• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

beste speakers op Pioneer VSX-924

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Ik ben van brugge, van waar ben jij, luckske? <woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes=""><woltlab-metacode data-name="sup" data-attributes=""></woltlab-metacode></woltlab-metacode> Wel, ik had mijn oog laten vallen (online) op Klipsch R15-M. Graag had ik speakers gevonden die qua vermogen mee kunnen met de versterker (150 watt), maar ik vrees dat de prijs dan omhoog schiet. Ik ben nu eens aan het kijken in welke (speciaal)zaken in de buurt ik speakers kan gaan beluisteren.

Maar ik ben inderdaad enthousiast en overtuigd over monitors.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Dat is niet direct bij de deur, ik ben van Bilzen. Speciaalzaken daar ken ik ook niet onmiddellijk, maar er zijn wel leden uit de buurt die je wellicht verder kunnen helpen hiermee.

Dat vermogen van je receiver is met 2 korreltjes zout te nemen - dat wordt vaak gemeten in stereo of zelfs mono, dus het uiteindelijk vermogen per kanaal ligt lager dan die 150 watt. Maar je moet ook geen bang hebben dat je niet gaat toekomen qua vermogen. Bijvoorbeeld die Klipsch die je aanhaalt trekt (theoretisch) nog geen 5 watt als je luistert op een afstand van 3 meter @ 85db (LUID!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Wow. Dat is de moeite.. Ik zal eens kijken of ik ergens die boston's en die klipsch aan het werk kan horen. Zijn er verder nog aanraders qua speakers? Terwijl ik op zoektocht ben, schaadt het niet nog andere speakers te vergelijken he
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Onder de leden is ook Focal een bekend merk, zelf ik heb ook Monitor Audio's als in-ceilings en vind deze erg neutraal klinken. Maar zoals eerder aangehaald kunnen de minder bekende merken zoals Heco, Magnat, .. e.d. misschien ook wel veel bang for buck leveren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Brugge! Eindelijk eens dichtbij! Helaas heb ik geen monitoren die je kanbeluisteren... Broodrooster wel en is v maldeghem..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Ik ben idd van Maldegem.

Ik heb een 3.0 staan met de Boston Acoustics A25 en A225c in de woonkamer. Heb ook nog een paartje over dat ik volgens de regels van de kunst kan opstellen in m'n HT mocht je eens willen komen luisteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
broodro0ster zei:
Ik ben idd van Maldegem.


Ik heb een 3.0 staan met de Boston Acoustics A25 en A225c in de woonkamer. Heb ook nog een paartje over dat ik volgens de regels van de kunst kan opstellen in m'n HT mocht je eens willen komen luisteren.
Super! Dat zou ik inderdaad graag eens komen beluisteren
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
bullitt zei:
Super! Dat zou ik inderdaad graag eens komen beluisteren
263a.png
Ik heb jou een PM gestuurd om eens af te spreken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
demon zei:
Dat is wat we hier allemaal zeiden, bookshelf speakers zullen nu eenmaal veel beter klinken dan melkpakjes! We kunnen zoveel speakers aanraden, maar het is een feit dat het meestal een persoonlijke voorkeur is, die van mij gaat uit naar het warme geluid van de Boston Acoustic A25/A26 reeks. Gezien de beperkte ruimte zou ik alvast geen floorstanders nemen, maar dus gewoon bookshelfs(monitors zoals het ook wel eens genoemd word).
absoluut GEEN floorstanders? Want ik had een promo-setje gezien van Jamo waarbij de fronts zuilen waren.. Daar zou ik plaats voor hebben, maar ik ken Jamo niet goed en heb er dan ook geen ervaring mee. Ik lees hier en daar wel vrij goeie reviews, maar misschien dat iemand van jullie daar kennis over heeft?

hier alvast linkje naar die set: http://www.bol.com/nl/p/jamo-s626-hc-5-0-luidsprekers-bruin/9200000022113487/

Deze zien er, met mijn erg beperkte kennis, goed uit
1f61b.png
wat denken jullie? Ik weet het, ik kom met verschillende merken af, maar ik kijk graag wat rond
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Afhankelijk van de ruimte heb zo je voor zo'n vloerstaander zo'n 40cm van de achterwand moet zitten en zo'n 60-80cm van de muur. Allé, die afstanden zijn schattingen. Hoe groter de speaker, hoe meer ze moeten kunnen ademen over het algemeen. Anders gaat de bas overheersen. En je stereobeeld gaat je er ook beter door zijn.

Nu als je een receiver met Audyssey ofzo gaat gebruiken zal die wel de pieken afvlakken en het laag mooi laten afvallen, waardoor je er vermoedelijk minder last zult van hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Gezien je beperkt budget zou ik absoluut voor boekenplank gaan. Je gaat meer speaker in de plaats hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.154
68
58
Jamo is best wel goed hoor en dat setje wat je daar laat zien is zeker niet slecht te noemen , enkel nog een subje erbij en knallen maar.
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik persoonlijk zou jamo links laten liggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Ik heb de Jamo S426 gehad en was er best tevreden van. Op zich niets mis mee, het enige was dat de center eigenlijk niet krachtig genoeg was voor de rest van het systeem, je miste wat diepgang daardoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
mijn huidige voorkeurgebied is: Klipsch, Monitor Audio, Dali en Boston. Ik heb enkele modellen genoteerd en ga systematisch elimeneren door ze ergens te gaan beluisteren. Bij broodrooster ga ik eens de bostons gaan beluisteren
1f609.png
Dit zijn de modellen die ik er al uit gehaald heb (en hoogte en prijs):

RB-51 II hoogte 28,9 cm, hificorner 199/st R-15M hoogte 31,8 cm, hificorner 124,5/st, bol.com 169/paar RP-150M hoogte 37 cm, hificorner 224,5/st

Monitor-Audio

MR2 hoogte 35 cm, hificorner 150/st BX2 hoogte 35 cm, hificorner, 200/st, nieuwsspeaker.nl 175/st BX 1 hoogte 26 cm, hificorner 150/st

Dali

Zensor 1, hoogte 27 cm, hificorner 149/st Zensor 3, hoogte 35 cm, hificorner 199/st
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die dalis ben ik ook fan van!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Skank zei:
Ik persoonlijk zou jamo links laten liggen
Heb je ooit al eens Jamo's beluisterd
1f615.png
Er zijn er die zonder enige schroom je Focals wegspelen hoor
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Waarom iets afraden dat je zelf niet eens kent?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
djaxx zei:
Waarom iets afraden dat je zelf niet eens kent?
Een voorkeur/afkeur kan ook over looks gaan. Ik denk niet dat Skank daar iets slechts mee bedoelde. Ik denk inderdaad het advies te volgen van een forumlid en (hoogstwaarschijnlijk) geen zuilen te plaatsen als front, daar ze enige 'bewegingsvrijheid' nodig hebben om tot hun recht te kunnen komen, en in mijn 12 vierkante metertjes zal dat misschien moeilijk worden.. Ik haalde dat setje van Jamo aan, omdat ik het als een koopje aanzag en wou eens horen wat jullie mening over dat setje was
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: