgevallen. Het is te zeggen, geen verbinding meer met projector.

Zidoo uit en terug aan. Ik krijg het zidoo opstartscherm te zien, daarna terug zwart...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Net terug aan de praat gekregen... Bizar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Hmmm ben ook net bezig met de bestelling te plaatsen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
djaxx zei:
Hmmm ben ook net bezig met de bestelling te plaatsen...
ik zou in jouw geval nooit bestellen. Man azo twijfelen
263a.png
Blijf lekker bij je dune en nooit iets anders. Ik weet op voorhand al dat het niet goed gaat zijn. Uitvallen met de zidoo nog nooit gehad. Met geen enkele. Ofwel is het een defect model maar zou me verbazen maar kan altijd zijn dat jij net een slechte hebt. In het oog houden en indien je het nog hebt, hemlatn vervangen want normaal is het niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Chill man. Wat is er niet duidelijk aan " ik ben bezig de bestelling te plaatsen?" Maar je hebt gelijk, twijfel al heel erg lang, maar niet onterecht! Heb nooit maar dan ook nooit 1 issue gehad met de dune D1. Al heb ik tegewoordig bij enkele films, waar er volgens de info NL subs moeten aanwezig zijn, geen subs. Ben nieuwsgierig of de zidoo ze wel zal weergeven. Buiten dat wil ik nu echt aan de slag met kodi. Maar het twijfelen heeft me bijna geld gekost. De prijs op die site was terug naar 160 gestegen. Heb gemaild dat ik ganse weekend wilde bestellen maar steeds foutmeldingen kreeg. Ik krijg hem nog aan 139, hij ging dit vandaag in orde maken. Met beetje geluk heb ik hem deze week nog. Blije verwachting.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
djaxx zei:
Ik krijg hem nog aan 139, hij ging dit vandaag in orde maken. Met beetje geluk heb ik hem deze week nog. Blije verwachting.
Nu ben ik toch wel eens stiekem benieuwd of het apparaat voor je gebruiksvriendelijk genoeg zal zijn. Alvast proficiat met de aankoop en veel succes
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik hou je op de hoogte. Ik ben nu niet bang van een beetje geklooi maar het mag echt niet overdreven zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
djaxx zei:
Chill man. Wat is er niet duidelijk aan " ik ben bezig de bestelling te plaatsen?" Maar je hebt gelijk, twijfel al heel erg lang, maar niet onterecht! Heb nooit maar dan ook nooit 1 issue gehad met de dune D1. Al heb ik tegewoordig bij enkele films, waar er volgens de info NL subs moeten aanwezig zijn, geen subs. Ben nieuwsgierig of de zidoo ze wel zal weergeven. Buiten dat wil ik nu echt aan de slag met kodi. Maar het twijfelen heeft me bijna geld gekost. De prijs op die site was terug naar 160 gestegen. Heb gemaild dat ik ganse weekend wilde bestellen maar steeds foutmeldingen kreeg. Ik krijg hem nog aan 139, hij ging dit vandaag in orde maken. Met beetje geluk heb ik hem deze week nog. Blije verwachting.
Ik snap je twijfels welenigzins , andeerzijds ook niet. Los daarvan top dat je eindelijk de knoop doorhakt. Dat van je dune en geen subs, heb je dat met mediainfo beken die file? Lijkt me sterk dat er wel subs inzitten. Los daarvan moet je weten dat er op de markt heel wat codecs, en mogelijkheden zijn en dat een mediaspeler volgens mij nooit ALLES zal doen. Kunst is natuurlijk dit zo dicht mogelijk te benaderen.

Weet ook dat de dune jaaaaren op de markt is en de zidoo enkele maanden. Maar ik kruip niet terug hoor, de zidoo speelt voor mij alles perfect af en heb echt geen issues.

Kodi is heeel wat anders dan dune.

Als je de settings exact volgt zoals ik aangegeven heb met die screens, ga je volgens mij geen issues hebben, alleszinds geen grote.

Geef het wel een kans. Bevalt het je echt niet, kun je hem perfect wegdoen toch .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Geen nood, zo rap raak ik nu ook niet in paniek ze. Kan mijn plan wel trekken en anders volgen de vragen hier wel. Heb die files niet bekeken met media info. Maar stond duidelijk in de openingspost op place2home dat het met nl subs is. En niemand heeft geklaagd achteraf. Heb dit ook met de sopranos reeks. We zien wel. Zal die mediainfo is installen als ik tijd heb. Zidoo is intussen betaald, 139 wel erg mooie prijs ook. Verwacht hem deze week nog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Das een zeer knappe prijs voor hetgeen je terugkrijgt Kan een dune nog van leren lol
 
Laatst bewerkt door een moderator: