• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home cinema 5.1 - 5.2

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
Beste,   Ik ben dus op zoek achter een nieuwe home cinema.   Liefst iets meer high end en wauw gevoel dan mijn huidige.   Ik ben al verschillende merken aan het afschuimen geweest en volgende leken me wel intersant:   Klipsch Crystal acoustics Teufel audio   Dus iets meer richting een high end setup maar toch ook hopelijk nog een beetje betaalbaar. Voor de moment gaat mijn intresse het meest richting de Teufel System 5 THX 5.2 setup.   En dan zou ik ook nog een degelijke goede receiver nodig hebben die deze kan aansturen.   Totaal budget ligt tussen de 1500 en max 2500 dit is voor beiden speakers en receiver.   De aankoop van dit alles zou plaats vinden naar het eind van dit jaar toe.   Met vriendelijke groeten   Dominic
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Hey Allereerst welkom op dit forum hier ! Met een budget tussen 1500-2500, kan je al heel wat aardigs samenstellen! Wel een belangrijk vraagje: is tweedehands ook een optie? Heb je voorkeuren voor merken receivers? Marantz-pioneer-onkyo-denon-... Focal overwogen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik ben er trouwens eigenlijk van overtuigd dat je voor de prijs van die Teufel , absoluut wat beters kan krijgen   Een BK sub +- 500 euro Een receiver +- 500 euro Heb je nog 1500 euro over voor speakers, eventueel tweedehands..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
Ik zou toch het liefst richting een nieuw systeem gaan. Indien dit zo goed mogelijk is.   Qua merken voor receivers heb ik nog niet echt een voorkeur. Echter heb ik wel al redelijk wat reviews gelezen over denon en deze lijken toch bij de betere te zitten maar dit is zeker nog geen expleciete voorkeur.   Als ik een beetje onder dit budget zit zo rond de
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Nieuw is ook geen probleem Wat vind je van de nieuwe focal 700 reeks? 2x focal 714v = 800 euro 1x focal cc700 = 350 euro 2x focal sr700 = 600 euro BK xxls400 = 550 euro 1x marantz sr 5007 = 500 euro   Totaal = 2800 euro Damn er net boven Of toch tweedehands (niks mis mee, je kan soms echt hele goeie koopjes doen) Ofwel mindere sub nemen... Of andere speakers.     Ik zou persoonlijk tweedehands gaan, ga je meer high end voor hebben
1f609.png
  Er staat trouwens (met navraag) mooie focals te koop hier op het forum (via Buddha) Niks mis mee...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Keuze versterker hangt eigenlijk nauw samen met keuze van je speakers... Het ene merk matcht beter met het andere met die of die speaker.. Gaan luisteren is de boodschap   Beter ook een degelijkere 5.1 dan 5.2
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Maar langs de andere kant.. eind dit jaar is nog ver af
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
Focal had ik inderdaad en merk dat ik nog niet voor oog had ook nog niet van gehoord
1f609.png
maar ik denk dat er ook nog meerdere merken zijn dus ik houd op deze moment nog alle opties open
263a.png
  Het ziet er inderdaad ook deftige setup uit en compleet ook wel vrij belangrijk maar zoals aangehaald zou ik liever eerder rond de 2000 zitten kan ik nog iets meer entertaiment kopen voor hetzelfde geld.
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
Ik weet dat de termijn nog veraf is maar dan zijn er al enkele dingen die ik al beetje kan bestuderen ben een onderzoeker en dan heb ik ook ruim de tijd om nog eventueel winkels te bezichtigen.   Bedankt alvast al voor alle geplaatste tips!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Focal had ik inderdaad en merk dat ik nog niet voor oog had ook nog niet van gehoord
1f609.png
maar ik denk dat er ook nog meerdere merken zijn dus ik houd op deze moment nog alle opties open
263a.png
  Het ziet er inderdaad ook deftige setup uit en compleet ook wel vrij belangrijk maar zoals aangehaald zou ik liever eerder rond de 2000 zitten kan ik nog iets meer entertaiment kopen voor hetzelfde geld.
263a.png
    Hoe bedoel je? Hoe hoger je budget hoe meer betere enterainment net
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
had een pooltafel op het oog ook voor op onze zolder dat is alles en het zal of het 1 of het ander zijn of eventueel beetje snoeien in het budget van deze
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik zou de pooltafel opzij schuiven (die komt erna ook wel)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
ok
1f609.png
dan toch liefst bij voorkeur (en toch wel een redelijke investering) een nieuwe installatie
263a.png
ik verkoop soms wel 2de hands dingen van mezelf maar ben niet zo een 2de hands koper
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Stijn, wat is er mis met Teufel ? In mijn ogen in ieder geval niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Stijn, wat is er mis met Teufel ? In mijn ogen in ieder geval niets.
    Niets, beweer ik dan anders dat het slecht is? Denk het niet (jij zit vaak op mijn kap de laatste tijd, waarom?) Vriend van me heeft ook een teufel en tevreden van Maar ik denk dat hij wel beter kan krijgen met zelf samenstellen   Beetje nadelig bij teufel is dat je het niet echt voordien kan horen... Ze zeggen wel dat je het kan terugsturen indien het je niet bevalt.. Maar dit ga je echt niet vaak doen, geloof me   Vergelijken met andere speakers wordt dus erg moeilijk !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
High end voor 2500 euro all in? yeah right
263a.png


De set up die stijn aanhaald is zeker niets mis mee, meer nog ik heb hem zowat zelf. Teufel ken ik niet echt. Zou in jou plaats ook ff alles aan de ht geven dan, wil je toch voor 2000 gaan dan kan je beter tweedehands gaan misschien of andere merken/types bekijken kan natuurlijk ook.   Hoedanook, welkom op het forum!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
High end voor 2500 euro all in? yeah right
263a.png


De set up die stijn aanhaald is zeker niets mis mee, meer nog ik heb hem zowat zelf. Teufel ken ik niet echt. Zou in jou plaats ook ff alles aan de ht geven dan, wil je toch voor 2000 gaan dan kan je beter tweedehands gaan misschien of andere merken/types bekijken kan natuurlijk ook.   Hoedanook, welkom op het forum!
Dank u wel!   Ik weet het budget is niet zo overdreven groot maar mits we een nieuwbouw woning gekocht hebben zal het bij dit blijven voor de moment
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Kijk in je zoektocht ook even naar KEF en Dali's Vooral die Dali's klonken in de prijsklasse toch iets beter dan de KEF's   Om het makkelijk te maken
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Stijn, je beweerd niet echt dat het slecht is, mijn eerste reactie was misschien wat overtrokken. Maar

...

Ik ben er trouwens eigenlijk van overtuigd dat je voor de prijs van die Teufel , absoluut wat beters kan krijgen


Maar zoals je aangeeft je kan niet zelf oordelen ergens in een winkel want alleen maar online te koop die Teufel. Jij hebt ze blijkbaar wel reeds gehoord bij een vriend dus denk dat je daar je bewering op hebt gemaakt. Welke Teufels heeft je vriend precies ?


DeadRider, heb niet meteen een voorstel wegens tijdsgebrek momenteel. Iets zomaar half doen, doe 'k liever niet
263a.png



Maar om een open deur in te trappen, gewoon zelf gaan luisteren, dat is het absoluut belangrijkste.
 
Laatst bewerkt door een moderator: