• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Eerste kwalitatieve 5.1 in kleine ruimte

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
davylermi" data-link="http://home-theater.be/topic/1052-Eerste-kwalitatieve-5-1-in-kleine-ruimte?postID=27364#post27364"> Een witte kamer vol met kussens en dwangbuis of gewoon ondergaan... </woltlab-quote> <woltlab-quote data-author="Xenomorph zei:
Ja ,gewoon van deze sites als deze weg blijven!
LOL
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
jvanhambelgium zei:
In mijn geval vb 160Hz ... wat een behoorlijk kritische sectie is bij de zwaardere werk
1f609.png
Geen idee of dat altijd "in de lagere regionen" zit , maar bij drukke rock/electronica nummers kan DAT net pijnlijk zijn voor de AVR's ...

Een AVR/receiver die wel eens in protect slaagt is ook niet alles natuurlijk. Ik zou de Arias dan ook aan een 4Ohm "stable" receiverke hangen....
Of achteraf een power amplifier met Hypex UcD400HG aan de pre-out's hangen...
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
davylermi zei:
Of achteraf een power amplifier met Hypex UcD400HG aan de pre-out's hangen...
1f44d.png
Is dit een extra versterker tussen de Denon en de speakers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Arathorn zei:
Zeg dat wel, SUPER !!! Er valt een pak van mijn schouders. Ik ben blij dat ik de knoop heb kunnen doorhakken.

Ik heb de zwarte gekozen. De voorkant is dan in leather(look?) en de rest in Black High Gloss.
1f61b.png
*stoef*
Dikken bil!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Arathorn zei:
Is dit een extra versterker tussen de Denon en de speakers?
Zo is dat.

Alles blijft hetzelfde, alleen zal de power amplifier de voeding van de receiver ontlasten en je speakers veel stabieler aansturen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.916
242
73
Hij moet alles nog aankrijgen en van jullie moet hij al upgraden, foei
263a.png
Installeer eerst alles maar rustig en geniet ervan en koop met de tijd een goede subwoofer.

Je hebt trouwens een goede keuze gemaakt met die Aria's, anders had je waarschijnlijk heel de tijd zitten afvragen hoeveel beter ze zijn dan de 700 reeks en dan had je later toch nog willen upgraden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

davylermi

Member
5 okt 2014
219
0
21
Chr1st0f zei:
Hij moet alles nog aankrijgen en van jullie moet hij al upgraden, foei
263a.png
Installeer eerst alles maar rustig en geniet ervan en koop met de tijd een goede subwoofer.
Ik zeg niet dat Hij al moet beginnen upgraden, maar met de tijd zal het een logische stap zijn. Tenzij het over een heel andere boeg gegooid moet worden..

Eerst moet je het basisgeluid van je set ervaren en aan de hand van dat kan je keuzes maken in met welke richting het moet.

Ik dacht ook dat ik met een Marantz SR-7007 voldoende had, guess else...
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Pfff,die lyngdorfs hier zijn ook 4 Om stabiel en kunnen mijn speakers hier ook niet trekken op hoog volume.;) ....soit,veel plezier ermee.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Idd pas gekocht, maar ten onrechte op upgrade aangewezen. Het is gewoon een topaankoop! En die zal perfect gaan met die versterker, dont worry! Prachtige aankoop!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
Welke subwooferkabel raden jullie aan? Moet ik ergens op letten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.162
71
58
Gewoon zien dat hem la,g genoeg is.;) De rest doet er niet echt toe aangezien ge gewoon een signaal aanlevert...sub is een actieve sub dus heel het vermogen gedoe zit inwendig.

Er zijn van die " speciale " sub kabels te koop maar infeite zijn het gewoon mono cinch kabels met een iets dikkere mantel . Als de kabel niet echt lang is kom je gewoon toe met een normale kabel


Ik gebruik op ene subs hier kabels voorzien van xlr en eentje is 2 cm dik maar de andere is een gewone microfoon kabel....werken allebei probleemloos en geeft geen verschil.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Arathorn

Member
4 feb 2015
37
0
9
Ziezo. Ondertussen heb ik al m'n spullen.
1f44d.png
De sub is toch de SVS PB-1000 geworden. Ik heb de nodige plaats kunnen vrijmaken.

Nu alles instellen. Ik heb hierover nog wel wat vragen. Stel ik deze hier in deze topic? Of maak ik een nieuwe aan? (het is tenslotte geen aankoopadvies meer...)
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Proficiat dat je aankopen rond zijn
1f44d.png


Voor de andere lezers, lijkt het me nu en in de toekomst handig om je vragen in de bedoelde topic's te stellen. Daar helpen we je uiteraard zeer graag verder
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Voor leden die het forum doorzoeken naar goedkope reciever en luidsprekers: Misschien is dit iets.

hificorner.nl/hifi/home-cinema/surround-receivers/denon-avr-x1100-jamo-s35-hcs-5-0

De prijs lijkt me in ieder geval mee te vallen (€800)
 
Laatst bewerkt door een moderator: