• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Zidoo X9S Review

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Gisteren film gekeken, halverwege gepauzeerd voor een toiletpauze, bij terugkeer zwart scherm, geen signaal.

Weer een heel geklooi om terug beeld te krijgen, maar een mogelijke oorzaak gevonden. Als ik op HDMI link duw op de epson, krijg ik te zien dat hij de Zidoo "ziet", maar er staat wel "wireless HD" achter. Kan het zijn dat hij daar draadloos verbinding mee probeert te maken, hoewel ik geen draadloos exemplaar heb? Ik heb alvast de HDMI link in de uit-stand gezet en voorlopig nog geen nieuwe problemen gemerkt...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Pfff ik blijf toch sukkelen hoor, voornamelijk met lipsync issues. Heb al meerdere firmwares en instellingen geprobeerd, maar het probleem blijft.

Als ik de film van in het begin afspeel, is er niet echt een probleem, hoewel ik toch het gevoel heb dat het geluid nét dat beetje achterloopt. De film pauzeren of naar de instellingen kijken, resulteert steevast in het achterlopen van het geluid. Dat krijg ik enkel in orde door de film uit te zetten en opnieuw te openen. Vooruitspoelen in een film is dan weer geen probleem...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
nielvm zei:
Pfff ik blijf toch sukkelen hoor, voornamelijk met lipsync issues. Heb al meerdere firmwares en instellingen geprobeerd, maar het probleem blijft.

Als ik de film van in het begin afspeel, is er niet echt een probleem, hoewel ik toch het gevoel heb dat het geluid nét dat beetje achterloopt. De film pauzeren of naar de instellingen kijken, resulteert steevast in het achterlopen van het geluid. Dat krijg ik enkel in orde door de film uit te zetten en opnieuw te openen. Vooruitspoelen in een film is dan weer geen probleem...
Hmmm, dit is toch wel een domper..... Aangezien er andere gebruikers dit probleem niet melden moet het denkelijk toch wel ergens aan een instelling liggen, toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Zo lijkt het wel, ofwel gebruikt iedereen rips ipv ongecomprimeerde bestanden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dat zal een test van "ongecomprimeerde bestanden" door andere gebruikers het moeten uitwijzen. Aan de processor kan het alvast niet liggen, hé
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Weet niet goed aan wat het ligt, maar ambetant is het wel
1f620.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
nielvm zei:
Zo lijkt het wel, ofwel gebruikt iedereen rips ipv ongecomprimeerde bestanden?
Ik gebruik beide, en ondervind dat probleem niet. Ook niet ivm het pauzeren. Echt geen lipsync issues hier.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Pff verder aan het testen. Heb weer moeite om verbinding te krijgen met de projector. Ik zie het opstartscherm van zidoo en daarna geen verbinding meer.

Moet ik de zidoo weer flashen en dan lukt het weer wel. Met de mede8er nooit last van gehad...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
nielvm zei:
Pff verder aan het testen. Heb weer moeite om verbinding te krijgen met de projector. Ik zie het opstartscherm van zidoo en daarna geen verbinding meer.

Moet ik de zidoo weer flashen en dan lukt het weer wel. Met de mede8er nooit last van gehad...
Mocht je de mede8er nog in het bezit hebben, wil je aub het een en ander eens verifiëren of dezelfde problemen ook voorkomen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Heb hem nog, zal straks dezelfde film eens proberen te pauzeren en verder te spelen. Eens zien of die ook een delay heeft dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
nielvm zei:
Pff verder aan het testen. Heb weer moeite om verbinding te krijgen met de projector. Ik zie het opstartscherm van zidoo en daarna geen verbinding meer.

Moet ik de zidoo weer flashen en dan lukt het weer wel. Met de mede8er nooit last van gehad...
niks mis met je hdmi dan? Je weet dat je in je zidoo je soort hdmi kabel kan instellen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ja, heb die op 1.4 gezet omdat receiver nog geen 2.0 heeft. Kabel is dezelfde als bij de mede8er, daar geen probleem...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik lees dat je op dit moment het geluid optisch naar je receiver stuurt - het zou goed kunnen zijn dat je dezelfde issues hebt als vele met Android TV en Optisch geluid. Hier gebruik ik Kodi op een Sony met Android TV en ik heb standaard een offset staan van 125 ms ingesteld (of 150ms, herinner het me niet zo goed) omdat er anders altijd lip sync issues zijn.

edit: Ah, ik zie nu dat je rechtstreeks op de receiver aansluit met HDMI?

Eventueel eens door de verschillende audio instellingen lopen tijdens de playback van een video met problemen, misschien gebeurd er ergens processing dat een kleine vertraging met zich meebrengt?

nielvm zei:
Ja, heb die op 1.4 gezet omdat receiver nog geen 2.0 heeft. Kabel is dezelfde als bij de mede8er, daar geen probleem...
Als je een andere HDMI hebt zou ik dat toch eens proberen, soms zijn sommige toestellen kieskeuriger dan de andere als het op kabels aankomt. Met andere bronnen heb je geen probleem? Dan kan je iig de kabel tussen receiver en je Epson uitsluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Heb beide geprobeerd, ook met de beamer rechtstreeks op de zidoo kreeg ik geen beeld te zien. Flashen en opnieuw beginnen lijkt dan de enige mogelijkheid.

De sync issues zijn er ook via optisch uit. Via HDMI gaat het goed bij de meeste films, maar bij sommige films lijkt het uit den boze om te pauzeren of naar de info te kijken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Kan dit te maken hebben met die bt2020 ken daar niks van. Maar ik zou me daar even van distantieren
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Gebruik ik uiteraard niet bij een gewone film.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Nog eens getest, beeld viel plots weer weg als ik gewoon in de instellingen aan het kijken was...

Mede8er heeft nergens last van...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Dan zou ik contact opnemen en een andere vragen. Lijkt me echt heel vreemd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Gedaan en al antwoord gekregen.

Ze stellen voor om terug te sturen en geld terug te storten. Denk dat ik dit toch maar ga doen...
 
Laatst bewerkt door een moderator: