• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Betere en vervangende mediaspeler gezocht.

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Blij dat je tevreden bent
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen heb ik de tijd gehad om wat bluray-films te bekijken via de mede8er. Helaas lukt het vloeiend afspelen, vooruit of terugspoelen van deze bestanden niet met de mede8er (laatste firmware), waardoor ik steeds met een stotterend beeld zit of HD-audio niet wordt weergeven. Hierdoor heb ik deze dan ook terug naar de winkel gebracht en omgeruild voor een Dune TV-303D, welke morgen wordt geleverd.   Iemand die me kan bevestigen of deze "Dune TV-303D" mediaplayer, hiervan geen last zal hebben van bovenstaand probleem? Heb ik nu Yadis nodig of een ander programma voor het maken van een moviewall?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Bij mij werkte da in den tijd wel goed met de mede8er. In tegenstelling tot de dune die ik ni in bezit heb ging dat zelfs beter.

Wanneer,ik met de dune spoel op bv x2, spoelt hij even heel traag, zoals het op die instelling hoort, om dan ineens 5 minuten verder te springen. Knap lastig , ik gebruik dan ook meestal gewoon het tijdzoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Spoelen, zowel voor als achteruit gebeurde steeds met een stilstaand beeld om hierna plotseling een heel stuk verder te staan. Een film bv Avatar in HD, wordt in slowmotion en stotterend weergegeven zonder geluid? De mediaplayer in de tv geeft deze zelfde MKV-film wel zonder enig problemen netjes weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Toch een dune dan...

Yep yadis is het beste in combi met een dune.

Indien het niet zou lukken met de dune, dan moet je het in je netwerk zoeken... En niet aan de mediaspeler..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Yep, na wat sukkelen toch voor een omruiling en Dune gegaan. Morgen wordt deze geleverd en zal ik met Yadis verder aan de slag gaan. Vraag me alleen af waar ik de map yaDIS (Dune interface) op de nas moet plaatsen, zodat de Dune deze map kan lezen om de moviewall te gebruiken?   Yadis-map staat nu op de pc op de C-schijf met enkele gemaakte sheets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Hopelijk heb je niet te rap gewisseld. Ben dat probleem alvast nooit tegengekomen met de mede8er!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
In de winkel heeft men mij te zeerste de Dune t.o.v. de mede8er aanbevolen om van bovenstaande problemen verlost te zijn. Laat me hopen dat het dan ook zo zal zijn, want een grote HD-film is door de mede8er niet vloeiend af te spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Staan je films op.de hd van de mede8er of op hd in je netwerk?

Ik heb wel nooit gestreamd via netwerk, bij geen van beide spelers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
In de winkel heeft men mij te zeerste de Dune t.o.v. de mede8er aanbevolen om van bovenstaande problemen verlost te zijn.

Laat me hopen dat het dan ook zo zal zijn, want een grote HD-film is door de mede8er niet vloeiend af te spelen.

En de winkel geloof je.. En als ik het zeg... Negeer je het...

Ohja
263a.png



Waar je yadis map platst, speelt geen rol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En de winkel geloof je.. En als ik het zeg... Negeer je het...

Ohja
263a.png


Waar je yadis map platst, speelt geen rol

Ik geloof er alvast geen bal van dat dit door de mede8er zou komen, al hoop ik voor jos natuurlijk dat het wel zo is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Films worden gestreamd via de Nas naar de mediaspeler, wat voorheen met de WD Tv Live net iets beter en vloeiender ging dan nu met de Mede8er. Stijn, ik wou natuurlijk graag eerst de goedkoopste, maar vooral de meest makkelijkste oplossing, helaas moet ik hiervan terugkeren.   Moet ik Yadis nu op de Nas in de map film plaatsen om een videowall te krijgen of ergens anders?   Intussen is de Dune aangesloten en probeer ik verbinden met de Nas te maken via de volgende volgorde. 1) Bronnen - Netwerkverkenner - SMB - Workgroup - Synology Nas, geeft de foutmelding LEEG? Helaas kan ik via deze weg geen connectie maken met de Nas? 2) Bronnen - Netwerkverkenner - UPNP - Synology Nas = Via deze weg kan ik enkel MKV weergeven, helaas foutmelding "FORMAAT WORDT NIET ONDERSTEUND3 bij iso, mov. avi-bestanden, ook het geluid wordt stotterend weer gegeven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Via smb ja, werkt perfect.

Er zal blijkbaar een instelling niet goed staan als dit niet lukt.


Betwijfel zelf eigenlijk ook dat het aan de mede8er ligt, hoewel ik de dune nog altijd beter vind..

Moest je nu dichter wonen zou ik eens binnenwippen voor je netwerk maar jah..


Is diezelfde workgroup via smb bereikbaar via win pc?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Neen. Voorheen werkte alles onmiddellijk met de WD Tv Live en Mede8er via Dlna en Upnp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Waarom dlna en upnp?

Trekken die wel full bd?

Ik zou voor smb of nfs gaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen het beeld via NFS in orde gekregen, enkel het geluid blijft nog stotteren? Via de infoknop zie ik dat de stream niet hoger komt dan +/- 5.7Mbits/sec komt?   Zelfde film speelt via de mediaplayer van de Panasonic wel vlotjes af, beide toestellen zijn op dezelfde Gigabit-Switch aangesloten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Waarom niet smb...wordt het meeste gebruikt..


Welke kabels heb je tussen je toestellen? Cat ?

Tussen je mediaspeler en je switch

En tussen je nas en je switch..

Heeft je nas een gigabit poort?

Welk exact type is je nas?

Staan je instellingen in je nas goed?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen is het probleem al voor een deeltje opgelost omdat de weergave voor Hdmi in de Dune op 12bits stond, deze staat nu terug op Hdmi 8bits weergave en Hdmi 720p 50Hz. De Dune staat momenteel gekoppeld aan de netwerkmap via NFS (TCP).

Ben even naar de WD TV Live op zolder naar de instellingen gaan kijken en zie dat de vorige mediaspeler ook steeds was gekoppeld via SMB van de Nas, waarbij de WD Tv Live bij deze instellingen geen weergave problemen geeft. De huidige instellingen zijn: Het ganse Gigabit netwerk in huis is voorzien met Cat.6 kabels en Cat.6 Switchen en Cat.6 Routers en Cat.6 Synology DS412+.

Instellingen op de Nas staan voor SMB (high Speed) geactiveerd, alsook NFS-TCP staat geactiveerd.

Wat betreft Yadis: ------------------ Mijn mappenstructuur voor films ziet er als volgt uit. Hoofdmap: Film Submappen: Actie, Concerten, Humor, Theater, Horror, enz.. Submappen: Onderliggende submap bv Batman 1, 2 en 3

Waar mag ik nu de map Yadis op de Nas plaatsen om de link te koppelen met de iso, mkv, enz
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Voor yadis


Steek alle films in 1 map, niet per genre , doet yadis zelf

Daarna zeg je tegen yadis dat al je films in films staan

En dan expoteer je naar nas:\yadis

En dan maak je in dune een snelkoppeling nr nas:\yadis

Done
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Dus films en dan

Film x

Film y

Enz

Niet per genre en subfilms....

Yadis doet dit, en zo hoort het ook
 
Laatst bewerkt door een moderator: