• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Himediaplayers

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ga nog even wachten om te kijken wat jij ervan vindt...dat switchen tussen 3D en Kodi was het enige wat ik miste met mijn huidige htpc! Op gebied van skins...kun je ze allemaal installeren of alleen lite versies?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Die skins ga ik testen
1f609.png
Weet ik zelf ook niet.. We gaan zien he
263a.png
Maar ik heb er wel goeie hoop op. In dat filmpje zegt hij dat die skin eigenlijk net te zwaar is, maar als ik zie hoe hij scrollt , valt dat toch ferm goed mee, mijn htpc die nu in de woonkamer staat is een pak trager Vandaar dat ik eropin gegaan ben + dat hij 3d doet , is dit voor mij echt een winner

Zal zien of het allemaal waar is he :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik had trouwens gehoopt dat de beta van skin aeon mq6 ging uit zijn tegen dat ik de speler had, maar hij is er nog niet.

Ik ga trouwens ook direct kodi 15 beta 1 installeren op de speler. Hopelijk vanavond wat tijd om te spelen :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Playtime!
263a.png
tot nu toe al erg tevreden. Ik wil een grondige review doen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik heb al een aardig beeld van de mediaspeler
263a.png
Waarom dan nog geen review? Simpel.. Ik wil hem ook eens testen in mn dedicated.. die normaal deze week af zal zijn.. Ik de M3 namelijk in de woonkamer niet testen op 3D en hd audio.. Daarvoor zet ik hem eens in mn ht... Ook kwestie van beeldkwaliteit tov mn win htpc wil ik vergelijken.

Ik kan je wel al zeggen dat hij perfect m'n 3d titels afspeelt in 2d
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Ga ik zeker volgen!

Wel 2 vraagjes:

-Hoe zit het met warmteontwikkeling (vaak een probleem bij android-ARM mediaspelers)? -Gaat het om een originele KODI versie of een aangepaste versie speciaal voor deze box (vaak een truukje om toch DTS-HD MA 7.1 aan te kunnen bieden op Android/ARM)?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Die vraagjes wil ik alvast beantwoorden..

Van warmte geen last. En het gaat om de originele kodi. Maw je kan altijd naar een volgende versie kodi updaten zonder dat je moet wachten op hun support.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Je mag de review dit weekend of ten laatste begin volgende week verwachten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
De M3 van mijn schoonpa heeft een 'issue' om bepaalde 1080p mkv's af te spelen: het spel "stottert". Op mijn HTPC met Kodi geven deze files geen enkel probleem. Na de laatste firmware en Kodi versie te installeren -> nog steeds hetzelfde issue. Heb dan de himediawrapper geinstalleerd en met deze player werkt het dan weer wel. Wat 'vervelend' is: ik zie nergens een optie om subtitles te downloaden vanuit de wrapper? Is dat normaal of kijk ik er scheel over? Ik moet dus eerst de film even afspelen met de standaard kodi player, sub downloaden, film stoppen en met de wrapper herstarten zodat hij de sub oppikt. (ik kan eventueel manueel downloaden en in het mapje zetten, maar dat is geen optie voor die man van 80 jaar...) Alternatief is dus de gewone player te gebruiken en daar waar er een issue zou zijn met afspelen, de player. Standaard speelt Kodi nu films met de wrapper - kan ik de standaard player ook ergens veranderen van wrapper naar default player - vind dat precies ook nergens (of kijk er weer scheel over :). Of als iemand een manier weet om subs te downloaden vanuit de wrapper?

Thx 4 input cheers!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Subs vanuit wrapper kan niet. Rechts klikken en kiezen play with dvdplayer. Dan speelt hij af met kodi
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
Skank zei:
Rechts klikken en kiezen play with dvdplayer. Dan speelt hij af met kodi
ja, dat wisten we nu al - kan het niet omgekeerd? default dvdplayer en in case het niet werkt, rechts klikken en kiezen play met wrapper?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ja dan moet je die xml aanpassen.. Maar weet zo nie v buiten waar die staat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.298
124
73
gevonden en opgelost
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Vandaag men Himedia op straat gesmeten. Heb het ding nooit deftig aan de praat gekregen.

Telkens problemen met het afspelen van films. Ergens een probleem met de refreshrates vermoed ik maar nooit een oplossing voor gevonden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ale jong, is nochtans niet moeilijk, geef hem dan aan mij als je hem toch op straat gooit Welkeen was het
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Puttermansz

Member
5 mei 2013
721
0
21
Wel ja, bij wijze van spreken hé.
1f609.png
Het was een Q5 Heb nooit een film kunnen afspelen zonder gestotter. Sommige films waren zelfs niet afspeelbaar.

Bij mijn Dune had ik hier geen last van.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Geefmaar. Ik heb hier een q5 en die speelt alles af.

Je werkt met de wrapper toch he?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
lol dan ist nie moeilijk alvorens buiten te gooien mss best eerst eens vragen wat doe ik mis

The instructions below give 7.1 audio passthrough and 3D-ISO support in any version of XBMC or Kodi on the HiMedia Q5/Q10/M3 4K3D


It has been tested as working on all versions of XBMC/Kodi/SPMC 13.4 through to 17. It replaces the internal video player in Kodi with the HiMedia video player app.


Once installed the HiMedia player will be the default video playback device in Kodi. If you want to use the internal Kodi player then you can by pressing the menu button (on remote or mouse middle button) and choosing 'Play using'.


It may work with an existing install of XBMC / Kodi but if it doesn't then you'll need to reinstall and run the patch on a fresh install.


Install instructions:</strong>


Firmware 3.0.2 and later


1. Run KODI, and then exit KODI by click the EXIT icon. 2. Go to 'My Apps' from home menu. Find 'Wrapper' app and run it. 3. In the top left corner you'll see 'playercorefactory not installed'. Select the check box below to 'install playercorefactory'. 3. Run KODI and you should now have 7.1 audio and 3D-ISO support.


<strong>Firmware earlier than 3.0.2



1. Run KODI, and then exit KODI by click the EXIT icon. 2. Download and install http://www.mediafire.com/download/73ydkv281c8dexr/himediaWrapper.apk. 3. Run the newly installed app. In the top left corner you'll see 'playercorefactory not installed'. Select the check box below to 'install playercorefactory'. 3. Run KODI and you should now have 7.1 audio and 3D-ISO support.
 
Laatst bewerkt door een moderator: