• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

beste speakers op Pioneer VSX-924

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
bullitt zei:
Een voorkeur/afkeur kan ook over looks gaan. Ik denk niet dat Skank daar iets slechts mee bedoelde.Ik denk inderdaad het advies te volgen van een forumlid en (hoogstwaarschijnlijk) geen zuilen te plaatsen als front, daar ze enige 'bewegingsvrijheid' nodig hebben om tot hun recht te kunnen komen, en in mijn 12 vierkante metertjes zal dat misschien moeilijk worden.. Ik haalde dat setje van Jamo aan, omdat ik het als een koopje aanzag en wou eens horen wat jullie mening over dat setje was
263a.png
Inderdaad dank u Soms mag men geen eigen mening hebben of wordt je direct afgeschoten. Jamo is niet mijn ding, maar elk zn goesting he. Speakers mogen nog zo goed klinken als ze willen, en sure theres always better, maar als het in mn ogen niet past, dan past het niet. Elk zn ding. Ik wil er nog op kunnen kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
De Monitor Audio's die je op hoog heb, heb ik ongeveer als in-ceilings voor mijn hoogtekanalen (zelfde mid driver en C-CAM driver). Vind ik zelf neutrale en goed klinkende speakers eigenlijk, blenden ook zonder problemen met de JBLs.

De MR2 is trouwens op son-video.com wat goedkoper (200 euro voor 2), de andere speakers nagenoeg dezelfde prijs.

Ik weet ook dat Werner van Home@theMovies deze verkoopt en in demo heeft of had. Ze stonden ook op de Cinedream beurs, daar is dat ik op het spoor ben gekomen van deze speakers omdat ze mij echt in een positieve zin hadden verast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Is er eigenlijk iemand van jullie die ervaring heeft met Klipsch speakers of er enige kennis over heeft?

Binnenkort zal ik boston Acoustics eens horen spelen. Eens benieuwd hoe deze zullen klinken! Verder heb ik tweedehands een setje Dali's Zensor 1 opgespoord, maar ik heb gelezen dat deze wat te kort zouden schieten in bass.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
bullitt zei:
Binnenkort zal ik boston Acoustics eens horen spelen. Eens benieuwd hoe deze zullen klinken!
zeer goed!
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
demon zei:
Haha zou graag zo snel mogelijk mijn eerste twee monitors bestellen, maar het moet vaneerste keer goed zitten. Geduld is een lieve deugd, waar ik momenteel weinig van bezit
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
@jvanhambelgium heeft Klipsch luidsprekers, maar ik weet niet of gaan luisteren naar zijn RF7 II's + Dual SVS PB13 ultra een heel goed idee is
1f606.png
.

Maar welke vragen heb je precies over Klipsch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Denk dat je daar beter wegblijft voor je gekke dingen gaat doen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
luckske zei:
@jvanhambelgium heeft Klipsch luidsprekers, maar ik weet niet of gaan luisteren naar zijn RF7 II's + Dual SVS PB13 ultra een heel goed idee is
1f606.png
.

Maar welke vragen heb je precies over Klipsch?
Of ze wel degelijk zo goed zijn als er overal op internet beweerd wordt. Net zoals jullie overtuigd zijn van het geluid van die boston's (en ik misschien straks ook
1f609.png
) Trouwens, wat betreft frequentiebereik: als de ééne speaker bijvoorbeeld 48Hz-30kHz gaat en een ander 54Hz-50kHz, welke is dan de betere? Of kan je daar niet op die manier van uit gaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik denk dat qua geluid de Klipsch en BA's wat anders zijn. Er zijn mensen die weg zijn van het geluid van een hoorn en anderen niet.

Qua frequentiebereik, boven de 20kHz horen we toch niets meer (vaak al niet meer boven de 16-17kHz). Het lage is belangrijker, maar hangt ook van hoe het is opgegeven. Vb sommige merken geven het -6db punt, terwijl andere op -3db. Daarom dat eigenlijk een subwoofer belangrijk is, dan neem je vb 20-80hz op de sub en 80-20kHz op de speakers. (80hz is dat het crossover punt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
luckske zei:
Ik denk dat qua geluid de Klipsch en BA's wat anders zijn. Er zijn mensen die weg zijn van het geluid van een hoorn en anderen niet.


Qua frequentiebereik, boven de 20kHz horen we toch niets meer (vaak al niet meer boven de 16-17kHz). Het lage is belangrijker, maar hangt ook van hoe het is opgegeven. Vb sommige merken geven het -6db punt, terwijl andere op -3db. Daarom dat eigenlijk een subwoofer belangrijk is, dan neem je vb 20-80hz op de sub en 80-20kHz op de speakers. (80hz is dat het crossover punt)
Is het niet zo, niettegenstaande we supersonische frequenties niet kunnen waarnemen, deze wel extra kleur ofzo geven aan het geluid dat we wél kunnen waarnemen? Ik verwacht eigenlijk van speakers dat ze zuiver geluid weergeven (high's, low's en mid's), maar als ik bijvoorbeeld in stereo luister, geen behoeven heb aan een sub voor die extra "oomph". En natuurlijk dat ze "life-like" het geluid weergeven.. Ik verwacht dus eigenlijk dat ze minstens even goed klinken (zowel high als low) als die "eenvoudige" Sony stereo speakers die ik even aangesloten heb op mijn versterker. Het is erg moeilijk om de verschillende speakers, die ik op mijn lijstje staan heb, overal te gaan beluisteren, daar de luisteromgeving telkens verschilt en de luistertesten bijgevolg niet echt vergelijkbaar zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik denk niet dat het gaat zorgen voor extra kleur of warmte, maar daar kan ik mis in zijn. Ik geloof niet dat er gebruik wordt gemaakt van frequenties boven 20kHz, bij bijvoorbeeld een MP3 is er niet eens data boven 16 (of 17) khz.

Dat het anders klinkt per kamer is juist, enige manier om daar achter te komen is om te testen in uw ruimte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
luckske" data-link="http://home-theater.be/topic/1141-beste-speakers-op-pioneer-vsx-924/?postID=29503#post29503"> Ik geloof niet dat er gebruik wordt gemaakt van frequenties boven 20kHz zei:
Dat het anders klinkt per kamer is juist, enige manier om daar achter te komen is om te testen in uw ruimte.
Daar heb je gelijk in, maar ik heb geen zin in heen en weer - gedoe. Misschien een beetje een idiote statement, gezien de eisen die ik stel, maar ik zou gewoon graag zoveel mogelijk opties overlopen, waar er dan met zekerheid 1 winnaar uit komt die zal voldoen aan mijn eisen. Natuurlijk erg moeilijk om iemand anders dat te laten bepalen voor mij, dat begrijp ik..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Gho, ik weet wel dat Blu-ray/DVD volgens de specificatie hoger gaat dan 20kHz, maar weet eigenlijk niet het ook wordt toegepast. Alleen hier zou ik mij niet echt over druk maken, als ze gaan tot 20kHz is het lang goed. Ik geloof niet dat ze helderder gaan klinken omdat ze tot 25kHz gaan.

bullitt zei:
maar ik zou gewoon graag zoveel mogelijk opties overlopen, waar er dan met zekerheid 1 winnaar uit komt die zal voldoen aan mijn eisen. Natuurlijk erg moeilijk om iemand anders dat te laten bepalen voor mij, dat begrijp ik..
Is inderdaad geen makkelijke opgave
1f606.png
en ik denk dat er geen definitieve winnaar gaat uitkomen zonder echt zelf te luisteren. Ik mag zelf niet veel zeggen, ik heb mijn JBLs blind gekocht (dat was voor ik hier op het forum kwam) en heb gelukkig nooit geen seconde spijt gehad.

Maar dat zowel de BA's als de Klipsch beter gaan klinken als je Sony speakers heb ik geen twijfels over!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
luckske zei:
Gho, ik weet wel dat Blu-ray/DVD volgens de specificatie hoger gaat dan 20kHz, maar weet eigenlijk niet het ook wordt toegepast. Alleen hier zou ik mij niet echt over druk maken, als ze gaan tot 20kHz is het lang goed. Ik geloof niet dat ze helderder gaan klinken omdat ze tot 25kHz gaan.
Dit is erg interessante materie.. Veel high-end merken ontwikkelen speakers met een frequentiegebied die dat van het menselijk oor overstijgt, niettegenstaande wij geluid buiten ons frequentiegebied zogenaamd niet meer kunnen waarnemen. Met wat snel googelen, blijkt dat deze inderdaad niet apart kunnen waargenomen worden, als zou bijvoorbeeld een frequentie van 28 000 Hz (buiten ons gehoor) apart worden afgespeeld. Maar geluid is altijd een volledige unieke kleurencode van verschillende frequenties tezamen en het is die combinatie, met ook frequenties buiten het menselijk gehoord, die geluid toch een ander, meer realistisch waarnemen geeft. Zo staat toch onder andere te lezen.. Sommigen beweren ook dat, als een speaker een vrij groot frequentiebereik heeft (bijvoorbeeld 48 Hz - 51 kHz), de frequentierespons voor hetgeen het menselijk oor kan waarnemen, veel meer lineair is en dus accurater (==> betere kwaliteit van het geluid), dan een speaker die een korter bereik heeft. Misschien is dat een leuk-voor-later-weetje als ik afgestudeerd ben en ik er écht geld tegenaan kan smijten
1f61b.png
ergens richting B&W, XTZ, Focal.. :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Zonet eens de Boston A360 (en ook A26) horen spelen bij iemand in Brugge waarmee ik in contact gekomen ben via 2dehands. Ik moet zeggen dat ik er geen wow-gevoel aan overgehouden heb. Ja, ze spelen als volwaardige stereo-speakers wat geluid betreft. En ja, ze zijn knap qua looks (veel beter dan op foto :p). Maar ik vond ze wat aan de doffe kant; niet volledig de zuiverheid die ik zoek. Misschien lag het aan die persoon zijn kalibratie en dergelijke. Hij beweerde echter wel dat zijn set-up gekalibreerd was met zijn Denon..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
bullitt zei:
Maar ik vond ze wat aan de doffe kant; niet volledig de zuiverheid die ik zoek
Dat is wat ik al eerder zei, de Bostons zijn zeer goed, maar klinken warm, het dof geluid dat je beschrijft. Voor het heldere geluid dat je zoekt, moet je bij een ander merk zitten:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
demon zei:
Dat is wat ik al eerder zei, de Bostons zijn zeer goed, maar klinken warm, het dof geluid dat je beschrijft. Voor het heldere geluid dat je zoekt, moet je bij een ander merk zitten:)
Kan je 1 of meerdere merken aanraden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
bullitt zei:
Kan je 1 of meerdere merken aanraden?
Dat ga ik aan andere overlaten, heb niet zoveel kennis van luidsprekers, ik ben meer een beeldpersoon
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
bullitt zei:
Kan je 1 of meerdere merken aanraden?
Tja, probeer dan eens Focal of Klipsch ? Die zullen wel iets helderder zijn.

Zeker de "kleine" Klipsch modellekes worden dikwijls als "scheller" en "helderder" gezien. Als je die gaat testen EN je vind ze te dof, stop dan met zoeken en investeer in een goede OOR-ARTS (geen grap) want dan is je gehoor echt niet normaal...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.154
68
58
Dynaudio , Canton en ja zelfs Jamo enz ....wil je zuivere heldere tonen ga dan shoppen in de hogere prijsklasse...als je in de budget klasse blijft shoppen ga je altijd water bij de wijn moeten doen.

diegene die Joske staan heeft zijn ook best goed op hoge tonen weergeven ,ben alleen het merk vergeten en ben te lui om te gaan kijken in zijn topic.
1f61b.png
)

(of zelfbouw )
 
Laatst bewerkt door een moderator: