• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Betere en vervangende mediaspeler gezocht.

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Al onze films staan per genre in een map en zou dit als het kan ook graag zo behouden, waarbij ik hoop dat Dune en Yadis hiermee overweg kunnen. Reden van deze mappenstructuur is handig wanneer je de externe backup-schijf ergens op locatie kan meenemen en alles in genre-mappen zeer overzichtelijk blijft.   Hoe staan bij jou de instellingen onder de knop Video/Hdmi? Hdmi bits weergave op? Hdmi 720p 50Hz? enz...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik heb geen dune meer..

Yadis kan wel overweg met die mappenstructuur ho, maar ik vind het niet zo logisch..

Een jukebox moet zelf de indeling kunnen maken en niet andersom..

Soit daartoegelaten..

Kan die hdmi niet op 1080p?

8bits klopt wel. Denk ik, zover ik me kan herinneren..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Die mappenstructuur voor de genres vindt de WD TV Live (zonder moviewall) op zolder ook wel handig. Ik ga nog eens proberen om Hdmi op 1080p/50Hz te zetten en of dit kan zonder stotteren van beeld/geluid en de stream nu wel hoger komt dan +/- 5.7Mbits/sec.   Update: Intussen Hdmi op 1080p/60Hz en Kleuren op 8bits gezet, geluid speelt vloeiend enkel het beeld schokt nu. Via SMB, schokt het beeld meer dan via NFS..?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik had NOOIT schokken via smb, zelfs niet met de hoogste bitrate qua beeld en geluid
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen wat gevonden bij de Faq, daar staat het volgende: =snelheid&data[boolean]=AN   A: Zorg dat je Dune via SMB (naar een Windows-machine) of <a data-ipb='nomediaparse' href='http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/35749723#35749723']NFS (naar een NAS)</a> is verbonden met je netwerk. UPNP is hier niet voor geschikt.   Intussen begint met het nodige gevloek
263a.png
de Moviewall met Yadis al aardig te lukken, waarbij de Genre subfolders gelukkig behouden blijven (alles nog even in testmodus).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen werkt alles nu voor beeld en geluid vlotjes zonder stotteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Gewoon beetje zoeken met instellingen, komt zeker goed met een dune
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Jammer, jammer, jammer van die Dune :angry:   Alles werkt nu eindelijk vlotjes met de volgende instellingen voor weergave van Bluray's.

NFS rechten met UDP op de NAS ingeschakeld op de film map en ip adres van de Dune ingegeven (misschien heb ik dit bij de Med8er over het hoofd gezien?   Dune speelt met Firmware B6 een heleboel zelf gemaakte priv
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Al die bestanden die je opnoemt worden bij mij op de dune probleemloos afgespeeld hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Bij mij op de WD Tv Live ook probleemloos, helaas delfde bestanden dus niet op de Dune HD TV-303D.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Avi, iso mp4 allemaal containers..

Kan vanalles zijn

Vermoedelijk zijn het oude camera filmpjes zelf opgenomen in avi of mov.. Right?

Niet alle codecs worden afgespeeld.. Gwewoon es door muxer draaien


Wd tv live speelt veel meer niet af dan de dune niet doet
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Intussen had ik het mediaprobleem van de beide medespelers voorgelegd aan de winkel, waarbij de winkel/verkoper enkele zaken voor me even op een rijtje had getest, uitgesloten en voor een oplossing zocht. Als test had ik De WD TV Live (welke op zolder staat) even geraadpleegd en deze gaf geen krimp en speelde alle bestanden probleemloos af die de Dune weigerde af te spelen. De Dune was volgens de winkel al bekend om zeer kritisch te zijn met zelfgemaakte filmbestanden, enz..   De Mede8er was intussen ook al getest, waarbij men heeft bevestigd dat deze een defect vertoonde, waarop men mij toch een nieuwe Med8er voorstelde en deze heb ik dan ook naar huis genomen.   Deze Mede8er doet het dus nu wel in 1 keer goed en speelt al mijn geweigerde bestanden moeiteloos af. Ook geen probleem meer met stotterende weergaven van HD iso-bestanden en HD DTS-tracks. De moviewal voor de Mede8er kon ik gelukkig ook met het fijne programma Yadis maken, waardoor ik met een eenvoudige manier een mooi resultaat heb gekregen voor de andere gebruikers in huis. Allen nogmaals bedankt voor de hulp
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Das, ook geen grote bijdrage
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Tis gewoon grappig hoe je van het ene naar het andere springt.

Ik had bij een dune gebleven...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Het is eerder wat de winkel me het beste onder garantie en afspeelbaarheid aanbied, wat de Mede8er is geworden. Hadden we beiden geweten dat de eerste Mede8er stuk was, dan was er naar grote waarschijnlijkheid ook geen sprake geweest van een Dune. Hoe dan ook, eind goed al goed en de Mede8er doet het prima nu
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Al onze films staan per genre in een map en zou dit als het kan ook graag zo behouden, waarbij ik hoop dat Dune en Yadis hiermee overweg kunnen.
Straks allemaal niet meer nodig om zelf film info bij elkaar te gaan zoeken (scrapen). Zalig nieuws dit, ga mij er toch maar eentje bestellen denk 'k. Bij mijn weten ook de eerste mediaspeler die dit kunstje vermag.   De cirkel is rond
cool2.gif


<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://www.youtube.com/watch?v=jV8L1X4VG9Q</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Xbmc kan dit al lang... Popcorn ook dacht ik

Wel super voor mede8er
 
Laatst bewerkt door een moderator: