• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Home cinema 5.1 - 5.2

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wat ik mis in dit draadje, of overheen gelezen, hoe groot is de ruimte waar alles in komt ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Even gekeken naar degene die DeadRider hier voorstelde. Nu is maar op papier maar de fronts, center en rear beginnen pas bij 80 Hz, dat lijkt me toch hoog.

Als ik goed gelezen heb op de Teufel site, kan de crossover op de sub ook niet hoger dan 80 Hz dus overlapping ga je niet hebben. Lijkt me toch niet ideaal, heb zelf toch liever wat overlapping wat specificaties betreft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Even gekeken naar degene die DeadRider hier voorstelde. Nu is maar op papier maar de fronts, center en rear beginnen pas bij 80 Hz, dat lijkt me toch hoog. Als ik goed gelezen heb op de Teufel site, kan de crossover op de sub ook niet hoger dan 80 Hz dus overlapping ga je niet hebben. Lijkt me toch niet ideaal, heb zelf toch liever wat overlapping wat specificaties betreft.
  Voila Dus kom je bij op wat ik voorstelde
1f609.png
beter iets anders... Ik had die 80 Hz ook gezien
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
Zijn er nog andere vergelijkbare setups ook ? Of stopt het hier zo een beetje bij dit budget?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Hoe bedoel je? Met 2500 euro zou ik 500 houden voor versterker 500 voor sub en 1500 voor je speakers Qua speakers heb je toch veel mogelijkheden De rest ook...   Je kan van alles een setup maken he, b&w, kef, dali, focal, klipsch noem maar op...   Filter al es uit wat je absoluut niet/wel graag ziet, en ga dan luisteren 2de hands is geen optie voor je, dus je kan al vrij behoorlijk veel beperken...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Bv kef setje 2 x IQ50 fronts 2 x IQ10 rears 1 x IQ60c center   in black ash kleur voor 1000 euro
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Dali zensor reeks... zoveel opties Het is maar wat je mooi/graag ziet en vooral hoort
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
Dali zensor 1

Dali zensor 5

Dali zensor sub ( is deze goed?)

Dali sensor vocal


Denon avr-2113


Zou dit eventueel een goede set zijn en toch al een beetje wauw gevoel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Speakers zijn ok om te starten

De sub zou ik niet nemen maar voor dezelfde prijs een bk xxls400 bestellen

Zelfde prijs maar gaat veel dieper


De versterker op zich is ok.. Of het matcht ga je moeten luisteren.. Ik heb die combi nog niet gehoord
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Voor versterker zou ik inderdaad die denon avr 2113 nemen of een marantz sr 5007
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antheunis Dominic

New Member
27 mei 2013
28
0
4
En die sub kan je die ook ergens beluisteren ofzo ? En eventueel kopen. En voor het iets beter te maken dan beginner dan eventueel die dali zensor 7 reeks ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Beluisteren kan je bij mij.. Of stefaand ,er zijn er heel veel die die bk hebben..

Je kan hem eigenlijk gewoon blindelings kopen hoor. Is absoluut top.


Kopen kan je enkel online.

200% betrouwbaar, mijne komt er ook van

http://www.ra-subwoofers.nl/


Je speakers zijn idd basic.

Wat je ook kan doen is starten met 3.1 en later uitbreiden, ik doe het ook zo

Sensor 7 isiets beter ja.. Of naar andere merken kijken


De dali 6 mk2 klinkt erg goed. Maar is wel 700 per front.

Te duur denk ik

Dus ofwel ga je voor tweedehands.. Ofwel tikje beter of eens kijken naar andere merken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Wat Skoebidoe zegt, maak je nu geen zorgen over luidspreker kabels, gewone kabels zullen al goed zijn om te beginnen.


Wat de sub betreft volg ik Stijn volledig. Het gebeurt niet veel, maar als het wel zo is mag het ook gezegd worden :p
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator: