• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Gaming Game zone

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
skoebiedoe zei:
Zo doe ik het toch nu....pc staat netjes naast de zetel muis naast mij op zo een hard onderbord en tobo op mijne schoot ( zijn wel bedraad dus geen blouthoot rommel waarvan de verbinding regelmatig wegvalt. )
1f609.png


Lekker gamen op het grote scherm met surround geluid.

Vroeger met racespelletjes had ik zelf iets in elkaar geknutseld zodat ik met een stuur en pedalen kon racen.

( daarom dat mijne projector nu zijn uurtjes staat te draaien, 1 jaar oud en over de 1000 uur.)
Stuur en pedalen heb ik ook staan. Heb zelf speciaal GT6 gekocht voor m'n PS3 omdat met stoel en pedalen te kunnen spelen in de HT. Maar nog nooit gedaan omdat ik er tegen opzie om die "rommel" in de HT te laten staan. En iedere keer van de trap naar beneden sleuren zie ik ook niet zitten.

Hoe game je vanuit uw zetel? Is dat gewoon een plak? Of is dat iets dat net wat comfortabeler is?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
broodro0ster" data-link="https://home-theater.be/topic/38-game-zone/?postID=37208#post37208"> Moet alleen nog ergens een bureau'ke installeren ofwel iets zoeken zodat ik kan gamen met tobo+muis vanuit de zetel in de HT [img]https://home-theater.be/wcf/images/smilies/emojione/1f61b.png[/img] </woltlab-quote> Een schoolbank haha [img]https://home-theater.be/wcf/images/smilies/emojione/1f606.png[/img] zei:
PS4 is leuk voor Fifa of GTA te spelen. Maar ik ben ook hevige fan van shooters zoals BF4, TF2, Star Wars Battlefront, COD,... en op PS4 gaat dit gewoon niet bij mij.
Ik heb net hetzelfde. GTA/Need for speed/.. op een console is super! Maar als ik een shooter op PS3/4 moet spelen dan geraak ik geen 2 meter ver in het spel. Zo zit ik al jaren vast in een Battlefield spel omdat ik op een bepaald punt altijd sterf
1f61b.png
Op PC zijn shooters echt veel leuker.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
ziet er een leuk systeempje uit , zeker de processor koeler is een goede , de trix is zeker qua koeling een goede kaart , mobo is ook een deftige , leuke stille case welke ook goed koelt . voeding en geheugen is prcs wel een beetje op beknibbelt .

voor 750€ leuk systeempje . zou wel 2e hdd vervangen door groter/ sneller exemplaar als je er veel games op gaat installeren .

ofwel grote ssd ofwel hdd met cache ssd . je gaat dan geen fps winnen in games maar wel u laadtijden aanzienlijk inkorten . 16MB cache is niet zo wauw in een hdd tegenwoordig .

case en processorkoeler kunnen zeker nog paar generaties mee
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
ilstino zei:
ziet er een leuk systeempje uit , zeker de processor koeler is een goede , de trix is zeker qua koeling een goede kaart , mobo is ook een deftige , leuke stille case welke ook goed koelt . voeding en geheugen is prcs wel een beetje op beknibbelt .

voor 750€ leuk systeempje . zou wel 2e hdd vervangen door groter/ sneller exemplaar als je er veel games op gaat installeren .

ofwel grote ssd ofwel hdd met cache ssd . je gaat dan geen fps winnen in games maar wel u laadtijden aanzienlijk inkorten . 16MB cache is niet zo wauw in een hdd tegenwoordig .

case en processorkoeler kunnen zeker nog paar generaties mee
Zolang hij niet crashed omdat de voeding niet stabiel genoeg is, ist goed he
1f61b.png
En dat geheugen zal wel voldoen zeker?

Kwa opslag is dat meer al genoeg om te beginnen. Als ik ooit wil uitbreiden steek ik er wel een SSD van 500GB bij. Meer als 5 spellekes zal ik wss niet spelen, dus dat zal wel lukken dan.

En ik denk niet dat ik voor 750euro iets beter kan vinden he?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
ilstino zei:
ziet er een leuk systeempje uit , zeker de processor koeler is een goede , de trix is zeker qua koeling een goede kaart , mobo is ook een deftige , leuke stille case welke ook goed koelt . voeding en geheugen is prcs wel een beetje op beknibbelt .

voor 750€ leuk systeempje . zou wel 2e hdd vervangen door groter/ sneller exemplaar als je er veel games op gaat installeren .

ofwel grote ssd ofwel hdd met cache ssd . je gaat dan geen fps winnen in games maar wel u laadtijden aanzienlijk inkorten . 16MB cache is niet zo wauw in een hdd tegenwoordig .

case en processorkoeler kunnen zeker nog paar generaties mee
Corshair voedingen zijn goede hoor, 650 moet zeker genoeg zijn voor dat systeem, daar ik met 550 al toekom. Heb ook zelfde case, enige nadeel is de resonatie van de hdd's die soms kan optreden, vrij lastig.

Goede tip: Zet één fan beneden in de case en één aan de rear en eentje helemaal bovenaan, best 2x140mm nemen. Dan heb je een goede airflow.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
Heb hier de Corsair H55 (foto) En zeer tevreden over zowel het koelen, als het "lawaai"

i7 4470K @ 3.6 GHz (quad) Corsair H55 CPU temp gemiddeld 23 - 30° Asus Z87 - C (socket 1150)

32GB RAM 4x8GB Kingston HyperX 2400 MHz 512GB SSD 256GB SSD SATA-600 en paar 2TB HDD GeForce GTX 770 - 4GB DDR5

CoolerMaster V1000 Antec Eleven Hundred


Nu tegen nieuwjaar de GPU vervangen door GTX 970 ti of GTX 980 ti maar ik twijfel om een goedkopere te kopen (of deze houden) om dan volgend jaar een kaart te kopen uit pascal reeks http://wccftech.com/nvidia-generation-pascal-gpu-feature-3d-stacked-memory-nvlink-1-tbs-bandwith/

wie zou nu kopen?? wie zou wachten?
 

Bijlagen

  • 20151124_144854.jpg
    20151124_144854.jpg
    462 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
mysteryliner" data-link="https://home-theater.be/topic/38-game-zone/?postID=37214#post37214"> Nu tegen nieuwjaar de GPU vervangen door GTX 970 ti of GTX 980 ti </woltlab-quote> Wachten zei:
om dan volgend jaar een kaart te kopen uit pascal reeks
Waarom persé een nvidia? Amd heeft ondanks de slechte naam, zéér goede kaarten en in DX12 zullen zij het beter doen dan het groene team
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
goh , ik denk dat deze voeding wa op het kantje gaat zijn , denk eerder dat door het degeneratief werken van voedingen deze of 1.5 a 2 jaar gewoon niet meer wilt booten . iets om rekening mee te houden in de toekomst . dat als je graka ofzo wilt upgraden ook voeding meepakken . verschil tussen deze en de rm serie is dat de rm serie zijn volledige power over de 12v rail kan geven en deze dus langer meegaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
ilstino zei:
goh , ik denk dat deze voeding wa op het kantje gaat zijn , denk eerder dat door het degeneratief werken van voedingen deze of 1.5 a 2 jaar gewoon niet meer wilt booten
Niet overdrijven... Mijn voeding, eentje van 550W drijft aan: I5 2500k@4.5 GHZ Amd R9 290 overclocked(game afhankelijk) 8GB ram geheugen 5 case fans 3 klassieke hard disks 1 SSD

En nooit komt de voeding aan zijn marges, zelfs niet onder 3D mark combined test.. dan zal een van 650 wel meer dan goed genoeg zijn, zo'n voedingen presteren nét beter als ze goed gebruikt worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
zou voor de r9380x gaan van amd . bang for buck geweldig en al goede dx12 support waarmee hij echt wel beter scoort dan nvidia
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Een bureau in een ht onsiert , maar das mijn mening
263a.png
Ik vind het not done :p

800 voor een game systeem is eigenlijk al erover :p Nu ik ga het vroeger zelf ook, zelfs meer..

maar daarvoor heb je eigenlijk al 2 generaties consoles.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ps4 kandidaten wil ik gerust multiplayeren ;p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ilstino

Member
9 jul 2015
735
0
19
heb half jaartje geleden nog een 650 watt voeding niet meer willen booten met een i5 4690 en een 660ti met 1 ssd 2 hdd en 4 casefans

ik zeg niet dat 650 watt te weinig is , zeg gewoon dat deze 650 watt voeding zijn volledige power niet over 12v rail kan geven waardoor hij mss over een jaartje of 2 niet meer genoeg power kan geven . is groot verschil tussen voedingen en gebruikte componenten . is hetzelfde als een benq w1070 vergelijken met een sony vplhw65 omdat het alle 2 1080p projectoren zijn

de cs650m kan maar 530w geven over de 12v rail als er andere rail aangesproken worden

net even bekeken en dit systeem zou onder full load 450w gebruiken en tijdens gamen 370 , dus met deze voeding kan je toch nog even verder , sorry was niet mijn bedoeling om schrik aan te jagen , wel om erop te wijzen dat een voeding en case in pc belangrijke componenten zijn waar meestal op bespaard wordt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Punt dat hier niet besproken word is dat de oc online wereld vol met cheaters zit. Speelde vroeger dag en nacht counterstrike en dat krioelde gewoon van de cheats. Dit is gewoon veel makkelijker op pc dan op ps4 ofzo. Voor de rest heerlijk onderuit liggend spelen in de zetel ipv ongemakkelijk op een toetsebord liggen tokkelen. Constant u pc moeten upgraden, mij zien ze ni meer op pc...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Je hebt wel gelijk, uiteindelijk op pc blijf je upgraden/veranderen/tweaken/instellen

Als je achteraf dan kijkt hoeveel je effectief gamed...

Idem met htpc eigenlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
djaxx zei:
Punt dat hier niet besproken word is dat de oc online wereld vol met cheaters zit. Speelde vroeger dag en nacht counterstrike en dat krioelde gewoon van de cheats. Dit is gewoon veel makkelijker op pc dan op ps4 ofzo. Voor de rest heerlijk onderuit liggend spelen in de zetel ipv ongemakkelijk op een toetsebord liggen tokkelen. Constant u pc moeten upgraden, mij zien ze ni meer op pc...
Cheaters zijn er overal en de enige die er iets tegen kunnen doen zijn de game makers, maar een perm ban op hwID doen ze niet, ze hebben liever dat perm ban cheaters een nieuwe game kopen, 2x langs de kassa.

Ik speel gewoon geen online games meer, zit toch vol kleuters die cheaten, op éénder welk platform
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Skank zei:
Een bureau in een ht onsiert , maar das mijn mening
263a.png
Ik vind het not done
1f61b.png


800 voor een game systeem is eigenlijk al erover
1f61b.png
Nu ik ga het vroeger zelf ook, zelfs meer..

maar daarvoor heb je eigenlijk al 2 generaties consoles.
Das wel waar, maar die games zijn wel schandalig duur voor PS4
2639.png
Op PC kan je op steam enzo mooie deals doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
broodro0ster zei:
Op PC kan je op steam enzo mooie deals doen.
Gewoon wegblijven van G2A, G2P is wel een goede
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
demon zei:
Corshair voedingen zijn goede hoor, 650 moet zeker genoeg zijn voor dat systeem, daar ik met 550 al toekom. Heb ook zelfde case, enige nadeel is de resonatie van de hdd's die soms kan optreden, vrij lastig.

Goede tip: Zet één fan beneden in de case en één aan de rear en eentje helemaal bovenaan, best 2x140mm nemen. Dan heb je een goede airflow.
Ivm de airflow I know. I was vroeger een diehard overclocker :p

Op mijn setup zat een Thermochill PA120.3 en een gemodde D-Tek Fusion en Gemodde Laing DCC. Temp verschil tussen idle en load was echt minimaal toen. (3-4°C) als ik me goed herinner. Ook de graka was watercooled.

Alles was zo hard overclocked (24/7) dat ik een 33% hogere scoorde haalde in 3D mark en dat was echt veel toen.

En op koude winter dagen ging de radiator wel eens uit de case en hing die buiten door de venster. Dan zat m'n temp van de CPU en graka rond het vriespunt en kon het nog harder en sneller. Tot mijn ram het begaf :p

Die watercooling stuff ligt al een paar jaar bij een collega, maar die doet er ook niks meer mee. Misschien maar eens terug vragen, want dat was de prijs van nen halve pc :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
broodro0ster zei:
Das wel waar, maar die games zijn wel schandalig duur voor PS4
2639.png
Op PC kan je op steam enzo mooie deals doen.
Iets duurder dan pc Zoveel scheelt het niet. Tenzij je ze gaat downloaden natuurlijk, maar ook dat is continu gepruts om het werkend te krijgen, laat staan multiplayer. Op steam heb je goedkope games ja, maar niet die multiplatform verschijnen

Nu, het blijft jouw keuze he
263a.png
Ik vind het not done p:
 
Laatst bewerkt door een moderator: