• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Eerste kwalitatieve 5.1 in kleine ruimte

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Arathorn zei:
Is het nuttig om een extra stereoversterker te plaatsen?

Nee, je hebt enkel een 2 channel amp nodig als je 5.1.4 of 7.1.2 wilt doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
op ht forum staat een svs sb2000 te koop. Ik weet niet of je er al uit bent of je gepoort gaat of niet? Muziek lijkt voor u minstens even belangrijk als film? Weet iemand hoe de sb2000 presteerd tov een pb1000?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
Xenomorph zei:
Al gedacht aan de XTZ cinema series? Als je deze gehoord hebt ga je niet meer kiezen voor de Focal Aria of 726! Heb zelf de 726 gehad maar deze zijn toch een hele stap hoger! Hun subs geven ook een punch! De 1x12 bezit 500w rms en kost 800€, bestel je een set kun je een goede deal maken door hen te mailen! Ik zie dat je een 5000€ budget hebt dus dat zou te doen zijn! Ze klinken fantastisch met muziek en film! Mijn set komt binnen eind maart! Als je tijd hebt moet je dan maar eens komen luisteren en beslissen!

gr33tz
Heb je deze al ergens kunnen beluisteren en naast mekaar kunnen vergelijken met Focal? Op welk vlak zouden ze volgens jou beter scoren? Meer laag? Meer detail? ...

Wat ik nu gehoord heb bij Focal was toch al redelijk spectaculair. Ik vergeleek ze gisteren met B&W, KEF, Klipsch en Monitor Audio.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Arathorn zei:
Wat ik nu gehoord heb bij Focal was toch al redelijk spectaculair. Ik vergeleek ze gisteren met B&W, KEF, Klipsch en Monitor Audio.
Indien ook puur stereo genieten op je lijstje staat! Trap dan aub niet in de val van die enkele momentopnamen van een luister-demo, maar tracht om eens wat langer naar een speaker te luisteren, waarbij je kan ontdekken of er dan sprake is van luistermoeheid. Er zijn merken en typen zat, die je in een korte demo een zeer sterk wauw gevoel geven, maar na verloop van tijd voor luistermoeheid en ergenis kunnen zorgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
En ook, als die demo ruimte wat akoestisch ingericht is, gaat dat bij je een thuis een andere sound geven. Wellicht zal het hoog nog feller klinken en kan dat luister moeheid bezorgen.

De receiver kan je al kopen, maar ik zou aan je dealer vragen als je de gekozen speakers eerst thuis mag testen. Want het zal hoogst waarschijnlijk anders klinken als in de winkel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
broodro0ster zei:
Was ook niet zo dat de 714 en 726 en de rest van de serie einde reeks is? En nu vervangen is door de Aria reeks.

Dan zou ik, als je Focal gaat, zeker en vast voor de Aria gaan. Als je over 2 jaar wilt uitbreiden kan dat lastig worden om nog iets te vinden uit dezelfde serie.
De 700 V serie, de 800 V en V W zijn allemaal eindereeks. De 700 (zonder V) zou samen met de Aria courant moeten zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
broodro0ster zei:
Nee, je hebt enkel een 2 channel amp nodig als je 5.1.4 of 7.1.2 wilt doen.
Achzo. Daar is absoluut geen sprake van.
263a.png
Bij 5.1 zal het blijven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
djaxx zei:
op ht forum staat een svs sb2000 te koop. Ik weet niet of je er al uit bent of je gepoort gaat of niet? Muziek lijkt voor u minstens even belangrijk als film? Weet iemand hoe de sb2000 presteerd tov een pb1000?
Wegens plaatsgebrek kan ik enkel de SB-1000 zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
Kan je bij hificorner.nl of lsound.eu een korting betisselen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Arathorn zei:
Wegens plaatsgebrek kan ik enkel de SB-1000 zetten.
Probeer dan toch voor de SB-2000 te gaan. Die is maar ietsje hoger en breder en zeker de extra centjes waard!

Ah ok, ik dacht dat dat de 700 ook einde reeks was.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Arathorn zei:
Kan je bij hificorner.nl of lsound.eu een korting betisselen?
Nee, bij hificorner helemaal niet en bij Lsound kon ik 5% op dual subs krijgen omdat ik zei dat een kennis die ook gekregen had. Maar anders helemaal niet.

En met de huidige koers, moet je niks verwachten vrees ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
broodro0ster zei:
En ook, als die demo ruimte wat akoestisch ingericht is, gaat dat bij je een thuis een andere sound geven. Wellicht zal het hoog nog feller klinken en kan dat luister moeheid bezorgen.

De receiver kan je al kopen, maar ik zou aan je dealer vragen als je de gekozen speakers eerst thuis mag testen. Want het zal hoogst waarschijnlijk anders klinken als in de winkel.
De ruimte waar ik ze beluisterd heb is erg vergelijkbaar met mijne living. Op een meterke na, even groot. Er zijn ook geen dempende materialen aangebracht. De muren zijn er "kaal". Het grootste verschil zit erin dat zij (uiteraard) tapis-plain hebben en ik heb een laminaatvloer.

Ik heb op de man af gevraagd welke acoustische verbeteringen ze in de winkel hebben toegepast. De verkoper beweert dus buiten het tapijt, niets.

Ik vroeg of ik de luidsprekers thuis mocht beluisteren, maar dat zien ze niet zitten. Heel jammer. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik geen miskoop doe!

Bedankt @Joske007 en @broodro0ster voor de tips ivm luistermoeheid ! Hier ga ik mij zeker nog even op toespitsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.119
324
113
Trek je stoute schoenen aan en zeg dat je online 14 dagen bedenk tijd hebt :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
broodro0ster zei:
Probeer dan toch voor de SB-2000 te gaan. Die is maar ietsje hoger en breder en zeker de extra centjes waard!
Ik zal eerst mijn andere speakers kopen en zetten. En dan evalueren welke sub het wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
broodro0ster zei:
Was ook niet zo dat de 714 en 726 en de rest van de serie einde reeks is? En nu vervangen is door de Aria reeks.

Dan zou ik, als je Focal gaat, zeker en vast voor de Aria gaan. Als je over 2 jaar wilt uitbreiden kan dat lastig worden om nog iets te vinden uit dezelfde serie.
Klopt. Aria s the way to go nu
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Arathorn zei:
Heb je deze al ergens kunnen beluisteren en naast mekaar kunnen vergelijken met Focal? Op welk vlak zouden ze volgens jou beter scoren? Meer laag? Meer detail? ...

Wat ik nu gehoord heb bij Focal was toch al redelijk spectaculair. Ik vergeleek ze gisteren met B&W, KEF, Klipsch en Monitor Audio.
Ik heb de Arias beluisterd en presteren ongeveer gelijkaardig aan de 726. De XTZ heb ik ondertussen gehoord...kenmerkend meer detail dan Focals. Ik neem altijd dezelfde demo mee omdat ik deze tracks goed ken, is een dts demo disk. Instrumenten en vocals zijn gedetailleerder en levendiger op de XTZ dan op de Focals. De soundstage is enorm precies of dat je midden in het concert zit. De bass geeft een flinke slam (was wel de 3x12 sub) en presteert beter naar mijn ogen dan mijn SVS PB-13U en dit voor dezelfde prijs. Tijdens film slaat de bass echt in de borst, geen buttkicker nodig! Tijdens muziek krachtig en gecontroleerd, start en stopt wanneer hij moet. Bij hoge volumes is er geen vervorming of compressie te horen in de tweeters en mids. De speakers klinken neutraal en hebben geen eigen klankkleur zoals de focals die gepoort zijn! Kortom een fantastische set maar smaak primeert!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik geloof dat graag maar de arias zijn wel veel mooier en makkelijk te plaatsen in een woonruimte. Ik vind die xtz echt wel knap maar erg bombastisch voor in een woonruimte, dat zou ik hier nooit kunnen(mogen) klaarspelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
djaxx zei:
Ik geloof dat graag maar de arias zijn wel veel mooier en makkelijk te plaatsen in een woonruimte. Ik vind die xtz echt wel knap maar erg bombastisch voor in een woonruimte, dat zou ik hier nooit kunnen(mogen) klaarspelen.
Best te begrijpen, de Arias zijn misschien mooier maar de xtz zijn gemaakt als een tank! Moet je zelf uitmaken wat het best past!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
't Is gebeurd! Ik heb besteld.

Het is toch de Aria geworden.

Nu even wachten. De invoerder is in verlof t.e.m. 22 februari. Dan wordt mijn bestelling verwerkt. Vanaf dan zou het niet langer dan een week mogen duren, normaal gezien zelfs maar 2 werkdagen.

Ik ben benieuwd!!!!

</strong>Iedereen  <strong>bedankt  voor al het goede advies!
 
Laatst bewerkt door een moderator: