• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Het smarthome en IoT topic!

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Veel fleecen :D, nee serieus twee losse gas units beneden. Boven al helemaal geen verwarming is ook niet nodig.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.150
68
58
Heb ook geen CV...dus je bent niet alleen.;)

Waarom zet je zo geen petroleum vuurtje in uw berging die gaat branden vanaf een bepaalde temp en ook afslaat vanaf een Bep temp.

Bv nu in mijn blokhut staat zo een lazer van zibro en die gaat branden vanaf dat de temp onder de 8 graden gaat en vanaf dat deze 10 graden bereikt slaat die af...tot het weer onder de 8 graden gaat en dan weer opnieuw....enkel wekelijks zo dat buske petroleum controleren en eventueel eens bijvullen.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Wel één voorbeeld wat ik zeker zou willen automatiseren. Heb geen CV, jawel dergelijke mensen bestaan nog ;), en de boiler hangt in een buitenberging die aan de badkamer grenst. Nu in de winter staat daar wel iets waarmee ik de temperatuur kan controleren maar dan moet ik zelf zorgen dat er verwarmd wordt in de berging anders gaat er iets stuk aan die boiler. Als ik de verwarming daar dan te lang laat draaien, 'k vergeet wel eens iets, dan is dat verspilde energie.

Met een slimme temperatuur sensor en een slimme stekker kan ik dit via bijvoorbeeld een home automation systeem gaan automatiseren. Welke home automation oplossing het gaat worden ligt nog open, kan open-source maar toch weer dat geprogrammeer en daar wil ik 's avonds vanaf dus wellicht iets van Vera, Zipato of Homey waarbij de laatste momenteel mijn voorkeur geniet.
Is het plaatsen van een traditioneel verwarmingslint op je leidingen dan geen eenvoudigere optie?
Info: https://www.warmtekabel.nl/vorst-schakelaar
 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Interessant dit is iets wat ik nog niet kende. Even verder bekijken.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ik wil mn hue nog uitbreiden maar weet nog niet goed waar.
Momenteel is al mn hue in de cinema op zolder, maar ik wil ook in de hal (bereikbaarheid hub op zolder?) of slaapkamer????
Maar wat en welke he

Welke of waar hebben jullie dergelijke lampen?
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Ik wil mn hue nog uitbreiden maar weet nog niet goed waar.
Momenteel is al mn hue in de cinema op zolder, maar ik wil ook in de hal (bereikbaarheid hub op zolder?) of slaapkamer????
Maar wat en welke he

Welke of waar hebben jullie dergelijke lampen?
De Bridge én de Hue lampen sturen signalen aan elkaar door.
Kortom: het is een Mesh netwerk.

Zo heb ik op ieder verdiep wel ergens iets van Hue staan :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De Bridge én de Hue lampen sturen signalen aan elkaar door.
Kortom: het is een Mesh netwerk.

Zo heb ik op ieder verdiep wel ergens iets van Hue staan :)

niet via de wifi dus?

wat heb je zo staan, waar?
is misschien om mij op ideeën te brengen
Iemand moet mij nog een nieuwjaarscadeau vandaar

Had jij ook geen ubiquiti stuff? Echt iets voor jou

Zalig al die instellingen
Moet me nog serieus verdiepen
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
niet via de wifi dus?
Nee, HUE gebruik (een subset) van Zigbee protocol. Nu dat werkt ook ergens in de 2.4Ghz alsook op 868/915 MHz (net zoals "Wifi" ook ergens in de 2.4Ghz band zit, maar andere banden gebruikt dan Zigbee)
Dus geen Wifi nee.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
niet via de wifi dus?

wat heb je zo staan, waar?
is misschien om mij op ideeën te brengen
Iemand moet mij nog een nieuwjaarscadeau vandaar

Had jij ook geen ubiquiti stuff? Echt iets voor jou

Zalig al die instellingen
Moet me nog serieus verdiepen

Bizar brein, nooit geweten dat mensen daar plezier zouden in kunnen vinden.... :), maar... leven en laten leven zeg ik dan tegen mezelf....
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Je zegt “ Zalig al die instellingen” ... betekend dat niet dat je het leuk vind, er plezier aan beleefd....
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
wat heb je zo staan, waar?
is misschien om mij op ideeën te brengen
Iemand moet mij nog een nieuwjaarscadeau vandaar

Had jij ook geen ubiquiti stuff? Echt iets voor jou
Voor de woonkamer en RelaxedRoom heb ik enkel jaartjes geleden 2x Zigbee voorschakelapparaatjes aangekocht, enerzijds omdat ik de Hue led-strips veel te duur vond en anderzijds ik meer leds per lopende meter met een hogere lichtopbrengst wenste.
https://www.dresden-elektronik.de/f...s-light-control/wireless-ballasts/fls-ct/?L=1

Verder gewoon de bekende Hue-lampen E27, GU10, enkele dimmerschakelaars en uiteraard 1x Bridge.
Om enkel zaken ook via het Zigbee protocol te laten verlopen ook al enkele jaartjes tevreden van de slimme stekkers van Osram (Lightify)
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
@Joske,
huh dus daarmee kon ik eigenlijk mn eigen ledstrips aansturen met hue?
dat zou super zijn want ik heb al mn strips hangen

Dresden-Electronic is *top* spul en inderdaad met verschillende soortgelijke Zigbee controllers kan je gewoon op de HUE bridge inkoppelen.
Ben deze ook aan het overwegen, aangezien de LED-strip op zolder nu met zo'n goedkoop Chinees ding gestuurd is met apart kastje maar verder dus nergens integreerbaar...
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Kan je voor die CV niet Nest gebruiken of iets dergelijke?