• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

5.1 setje woonkamer

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
sonos is misschien ook wel iets voor je tenzij je absoluut dts wil?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
sonos zal het niet worden : met het budget van sonos sub & playbar & 2x play 1 (1800euro) , kan ik volgens mij toch wat beters mee aanvangen op bekabeld vlak :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Die Bostons zijn eigenlijk wel goed hoor voor z'n prijs. Ik heb die ook en speelt veel beter als een klant en klaar speaker setje van 500euro. Alleen heb je dan nog geen sub, maar die kan je later toevoegen.

Ik heb mijn kabels voor de rear speakers in de plinten zitten. Ik heb die gedemonteerd en langs achter ingefreesd zodat de kabels er achter kunnen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Chr1st0f zei:
Waarom moet je die aan het plafond hangen? Vooraan zou ik alles bij de tv zetten op een meubel, achteraan kan je ze inderdaad ophangen en kan je eventueel iets kleiner kopen. Het gaat echt op niets als je de voorste luidsprekers aan het plafond hangt, dan komen de stemmen van het plafond ipv uit uw tv.
+1 Vergeet inderdaad het hele verhaal maar om je speakers aan het plafond te hangen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
broodro0ster zei:
Die Bostons zijn eigenlijk wel goed hoor voor z'n prijs. Ik heb die ook en speelt veel beter als een klant en klaar speaker setje van 500euro. Alleen heb je dan nog geen sub, maar die kan je later toevoegen.

Ik heb mijn kabels voor de rear speakers in de plinten zitten. Ik heb die gedemonteerd en langs achter ingefreesd zodat de kabels er achter kunnen
263a.png
ok, dus die boston 5.1 set uit mijn beginpost zeker niet nemen dan, en opteren voor jouw setup die ik in je signature lees : Denon AVR X-2000, 4x Boston Acoustics A25, Boston Acoustics A225c, SVS PB-1000

De denon heb ik a besteld, en de rest zal ik bijbestellen. jouw sub zal ik later overwegen dan tenzij ik iets anders vind ondertussen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Inderdaad, die set heb ik ook. Prijs/kwaliteit volgens mij een van de beter sets die je kunt vinden. De SVS sub is gisteren overgegaan naar John Cartlon van het forum. Ik zal m'n verkoopstopic eens updaten.

Ik zou eerst 5.0 nemen en dan de sub er bij pakken als dit over je budget gaat. Als je nog geen sub gehoord hebt, ga je het misschien niet missen. Ik zit nu sinds maandag zonder sub en ik hem enorm. Zelfs voor TV series. Films kijk ik zelfs niet tot de nieuwe sub er is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
nuja, ik heb daarnet gezegd dat ik mijn budget ging verhogen naar 1000eu. dus als ik die bostons koop & denon, zal ik aan +/- 825eu zitten. heb ik nog 175eu voor sub, zal wat te weinig zijn dus kga het hier efkes bij laten en rustig kijken naar een sub als er eentje 2ehands verkocht wordt, wie weet misschien een van de members hier die wat wegdoet?

anders ga ik weer duizenden euro's spenderen aan media shizzle , en het is de laatste maanden al kostelijk geweest haha
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Achteraan zou ik toch op zoek gaan naar A23's om op te hangen. De A25 zijn redelijk groot om op te hangen en het moet esthetisch toch ook nog een beetje verantwoord zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
yvesfouquet4 zei:
nuja, ik heb daarnet gezegd dat ik mijn budget ging verhogen naar 1000eu. dus als ik die bostons koop & denon, zal ik aan +/- 825eu zitten. heb ik nog 175eu voor sub, zal wat te weinig zijn dus kga het hier efkes bij laten en rustig kijken naar een sub als er eentje 2ehands verkocht wordt, wie weet misschien een van de members hier die wat wegdoet?

anders ga ik weer duizenden euro's spenderen aan media shizzle , en het is de laatste maanden al kostelijk geweest haha
1f606.png
Ik zou voor 5.0 gaan en op termijn bijsparen voor een sub. De A25's zijn trouwens niet gemaakt om op te hangen. Ze hebben een soort kruisje achteraan zodat je ze aan een schroef kan ophangen maar dat lijkt me echt geen strak plan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
zit er een groot verschil in qua geluid met a23 & a25? ben ik dan niet beter af 4x a23's te nemen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik heb eigenlijk nooit da A23's gehoord. Maar volgens alle reviews zijn die toch vooral bedoeld als surround (terwijl je da A25 als front kan inzetten). Als je ze kan plaatsen (geldt vooral voor surrounds) zou ik de A25 nemen (kost maar 20 euro extra). Als je écht wil omhooghangen zou ik achteraan inderdaad A23's nemen. Je moet wel snel zijn, want na die 10 days sale op hificorner ga je ze nog heel moeilijk kunnen vinden. Zelfs 2e hands zijn ze in de meeste gevallen amper goedkoper (ik heb er zo'n 2 maand elke dag, elke 2e handssite op nageslagen).

Van waar ben je ergens? hier op het forum zit al zeker 3 man met een soortgelijke set (Ik, Broodrooster en Demon), misschien kan je eens ergens langsgaan om te luisteren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
Ik ben van ronse, ga binnenkort verhuizen naar schorisse, zoals je kon zien op foto wss
1f61b.png
ik werk in gent, dus alles daartussen ben ik altijd wel eens bereid te komen luisteren
1f609.png


ik zie geen A23's in de aanbiedingen bij hificorner, enkel de A25's& A26's misschien kijk ik slecht.

maar het probleem van ophangen zit ik niet zo mee, kan gerust een muurbeugel maken waar ik ze kan aan bevestigen, eventueel uitschuifbaar zodanig dat ze dieper in de kamer komen te hangen (en lager). dus als de A25's evengoed zijn of beter als de A23's, ga ik gewoon gaan voor 4x A25 & 1x 225center en zal ik wat stalen beugels maken om die 2 achterste aan te hangen
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ik woon op 30min van Gent, tegen de Nederlandse grens dus een beetje aan de verkeerde kant voor u vrees ik. Ronse is ongeveer een uurtje rijden van bij mij thuis int weekend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Hier is het Antwerpen, dus dat is ook niet echt ideaal. Dit is trouwens de achterkant van een A25:
dz9nw5.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Zoals ik gisteren al zei is dit misschien ook iets (zat mobiel en was wat moeilijk om een link te plaatsen): Jamo S626 HCS. Prijs/kwaliteit is Jamo gewoonweg een goed merk, ik heb jaren met de 426 gespeeld en oké, niet te vergelijken met de JBLs wat ik nu heb - maar dat heel set was goedkoper dan 1 luidspreker nu.

Kunt de zuilen wel niet ophangen natuurlijk :D, de surrounds is geen probleem neem ik aan. Als ik goed kijk op de foto's zou ik wel misschien opteren voor deze surrounds in luidsprekersbeugels te plaatsen zodat je ze kan richten richting de luisterplek?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
dat zijn inderdaad al wat afstanden :p @sander , dat is inderdaad een vrij grote speaker om op te hangen, zal dat goed moeten uitmeten dat het niet te lomp overkomt haha

@luckske, zijn die surrounds kleiner dan A25's? ik ga ze sowieso in een beugel steken die verstelbaar is dus dat moet geen probleem vormen, zolang te groote/gewicht meevalt is het ok.

de jamo set is dan vergelijkbaar met de acoustics? (of zoals skank zei : voor die prijs maakt het niet uit, het is allemaal slecht :p)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
yvesfouquet4 zei:
luckske</woltlab-metacode>, zijn die surrounds kleiner dan A25's? ik ga ze sowieso in een beugel steken die verstelbaar is dus dat moet geen probleem vormen, zolang te groote/gewicht meevalt is het ok.

de jamo set is dan vergelijkbaar met de acoustics? (of zoals skank zei : voor die prijs maakt het niet uit, het is allemaal slecht :p)
Ik zou het niet weten - ik heb geen van beide ooit gehoord. Ik was altijd tevreden over mijn Jamo's - het is echt maar wat ge gewoon zijt, voor die Jamo's was ik niets anders gewoon dan een Logitech pc surround systeemke en dan zijn die Jamo's gewoon stukken beter. Vergelijk ik ze met mijn huidig systeem is het natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Ga je tevreden zijn van zowel de Bostons als de Jamo's - ja. Zoals je al aangaf ben je niks anders gewoon en dan gaat dit gewoon geweldig zijn.

Formaat van de Bostons is: 271 x 183 x 225mm Van de Jamo's: 240 x 133 x 210

Ik zou trouwens qua beugel iets als deze Vogels nemen. Kan beide speakers makkelijk dragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Ik vind ze inderdaad niet echt mooi (maar ook niet echt lelijk hoor) en boekenplankspeakers komen nu eenmaal altijd lomp over... Die Jamo surrounds zijn 3cm lager, 5 cm smaller en 1,5cm minder diep dan de A25. Ze vallen dus tussen de A25 en A23 qua grootte. Een A25 weegt trouwens bijna 4,6kg, dus best zwaar...

Die Jamo is (waarschijnlijk) 1 van de betere in die prijsklasse. De Bostons waren bij introductieprijs (zowat het dubbel van huidige prijs) de beste in de prijsklasse (maar ze zijn ondertussen al wat ouder). Die Jamo's gaan waarschijnlijk wel beter zijn in het laag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
ok bedankt, dat is heel nuttige info. ga eens bekijken van die muurbeugels straks en die jamo's bekijken, en dan mijn keuze en opstelling is samengevat posten ;-
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
even vergeten vragen, iemand advies over de luidspreker kabels? want voor het eerst in mijn leven wordt dat er dus niet bijgeleverd :p
 
Laatst bewerkt door een moderator: