• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

beste speakers op Pioneer VSX-924

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
skoebiedoe zei:
diegene die Joske staan heeft zijn ook best goed op hoge tonen weergeven ,ben alleen het merk vergeten en ben te lui om te gaan kijken in zijn topic.
1f61b.png
)

(of zelfbouw )
Joske heeft T+A, maar dat is duurder als de andere merken die je opsomt :p

De KEF LS50 heb ik over het laatst gehoord klinkt helder en gedetailleerd. Voor mij bij sommige liedjes zelfs iets te (was betonnen woonkamer). Maar het geluid kwam wel zeer goed los van de speakers en hing echt in de ruimte.

Een paar kun je voor 700-800euro wel vinden als je wat zoekt. Misschien is een goeie stereo set een optie ipv als een matige 5.0 set? Prijs zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Ik kan inderdaad beginnen met een goeie stereo en later uitbouwen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
bullitt zei:
Ik kan inderdaad beginnen met een goeie stereo en later uitbouwen?
Zo ben ik op m'n zolder ook begonnen. En mijn Bostons dienden toen als surrounds zodat ik toch al surround geluid had.

Het hangt een beetje van jouw prioriteiten af natuurlijk. Maar ik heb de indruk dat je echt goed geluid en dan kom je automatisch in een hogere prijsklasse uit.

Wat ik je trouwens kan voorstellen in de goedkopere klasse: Monitor Audio BX2. Daar heb ik ook al veel goeds over gelezen en klinken helderder als de Bostons volgens review. Of de Dali Zensor 3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
broodro0ster zei:
Joske heeft T+A, maar dat is duurder als de andere merken die je opsomt
1f61b.png
De KEF LS50 heb ik over het laatst gehoord klinkt helder en gedetailleerd. Voor mij bij sommige liedjes zelfs iets te (was betonnen woonkamer). Maar het geluid kwam wel zeer goed los van de speakers en hing echt in de ruimte.

Een paar kun je voor 700-800euro wel vinden als je wat zoekt. Misschien is een goeie stereo set een optie ipv als een matige 5.0 set? Prijs zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik.
Zijn die KEF die je vermeld zo goed dan? Inderdaad wel prijzig. Even vermelden: Ik heb een setje Dali's Zensor 1 gevonden die ik voor 200 kan krijgen, maar weet van mijlen ver niet hoe deze klinken :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
broodro0ster zei:
Zo ben ik op m'n zolder ook begonnen. En mijn Bostons dienden toen als surrounds zodat ik toch al surround geluid had.


Het hangt een beetje van jouw prioriteiten af natuurlijk. Maar ik heb de indruk dat je echt goed geluid en dan kom je automatisch in een hogere prijsklasse uit.

Wat ik je trouwens kan voorstellen in de goedkopere klasse: Monitor Audio BX2. Daar heb ik ook al veel goeds over gelezen en klinken helderder als de Bostons volgens review. Of de Dali Zensor 3.
klopt, ik ben inderdaad op zoek naar echt goed geluid. Of ik zal het zo stellen: ik ben op zoek naar het geluid die mijn hersenen als heerlijk ervaren, wat voor iedereen uiteindelijk persoonlijk is :p maar ik denk wel dat je een goed beeld hebt, van wat ik zoek! Ik heb er geen probleem mee om 2.1 te starten. Ik bouw dan wel deze zomer verder met geld van vakantiejob
1f606.png
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik zou dan eerlijk 2.0 beginnen En dan ligt je lat weer hoger. Hoeveel budget heb je dan vr 2 speakers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Skank zei:
Ik zou dan eerlijk 2.0 beginnen

En dan ligt je lat weer hoger. Hoeveel budget heb je dan vr 2 speakers?
laat ons zeggen een maximum van 700
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
bullitt zei:
Zijn die KEF die je vermeld zo goed dan? Inderdaad wel prijzig.Even vermelden: Ik heb een setje Dali's Zensor 1 gevonden die ik voor 200 kan krijgen, maar weet van mijlen ver niet hoe deze klinken :p
Als je de lat nu al vrij hoog legt, geef ik je echt de raad mee om eerst eens wat te gaan luisteren. Al staan er diverse speakers nog zo mooi aangeprezen, wij kunnen hier immers vanop afstand onmogelijk inschatten wat je in precies je beleving zoekt.

Eens je een bepaalde klankkleur, speaker-eigenschappen, enz... gevonden hebt kunnen we ook veel beter inschatten wat je eigenlijk precies zoekt
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
bullitt zei:
Zijn die KEF die je vermeld zo goed dan? Inderdaad wel prijzig.

Even vermelden: Ik heb een setje Dali's Zensor 1 gevonden die ik voor 200 kan krijgen, maar weet van mijlen ver niet hoe deze klinken
1f61b.png
Ze scoren zeer goed in reviews en bij audiofielen. Je moet er maar eens op Googlen.

Toen ik ze hoorde kon ik er direct mijn KEF's uit R in herkennen (opbouw van de drivers is bijna gelijk). Alleen speelt de LS50 wat feller in het hoog. En ik stond met m'n mond open toen ik ze zonder sub hoorde spelen. De laagweergave was erg goed voor zo'n monitor. Totaal niet te vergelijken met wat de Bostons doen in het laag.

Dus ik denk zelfs dat je op een slaapkamer niet direct een sub nodig hebt voor muziek. Tenzij je veel elektronische muziek luistert waarbij het moet boenken.

Het laagste dat ik ze al gezien in 800euro, maar tweedehands moet je zeker een setje kunnen kopen met je 700euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Je moet toch oppassen met speakers die een zeer helder geluid geven, deze kunnen wel eens zeer vermoeiend worden na een tijdje. Zeker als je veel muziek beluistert kan dit wel eens een probleem zijn, met fims heb je dit minder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Ik kijk eigenlijk bijna uitsluitend films/series. Daarbovenop is 1 van de vier muren volledig en hout, alsook het plafond en is de vloer volledig in parket.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Het worden KEF luidsprekers! Dat staat vast! Was volledig mijn goesting bij een demo in een winkel en werd nog eens bevestigd tijdens een bezoek aan broodrooster! Nu enkel nog beslissen of het de R100 of LS50 worden
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: