• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

5.1 setje woonkamer

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
yvesfouquet4 zei:
even vergeten vragen, iemand advies over de luidspreker kabels? want voor het eerst in mijn leven wordt dat er dus niet bijgeleverd :p
oh, oh, here we go! Gebruik gewoon standaard kabel dat je in een doe het zelver kan vinden ofzo, zal (geen) verschil maken tov duurdere :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
yvesfouquet4 zei:
even vergeten vragen, iemand advies over de luidspreker kabels? want voor het eerst in mijn leven wordt dat er dus niet bijgeleverd :p
http://www.bax-shop.nl/speakerkabel-per-meter/rol/procab-rz25-speakerkabel-zwart-1.00-meter/product-details.html Niks te duur nemen
1f609.png
gewoon 2.5mm² per ader, alle andere snufjes ga je niet horen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
ik ga opteren voor de jamo's die @luckske me heeft aangeraden, zal mooi passen in het interieur en ook de 2 surrounds zijn beter van formaat om het weg te werken achteraan. vooraan ligt ik er niet van wakker om die stands te gebruiken en zal de 2 kabels wel weggewerkt krijgen.

kwestie de kabel, die van bax shop kost niet veel idd, kan ik die ook ergens lokaal kopen? bvb brico / gamma ? indien ja gewoon vragen / kijken naar luidspreker kabel met dikte van 2,5, en meer niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
yvesfouquet4 zei:
ik ga opteren voor de jamo's die @luckske me heeft aangeraden, zal mooi passen in het interieur en ook de 2 surrounds zijn beter van formaat om het weg te werken achteraan. vooraan ligt ik er niet van wakker om die stands te gebruiken en zal de 2 kabels wel weggewerkt krijgen.

kwestie de kabel, die van bax shop kost niet veel idd, kan ik die ook ergens lokaal kopen? bvb brico / gamma ? indien ja gewoon vragen / kijken naar luidspreker kabel met dikte van 2,5, en meer niet?
De gamma heeft dit soort kabels ook wel, maar die komen waarschijnlijk duurder uit. Je moet gewoon vragen naar kabels met 2 aders van 2.5, ze komen mogelijk met stroomkabels af maar die zouden ook moeten werken ;). Waarom zou je lokaal kopen? Verzendingskosten zijn 2.5 euro en wordt volgende dag geleverd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
yvesfouquet4 zei:
ik ga opteren voor de jamo's die @luckske me heeft aangeraden, zal mooi passen in het interieur en ook de 2 surrounds zijn beter van formaat om het weg te werken achteraan. vooraan ligt ik er niet van wakker om die stands te gebruiken en zal de 2 kabels wel weggewerkt krijgen.

kwestie de kabel, die van bax shop kost niet veel idd, kan ik die ook ergens lokaal kopen? bvb brico / gamma ? indien ja gewoon vragen / kijken naar luidspreker kabel met dikte van 2,5, en meer niet?
Ga je veel plezier aan hebben! Misschien is er bij jou in de buurt wel iemand die ze verdeelt als je ze in het echt wilt bekijken. Ze hebben deze trouwens ook in andere kleuren dan wat ze bij Coolblue verkopen, kwestie van het goed te kunnen matchen met het interieur ;-). En na verloop van tijd zou ik misschien kijken om er eens een subwoofer bij te halen, ze hebben al een soort van woofer ingebouwd - maar dat gaat niet 100% hetzelfde zijn.

Ik heb mijn luidspreker kabels gewoon gehaald in de Hubo. Ik geloof trouwens dat ik slechts 2x 1,5mm heb (niet helemaal zeker van).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
heb kabels incl. denon & speakers betaald om 3h45 deze nacht, normaal is het morgen al in huis :p gaat wel snel daar in Nederland ! alvast bedankt iedereen voor jullie inbreng en tips, eens alles is geinstalleerd volgen zeker nog wat fotos :D!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Dan moet je wel even een showcase-thread aanmaken
1f609.png
Want eens begonnen zit je in no-time helemaal met upgraditis...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
sandervdw zei:
Dan moet je wel even een showcase-thread aanmaken
Inderdaad! En daarbij zijn showcases enkel voor leden zichtbaar, zodoende lurkers niets zien van je kostbare setup
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
ik dacht dat mijn setup iets te minderwaardig was om een showcase waard te zijn hehe.. maar zal het overwegen. thx
1f609.png


en die upgraditis daar heb ik indd wel schrik voor ....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
yvesfouquet4 zei:
ik dacht dat mijn setup iets te minderwaardig was om een showcase waard te zijn hehe.. maar zal het overwegen. thx
1f609.png


en die upgraditis daar heb ik indd wel schrik voor ....
Haha, ok , ziet er wel goed uit ! Ja wij willen foto's
263a.png
en zodra je iets wijzigt, opnieuw foto's
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
yvesfouquet4 zei:
ik dacht dat mijn setup iets te minderwaardig was om een showcase waard te zijn hehe.. maar zal het overwegen. thx
1f609.png


en die upgraditis daar heb ik indd wel schrik voor ....
Persoonlijk vind ik dat eender welke set een showcase verdient. Die showcases zijn superhandig om ideeen op te doen en er zijn altijd wel andere mensen met gelijkaardige budgetten ;). Je vindt je set minderwaardig, maar je set gaat beter zijn dan 99% van de bevolking he
263a.png
En die 1% met een betere set beseft best wel dat budget (en uiterlijk) een serieuze constraint is. Hier zijn we gewoon al blij dat we weer iemand hebben kunnen overtuigen om niet voor een all-in-one ding te gaan
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
sandervdw zei:
Persoonlijk vind ik dat eender welke set een showcase verdient. Die showcases zijn superhandig om ideeen op te doen en er zijn altijd wel andere mensen met gelijkaardige budgetten ;). Je vindt je set minderwaardig, maar je set gaat beter zijn dan 99% van de bevolking he
263a.png
En die 1% met een betere set beseft best wel dat budget (en uiterlijk) een serieuze constraint is. Hier zijn we gewoon al blij dat we weer iemand hebben kunnen overtuigen om niet voor een all-in-one ding te gaan
1f609.png
+1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
sandervdw zei:
Persoonlijk vind ik dat eender welke set een showcase verdient. Die showcases zijn superhandig om ideeen op te doen en er zijn altijd wel andere mensen met gelijkaardige budgetten ;). Je vindt je set minderwaardig, maar je set gaat beter zijn dan 99% van de bevolking he
263a.png
En die 1% met een betere set beseft best wel dat budget (en uiterlijk) een serieuze constraint is. Hier zijn we gewoon al blij dat we weer iemand hebben kunnen overtuigen om niet voor een all-in-one ding te gaan
1f609.png
klopt als een bus, voor ons zal het zeker een superset zijn, te bedenken wat we ervoor hadden
1f61b.png
het budget lag ik niet wakker van maar mijn madam vond het niet verantwoord om al dat geld te geven aan maar "wat geluid dat uit een houten kast komt"
1f61b.png
maar goed, heb het stiekem achter hare rug besteld, nu kan ze er niet meer onderuit !!
1f606.png


zal een showcase opstarten vanacht, eerst wat serieuze fotos nemen dan
1f609.png


PS : ALS IEMAND ZIJN SUB WEGDOET , DENK EENS AAN MIJ
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
yvesfouquet4 zei:
zal een showcase opstarten vanacht, eerst wat serieuze fotos nemen dan
1f609.png
Wat zijn zo de ervaringen na een weekje?
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Waar blijft de showcase? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
Komt eraan ! Had het druk met verhuis en ook zonder internet gezeten. Zwaar afgekickt ondertussen van alles wat met media en IT te maken had maar begin stilaan er terug in te komen :p tot binnenkort
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

yvesfouquet4

Member
22 sep 2014
30
0
9
Skank zei:
Liever laat dan nooit?
1f606.png


http://i.imgur.com/4NCwBiO.jpg http://i.imgur.com/0FJDZ2D.jpg http://i.imgur.com/aPkFXUP.jpg http://i.imgur.com/0g9dEZi.jpg http://i.imgur.com/H4YZVEu.jpg http://i.imgur.com/kuHAnuw.jpg

Setup = Samsung F8000 55" TV / Denon AVR-X2000 / PS4 / MEDE8ER 600 / Jamo S626 Zwart / Vogels muurbeugels voor de surrounds / GEEN Subwoofer Subwoofer was absoluut not done voor mijn vrouwelijke wederhelft dusja, dit is de ideale setup voor een amateur filmliefhebber ! Kost al bij al niet zoveel geld voor wat je ervoor terugkrijgt.

Ik persoonlijk ben er heel tevreden mee, in combinatie met een Synology DS415+ Server vol met bluray series & films (12TB)
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: