• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Arcadekasten

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
De achterkant.. met deurtjes of toch met schroeven die je achteraf weer kunt afdraaien? In hoeveel stukken achteraan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
sam zei:
Genoeg schermen op 2dehands te vinden. 4:3 is leuk omdat je dan links en rechts geen zwarte balk hebt. In Hyperspin, en allicht nog andere frontends ook, kan je dit oplossen door een bezel te plaatsen. Op die manier is er op je scherm een boord die de zwarte balken opvolt. Zoiets bvb

Super%20mario%20bros_zpsea3cmi8q.jpg


Hoogte zal bij mij misschien iets hoger worden dan 166 maar zeker geen 185 (ter info: ik ben zelf 190 groot). Je kijkt eerder naar onder op zo'n arcadekast. Het is niet zoals tv kijken, waarbij je recht voor je kijkt.
genoeg schermen? Ik vind geen 4:3 in 21inch hoor
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
sam zei:
2 zwarte balltop joysticks16 zwarte us buttons 1 zwarte player1 us button 1 zwarte player 2 us button 18 switchkes voor de buttons + bijhorende bekabeling 1 xin-mo usb encoder 1 mini amp 2 30w speakers
alles zwart?

hoe moet hij eruit gaan zien?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Iemand goeie sites voor artwork voor op de zijkanten/marquee? Wat marquee betreft, hoe werk je dit nu af?

Gewoon plexiglas en erachter een lamp en dan de bedrukking?

MAw hoeveel plaats moet ik voor die marquue voorzien qua dikte?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Kun je voor de prijs van een pi 3b , tweedehands een pc vinden die krachtig genoeg is voo NES + hyperspin?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
alles zwart? hoe moet hij eruit gaan zien?
Nogal zwart
1f61b.png
Uiteraard Star Wars themed. Artwork is nogal clean bij mij, aangezien ik het sober wou. Dit zal het worden.
13000338_974151372682813_3046592180746580354_n.jpg































<woltlab-quote data-author="Skank"] Kun je voor de prijs van een pi 3b , tweedehands een pc vinden die krachtig genoeg is voo NES + hyperspin? [/QUOTE] Als je jouw Pi 3b voor niets anders gaat gebruiken, zou ik de Pi houden voor de arcadekast. Ik had oorspronkelijk een Pi b voorzien. Hiermee kan je alle klassiekers spelen, Neo Geo kan je ook spelen en alles tot N64 lukt ook. Als frontend kan je dan bvb EmulationStation of Attract Mode gebruiken. Iets minder flashy dan Hyperspin dat wel, maar het doet wat het moet.

Voor 50-75€ zal je zeker wel een pc vinden waarop je Hyperspin kan draaien. Ik heb een oude Dell. Dacht een pentium 4 3ghz 4gb ram ofzo (zou het eens moeten nakijken). Hyperspin draait hier perfect op. Hyperspin gebruikt niets van gpu maar wel de cpu (net zoals de emulatoren). Zie http://www.hyperspin-fe.com/topic/286-hyperspin-requirements-explained/ voor meer info.

Uiteindelijk wil ik wel nog een betere pc, omdat ik ook de meer recentere games wil spelen (alles van 2005 tot nu), maar daar wou ik nu met de bouw geen geld aan spenderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Skank zei:
Wat marquee betreft, hoe werk je dit nu af?


Gewoon plexiglas en erachter een lamp en dan de bedrukking?

MAw hoeveel plaats moet ik voor die marquue voorzien qua dikte?
Zie http://forum.arcadecontrols.com/index.php?topic=138414.0

Hoe ik het ga doen: plexiglas - artwork - plexiglas - ledstrip

of (indien mogelijk) plexiglas - artwork - ledstrip (maar dan moet de artwork aan de voorzijde kleven, geen idee of dat bestaat)

Je kan ook een scherm plaatsen als marquee... Op die manier kan je via Hyperspin het zodanig instellen dat per game de bijpassende marquee op het scherm komt. Zoek maar eens op HyperMarquee. Zie volgende video ter indicatie <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=WKGMfkWJejc</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
sam zei:
1) Ik plan om een deurtje te voorzien. Hoe ik het ga onderverdelen weet ik nog niet. Ofwel 1 grote deur en 1 vast paneel, ofwel 1 kleine deur en 2 vaste panelen.</strong>
2)Niet gezien dat je 21inch zoekt. 19inch is nog makkelijk te vinden in 4:3. Als je dan toch 4:3 wenst, waarom kijk je dan niet bij de televisieschermen? Ik denk dat je daar dan sneller iets gaat vinden dan bij de pc schermen. Of je doet het zoals hierboven, met een 16:9 scherm en bezels. Je kan dan bvb een algemene bezel nemen of afzonderlijke bezels voor elke game. Op die manier heb je bij elke game een bijpassende bezel. Kwestie van nog wat meer eye candy te hebben
263a.png

3)Nogal zwart
1f61b.png
Uiteraard Star Wars themed. Artwork is nogal clean bij mij, aangezien ik het sober wou. Dit zal het worden
.
13000338_974151372682813_3046592180746580354_n.jpg































4)<strong>Als je jouw Pi 3b voor niets anders gaat gebruiken, zou ik de Pi houden voor de arcadekast. Ik had oorspronkelijk een Pi b voorzien. Hiermee kan je alle klassiekers spelen, Neo Geo kan je ook spelen en alles tot N64 lukt ook. Als frontend kan je dan bvb EmulationStation of Attract Mode gebruiken. Iets minder flashy dan Hyperspin dat wel, maar het doet wat het moet.
Voor 50-75€ zal je zeker wel een pc vinden waarop je Hyperspin kan draaien. Ik heb een oude Dell. Dacht een pentium 4 3ghz 4gb ram ofzo (zou het eens moeten nakijken). Hyperspin draait hier perfect op. Hyperspin gebruikt niets van gpu maar wel de cpu (net zoals de emulatoren). Zie http://www.hyperspin-fe.com/topic/286-hyperspin-requirements-explained/ voor meer info.

Uiteindelijk wil ik wel nog een betere pc, omdat ik ook de meer recentere games wil spelen (alles van 2005 tot nu), maar daar wou ik nu met de bouw geen geld aan spenderen.
1) idem, weet het ook nog niet 2) wat ga jij doen 4:3 of 16:9 ? Ja ik zocht 21 inch, die vind je zo niet , 20 wel maar is die niet te klein? Die besel vind ik maar niks 3) vet! ik wil ook zoiets, waar haal je die stickers? ik zoek nog iets... en weet nog niet wat.. daarom weet ik ook nog niet welk kleur v buttons enz Ken je goeie sticker shops? Is die starwars custom made? Zal duur zijn zeker. waar ga je die halen? 4)ik heb nog geen pi, dus ik moet zoiezo iets aankopen, vraag is dan de pi3b of een tweedehands pc voor 50-75 euro, maar zal ik da vinden en is die krachtig genoeg 5) maar eerst een scherm dus... en weten welke artwork ik wil zodat ik de buttons/sticks enz kan bestellen, ik ga 9/10 morgen achter mdf en begin alvast aan de kast
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
sam zei:
https://www.youtube.com/watch?v=WKGMfkWJejc</woltlab-metacode>
Das wel cool scherm als marquee, maar dan ga ik helemaal omhoog qua kosten

kun je niet gewoon artwork kleven op plexiglas en daarachter ledstrip of tl lamp???????????? Of zal er dan geen licht doorkomen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Das wel cool scherm als marquee, maar dan ga ik helemaal omhoog qua kosten kun je niet gewoon artwork kleven op plexiglas en daarachter ledstrip of tl lamp???????????? Of zal er dan geen licht doorkomen?
Plexiglas zou ik voor het artwork plaatsen. Op die manier is je artwork netjes beschermd. Mss kan een drukker er voor zorgen dat de artwork langs de voorzijde kleeft (geen idee of dit mogelijk is). Voor de marquee moet je wel zorgen dat het papier is dat licht doorlaat, anders gaat je verlichting geen nut hebben. Een ledstrip of tl lamp zijn voldoende. Je kan eventueel nog een stuk zilverpapier in de marqueebak plaatsen zodat het licht nog feller is.
<woltlab-quote data-author="Skank"] Nog eentje http://www.2dehands.be/computer-game-consoles/computer-onderdelen/monitoren/samsung-synchmaster-t220-lcd-monitor-293025293.html maar die is 16 :10 hoe zit het daarmee? [/QUOTE] 16:10 gaat ook maar de keuze qua frontends is beperkt. Bij de AttractMode frontend heb je een theme die 16:10 ondersteund. Bij HyperSpin is het miniem. Ik zou geen 16:10 kopen omwille van de beperkte mogelijkheden qua frontends.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Moeilijke beslissingen

Dus het artwork van jou is geen sticker? Je zegt langs de ene kant, ga naar een lokale drukkerij voor artwork, en de andere kant die arcade graphix die soms customs doet vr 60-80 euro en in de fb groep zit Dus dan neem ik die best toch? Of moet je daarmee nog naar drukker?

Geen pi dus, dus dan kijk ik toch beter voor een pc? en dat zou lukken voor die prijs?

Wat marquee betreft zal het dus plexi-artwork plexi lamp zijn, anders gaat da toch nie, langs voor kleven zal nie gaan


Scherm, weet ik het echt niet Ik kan aan een 20 inch 4:3 geraken, ofwel neem ik een 22 inch 16:9 ; wat zouden jullie dan verkiezen? 16:10 is dus not done?

Ik vraag me af of die bezel niet gewoon stoort....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Dat scherm is echt moeilijker dan ik dacht wil je dezelfde hoogte met ene 16:9 als 4:3 dan moet je een 23inch hebben, en dan heb je nog maar de hoogte van een 17 inch 4:3 scherm

Dus veel beeld zal je toch niet hebben met een 16:9
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Dat scherm is echt moeilijker dan ik dacht wil je dezelfde hoogte met ene 16:9 als 4:3 dan moet je een 23inch hebben, en dan heb je nog maar de hoogte van een 17 inch 4:3 scherm

Dus veel beeld zal je toch niet hebben met een 16:9
Heb je thuis geen 16:9 pc scherm? Indien ja, speel daar dan eens enkele games op. Dan weet je meteen of het storend is of niet. De zwarte balken vallen mee bij horizontale games. Bij shmups heb je natuurlijk veel meer zwarte balk (verticale games) maar zelfs dan nog stoort het mij niet (al zeker niet met die bezels). Die bezels had je trouwens ook vroeger op elke arcadekast, aangezien dit de artwork was die op het glas, voor het scherm, kleefde met daarop dan de regels van de game of de button combinaties bvb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb net een 4:3 scherm van 50cm kunnen krijgen voor 30 euro mooi toch?

Of zou je absoluut 16:9 willen? (anders zeg ik hem af)

Ik zou eens het effectieve speelscherm van zo 4:3 materiaal willen zien op een 16:9 en zo vergelijken

Zoiets? <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=PaIBkwP2E_0</woltlab-metacode> Maar daar wordt de volledige hoogte van het scherm niet gebruikt he
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sam

Member
19 feb 2013
568
10
23
Zoiets dus (het gedeelte links en rechts zijn dus de bezels die de zwarte balken opvullen):

zOuntMs.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
En dan heb je nog eens zwarte balken rondom je scherm die behoren tot je kast.. Ik vind het maar niks eigenlijk, en te druk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Man ik twijfel voor dat 4:3 scherm

50 cm diagonaal.. heb ik dan langs beide zijden 5 cm zwarte rand door het plexiglas die ik rondom zwart ga spuiten als de breedte van mn kast 60 is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Sam
2639.png
Help me out here Die van hierboven 50cm diagonaal (ik kan nog afzeggen) (vt900 denk ik, dus zelfs 19 inch) of een 16:9 van 22 of 23 inch
 
Laatst bewerkt door een moderator: