• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Arcadekasten

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Skank zei:
Yes ! Gelukt !!!!!!!!! Top he zo'n kast ! Ik heb feeeeeeeeerm veel goesting

Al die oude games terug, ah nostalgie !
Was vroeger ook verslaafd aan die,games. Heb ze een tijd geleden op ps gespeeld. Leuk voor ff maar tijden zijn verandert en games zijn enorm geëvolueerd. Ik was het eigenlijk vrij rap beu. Hopelijk gebeurt dit bij jullie ook niet als je zoveel geld aan zo een kast geeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank" data-link="https://home-theater.be/topic/1750-arcadekasten/?postID=41309#post41309"> Ja een hoop games interesseren mij ook niet. + ik vind zo'n pcb nogal duurMaar langs andere kant is zo'n pandora box wel makkelijk. Maar ik wil vooral echt dat gevoel !! Idd mss iets meer werk zei:
2) das echt moeilijk, wat wil ik van games.. ik heb es gekeken op die site, probleem is dat ik veel titels by name niet ken, wel als ik ze zou zien
1f61b.png
Daarbij komt dan nog bv game castlevania, ken ik , maar heb je dan ook nog op meerdere platforms, hoe weet ik dan welke ik moet hebben idem voor bv golden axe, blijkbaar ook enorm veel versies van... Kun je eens een lijst van jouw games doorsturen (prive?)

3) check plexiglas voor scherm en marquee Die t molding maakt het mooi, maar ik moet dit dan al kunnen infrezen
2) Op http://www.planetemu.net/roms/mame-roms kan je de roms weergeven zodat je bij elke titel een screenshot ziet. Op die manier kan je ook al een keuze maken
1f609.png


3) Voor die T molding moet je inderdaad zo een gleuf infrezen. Je hebt daarvoor een speciale kop, kan je oa kopen bij arcadewinkel.nl. Ik weet ook nog niet hoe ik dit ga doen. Ik wil absoluut T molding maar ik heb geen machines (vandaar dat ik alles bij de bouwhandel laat zagen, maar die gleuf voor de T molding kan hun machine niet).
<woltlab-quote data-author="Skank"] Ook een mooi model

69Xi9Df.jpg
[/QUOTE] Dit lijkt mij ook een variant te zijn op de Project Mame kast van Koenig.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
djaxx zei:
Was vroeger ook verslaafd aan die,games. Heb ze een tijd geleden op ps gespeeld. Leuk voor ff maar tijden zijn verandert en games zijn enorm geëvolueerd. Ik was het eigenlijk vrij rap beu. Hopelijk gebeurt dit bij jullie ook niet als je zoveel geld aan zo een kast geeft.
Ture, ook over nagedacht, maar ik de k dat er een heel groot verschil is als je zoiets op je ps speelt of op de oude manier, een kast, heel andere beleving volgens mij
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Absoluut. Die eerste keer rammen op die kast was uniek, plots ging de deurbel en drie maten wandelden binnen
263a.png
met oudjaar was het feestje bij mii te doen, had er ineens een '80s party van gemaakt en er is ongeveer 200 keer op gespeeld die avond/nacht. Aan de hand van de hoeveelheid ingeworpen munten te zien.

Het is helemaal niet zo dat ik er elke dag op speel, soms weken niet. Het gaat om meer dan dat. Het uitdenken en bouwen ervan is een deel van de hobby zeg maar. Het gamen erop een ander. But then again, ik heb ook een ps4 sinds een half jaar en daar speel ik ook bijna niet op.

Wat wel heel leuk is is dat als je eens bezoek hebt van vrienden of familie die je lang niet gezien hebt, ze steeds naar die kast gaan en nostalgie ontdekken. Games die ze vroeger hadden op hun commodore 64, of hun eigen blut betaald hebben op de kermis om een bepaalde game te kunnen uitspelen. Het heeft gewoon iets. Nog een reden was mijn dochter. Ze is 5 jaar nu en zal zoiets nooit gekend hebben. Want nu hebbje overal games op, telefoons,ipads, ps3, ps4, wii etc. Wij hadden dat niet en kermis was toen de max om eens een spelleke te kunnen spelen he. Nu speelt mijn dochter pacman op de arcade :-D. Zalig om te zien.

Bouwen van een eigen arcade is erg persoonlijk denk ik waarom je het wil doen. Gewoon doen als je vindt er eentje in huis te willen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Oooh! Dit staat ook al een tijd op de verlanglijst
1f606.png
. Volgmode aan.

(Die met ingebouwde frigo is zalig!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Squeek zei:
Absoluut. Die eerste keer rammen op die kast was uniek, plots ging de deurbel en drie maten wandelden binnen
263a.png
met oudjaar was het feestje bij mii te doen, had er ineens een '80s party van gemaakt en er is ongeveer 200 keer op gespeeld die avond/nacht. Aan de hand van de hoeveelheid ingeworpen munten te zien.

Het is helemaal niet zo dat ik er elke dag op speel, soms weken niet. Het gaat om meer dan dat. Het uitdenken en bouwen ervan is een deel van de hobby zeg maar. Het gamen erop een ander. But then again, ik heb ook een ps4 sinds een half jaar en daar speel ik ook bijna niet op.

Wat wel heel leuk is is dat als je eens bezoek hebt van vrienden of familie die je lang niet gezien hebt, ze steeds naar die kast gaan en nostalgie ontdekken. Games die ze vroeger hadden op hun commodore 64, of hun eigen blut betaald hebben op de kermis om een bepaalde game te kunnen uitspelen. Het heeft gewoon iets. Nog een reden was mijn dochter. Ze is 5 jaar nu en zal zoiets nooit gekend hebben. Want nu hebbje overal games op, telefoons,ipads, ps3, ps4, wii etc. Wij hadden dat niet en kermis was toen de max om eens een spelleke te kunnen spelen he. Nu speelt mijn dochter pacman op de arcade :-D. Zalig om te zien.

Bouwen van een eigen arcade is erg persoonlijk denk ik waarom je het wil doen. Gewoon doen als je vindt er eentje in huis te willen!
precies de nagel op de kop! Net voor al die redenen wil ik het doen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Ik speel meermaals per week op de flipperkast. Effe na het werk, om wat te ontspannen. Dus ja, ik zie mij die arcadekast ook wel vaak gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Vandaag mijn spullen van op timeharvest ontvangen! Degelijke kwaliteit en een pak goedkoper dan bij arcadewinkel en consoorten (en allicht komen die hun spullen ook wel van bij timeharvest of een andere Chinese producent). Vorige donderdag verzonden, vandaag aangekomen zonder douanekosten!
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
sam zei:
Vandaag mijn spullen van op timeharvest ontvangen! Degelijke kwaliteit en een pak goedkoper dan bij arcadewinkel en consoorten (en allicht komen die hun spullen ook wel van bij timeharvest of een andere Chinese producent). Vorige donderdag verzonden, vandaag aangekomen zonder douanekosten!
263a.png
ok genoteerd Waarvoor dank

Wat heb je nu besteld?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
ok genoteerdWaarvoor dank

Wat heb je nu besteld?
2 zwarte balltop joysticks 16 zwarte us buttons 1 zwarte player1 us button 1 zwarte player 2 us button 18 switchkes voor de buttons + bijhorende bekabeling 1 xin-mo usb encoder 1 mini amp 2 30w speakers
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Hoe breed gaan jullie voor de kast ? Voor 2 spelers? Wat betreft het scherm, onder welke hoek zetten jullie die? Ik zie nogal veel verschillen, maar de meeste plaatsen het scherm zo plat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Nog een vraagje, de hoogte van je kast.. Ik zie verschillende op 1m66 Ik ben zelf 1m85 Is die 1m66 niet te laag? Ik zie een andere ook op 1m90? Echter ik heb de perfecte layout gevonden maar hij is maar 1m66 ook
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Squeek

Member
11 nov 2013
108
0
19
Originele kasten zijn effectief zo klein, vaak maar amper 60cm breed ook. Ze wilden vroeger die speelhallen zoveel mogelijk vullen he. Als je zelf bouwt kan je in principe doen wat je wil he. Ik zelf heb em groter gemaakt, maar ook dieper! Vanwege de crt monitor die erin staat maar ook zodat het profiel van mijn kast een mooie verhouding bleef houden. Persoonlijk vind ik veel kasten niet zo mooi omdat ze die ondiep maken vanwege de lcd monitor die ze steken. Maar in zelfbouw doe je wat je wil he!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
waar trek je dan uit? onder je cp, boven je cp? of beide ? Zaag je eerst je zijkanten en kijk je dan en meet je dan je tussenstukken, of zaag je die onmiddelijk en hoop je dan dat alles juist is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Als je weet hoe breed je scherm is, kan je de breedte van je kast toch bepalen? Althans zo heb ik het gedaan. Ik kom op een breedte van 65cm. In principe is 60cm breedte ook ruimschoots genoeg om met 2 te spelen. Als je natuurlijk echt met 2 spelers volledig binnen het kader van je kast wilt staan, zal je natuurlijk een bredere kast hebben. Ma bon, een kast van 1m breed met een 32inch scherm of groter in trekt op geen kloten. Of je moet een Vewlix willen maken.

Vewlix kasten zijn de max, maar ik wou niet op een bankje zitten om te gamen omdat dat het arcadegevoel wegneemt voor mij + ik wou de kast zo goedkoop maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
En de hoogte? 1m66 of toch naar 1m85 bv?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Waar vind ik een 4:3 lcd scherm? 21inch? die perfect werkt ? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Genoeg schermen op 2dehands te vinden. 4:3 is leuk omdat je dan links en rechts geen zwarte balk hebt. In Hyperspin, en allicht nog andere frontends ook, kan je dit oplossen door een bezel te plaatsen. Op die manier is er op je scherm een boord die de zwarte balken opvolt. Zoiets bvb

Super%20mario%20bros_zpsea3cmi8q.jpg


Hoogte zal bij mij misschien iets hoger worden dan 166 maar zeker geen 185 (ter info: ik ben zelf 190 groot). Je kijkt eerder naar onder op zo'n arcadekast. Het is niet zoals tv kijken, waarbij je recht voor je kijkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ik denk voor 1m75 te gaan Ik wil eerst mijn zijpanelen tekenen en dan de rest zien we wel Daarna scherm kopen enz
 
Laatst bewerkt door een moderator: