• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het smarthome en IoT topic!

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Dat is de officiele addon denk ik. Net die zorgt ervoor bij mij dat films stotteren bij gebruik
 

demon

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
1.955
95
79
Dat is de officiele addon denk ik. Net die zorgt ervoor bij mij dat films stotteren bij gebruik

Gekend probleem indien 4K + HW accel aan:

Nvidia Shield / most Android boxes
  • Ambilight mode doesn't properly work with 4k-HD codecs (>1080p) when "allow hardware acceleration - Mediacodec (Surface)" is enabled.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik heb geen android of shield !!!

Ik heb de vero 4k !
+ het is ook bij niet 4k !
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik zal het eens proberen met mijn Shield. Indien het daarmee lukt ligt het aan de vero4k..
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb geen 4K tv... Maar wel misschien een serie staan in 4k. Ga eens moeten kijken..
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Dat is alleen voor ambilight mode. Dan gaan de lichtjes mee met de kleuren van het beeld. Als je gewoon cinema mode pakt om de lampjes uit te laten gaan, dan wordt er niks gemonitord tijdens het spelen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb even zitten testen maar het loopt nog niet zoals ik wens. Maar ik heb in ieder geval geen vertraging...

Momenteel heb ik verschillende hue kamers ingericht in mijn living. Het zijn allemaal Hue color.

- Lichtbalk met 5 spots
- Lichtstrip achter mijn TV
- Verlichting aan de zitruimte (3 spots)
- 3 spots met indirect verlichting aan mijn muren.

Instelling die ik gedaan heb in Kodi. Lichtstrip is ambilight. Lichtbalk + zitruimte naar cinematic - dus dimmen. De muurverlichting static voor sfeerverlichting. Wanneer ik iets opstart dimmen mijn ambilights en met de rest gebeurd helemaal niets...
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Heb op m'n Shield (KODI 18RC4) de koppeling gemaakt met m'n Vera zodat de spots op zolder aan gaan bij het pauzeren of stoppen van playback en uitgaan bij starten of resumen. Ik gebruik de KODIREMOTE "addon" that's it.
Langs de Vera kant doe ik ook check of de HT ook effectief "op" (= zijn 2 smart-pluggen waarop alles zit qua sub1/sub2/Onkyo/...) staat als anders geen trigger.

Geen merkbare latency/delay ofzo.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Heb op m'n Shield (KODI 18RC4) de koppeling gemaakt met m'n Vera zodat de spots op zolder aan gaan bij het pauzeren of stoppen van playback en uitgaan bij starten of resumen. Ik gebruik de KODIREMOTE "addon" that's it.
Langs de Vera kant doe ik ook check of de HT ook effectief "op" (= zijn 2 smart-pluggen waarop alles zit qua sub1/sub2/Onkyo/...) staat als anders geen trigger.

Geen merkbare latency/delay ofzo.

Ik ben ff niet mee. Je koppelt je shield met je Vero?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Ik ben ff niet mee. Je koppelt je shield met je Vero?

Bijna, koppelen met VERA (Micasa Verde, fabrikant van Zwave controller/smarthun etc)
Ze hebben modellen als "Veralite" , "Veraplus" , "Verasecure"

https://getvera.com/

Onlangs is heel het bedrijf overgenomen want het was een behoorlijk rommeltje qua features, stabiliteit omdat er nu eenmaal zooooveel verschillende ZWAVE producten zijn die niet altijd allemaal de standaarden volgen etc. We zijn benieuwd wat 2019 gaat brengen, maar ik verwacht een totale make-over van het software-platform/architecture.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Vind k niet.
Mist heel wat features
Face recognitian, goeie wifi, gn local storage, abonnement verplicht en nog wat fratures
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Iemand ervaring met Xiaomi smart home spullen? Zo ja waar bestellen jullie deze?
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Schakelaars, sensoren en temperatuur/luchtvochtigheid bijvoorbeeld. Werken allemaal met Zigbee. Ben aan het kijken om mijn eco-cheques op te maken :) En dat haast zeker aan smart home spullen opgaan. Zeker reeds iets van Philips Hue, maar wil ook wel wat sensoren en nog wat slimme stekkers.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Schakelaars, sensoren en temperatuur/luchtvochtigheid bijvoorbeeld. Werken allemaal met Zigbee. Ben aan het kijken om mijn eco-cheques op te maken :) En dat haast zeker aan smart home spullen opgaan. Zeker reeds iets van Philips Hue, maar wil ook wel wat sensoren en nog wat slimme stekkers.

Hue is de max
Moet ik ook nog uitbreiden en werkend zien
Welke sensoren zijn dat dan?
Is wel leuk moest je muziek op sonos van spotify bv volgen waar je loopt in huis
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wel één voorbeeld wat ik zeker zou willen automatiseren. Heb geen CV, jawel dergelijke mensen bestaan nog ;), en de boiler hangt in een buitenberging die aan de badkamer grenst. Nu in de winter staat daar wel iets waarmee ik de temperatuur kan controleren maar dan moet ik zelf zorgen dat er verwarmd wordt in de berging anders gaat er iets stuk aan die boiler. Als ik de verwarming daar dan te lang laat draaien, 'k vergeet wel eens iets, dan is dat verspilde energie.

Met een slimme temperatuur sensor en een slimme stekker kan ik dit via bijvoorbeeld een home automation systeem gaan automatiseren. Welke home automation oplossing het gaat worden ligt nog open, kan open-source maar toch weer dat geprogrammeer en daar wil ik 's avonds vanaf dus wellicht iets van Vera, Zipato of Homey waarbij de laatste momenteel mijn voorkeur geniet.