• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&K set op 2dehands.be

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Skank zei:
Het is eigenlijk 100% voor film heDe vraag is, is buddha bereid om een verhuis te doen ?
1f61b.png
Tzijn gelukkig kleine speakers :p
wil gerust eens afkomen maar zonder de sub,dat is nog te doen! Zo kan ik ook eens je nieuwe ht aanschouwen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Xenomorph zei:
wil gerust eens afkomen maar zonder de sub,dat is nog te doen!Zo kan ik ook eens je nieuwe ht aanschouwen!
Zonder de sub is prima hoor Oh super !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
2,4 k lol, denkt ge echt niemand betalen voor tweedehands speakers ze man. Meer dan 14 a 1500 zulde daar nooit van krijgen volgens mij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
djaxx zei:
2,4 k lol, denkt ge echt niemand betalen voor tweedehands speakers ze man. Meer dan 14 a 1500 zulde daar nooit van krijgen volgens mij.
Voor 7 speakers? No way dan, das 200 euro/stuk.. kan ze net zo goed weggeven dan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
djaxx zei:
2,4 k lol, denkt ge echt niemand betalen voor tweedehands speakers ze man. Meer dan 14 a 1500 zulde daar nooit van krijgen volgens mij.
Vrees er ook voor Stijn!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

John Carlton

Well-Known Member
16 mei 2014
825
220
53
Gent
Wil dit zeggen dat je de M&K gekocht hebt?
1f606.png
zou eventueel nog geïnteresseerd zijn in de SR700's maar niet aan die prijs idd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
John Carlton zei:
Wil dit zeggen dat je de M&K gekocht hebt?
1f606.png
zou eventueel nog geïnteresseerd zijn in de SR700's maar niet aan die prijs idd
Nee nog niet, hij gaat woensdag de MKs beluisteren en eventueel daarna ga ik eens met mijn XTZ naar hem!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
John Carlton" data-link="https://home-theater.be/topic/1596-m-k-set-op-2dehands-be/?postID=38722#post38722"> Wil dit zeggen dat je de M&K gekocht hebt? [img]https://home-theater.be/wcf/images/smilies/emojione/1f606.png[/img] zou eventueel nog geïnteresseerd zijn in de SR700's maar niet aan die prijs idd </woltlab-quote> Ok daar komen we dan uit als het door zou gaan <woltlab-quote data-author="Xenomorph zei:
Nee nog niet, hij gaat woensdag de MKs beluisteren en eventueel daarna ga ik eens met mijn XTZ naar hem!
spreken we via pm al een datum af?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Net geweest. Kort en krachtig : gemengde gevoelens Ik zal beginnen bij het begin. Ik kwam binnen en wat me direct opviel was dat de plaatsing allesbehalve was.. mm ook niet zo verwonderlijk in een living natuurllijk. De center stond helemaal op de vloer, letterlijk. De 2 fronts stonden veel te hoog op zelf gemaakte stands. De sub , zag er een beest uit
263a.png
Visueel niks aan de set op te maken. Met grill zijn ze echt niet zo lelijk zoals je op fora leest.. zonder grill das wa anders, er zat een soort moesse achter de grill, bah afschuweiljk. Dan maar eens een testje Helaas allemaal mkv, en ik had geen full bluray mee Geen enkele met hd-audio :(, hoewel zn versterker dit wel kon dacht ik. Kodi opgestart en speeltijd Moeilijk zoeken wel, allemaal dolby digital of dts Vraag me af of die dts dan wel 1500kb/s bitrate was/is geen uncompressed sound dus Verschillende films getest waaronder dawn planet of the apes, oblivion, transformers dark of the moon,...

Onmiddelijk viel op, dat er totaal geen sprake is van een bubble.. totaal niet. zal ongetwijfeld door de opstelling ook komen maar bah, ok dan pas besef je wat een bubble is, zeker nadat ik deze morgen mijn set goed gezet heb Geen bubble dus Wat wel opviel was dat de 2 fronts wel mooi gedetailleerd waren Misschien hier en daar zelfs meer dan mijn focals, ik moest dit bij mij checken. ik had dezelfde stukken deze morgen beluisterd

Verder klonk de set icm de sub wel krachtig en vol Maar helaas vond ik het bij momenten erg plat en vooral het geluid die zich als een muur vooraan bevond De sub zelfs had volgens mij genoeg power echter kreeg ik niet het "druk" gevoel op mijn borst zoals bij mij thuis.. Vreemd ook

Wat me ook direct opviel was het gemis van 7.1 8oblivion en apes goe voorbeeld) Ok DUIDELIJK dat 5.0 nooit hetzelfde kan zijn en dat ik echt wel 7.1 wil... Dan komen we bij de vraag Moest ik dit doen, heb ik nooit 1 complete set omdat ze ze niet meer maken he

Bovendien zijn ze mss te groot om bij mij opzij te kunnen... de rears i dunno Het is en blijft ook een 8j oude set , dat ligt me ook niet zo goed maar kom

Jammer dat hij geen hd audio, uncompressed had.. i dunno of het echt veel verschil zou maken maar toch Feitelijk zou ik zijn set eens bij mij moeten plaatsen en horen, maar ik was niet onder de indruk

Vriendelijk bedankt en gezegd dat ik nog even thuis ging luisteren en vergelijken en mss nog eens terugkom met hd audio en hij dan eens bij mij voor de focals Hoewel ik diep vanbinnen dacht dat ik het gewoon laat voorbij gaan..

Thuisgekomen vroeg ik mij nu toch af.... of die detailpunten erin zaten..

Ik kon het niet laten en ben direct nr de ht gespurt.. En hopla, terug dawn of the planet apes, daarna oblivion en tranfsormers opgelegd Oooohh man dit klinkt hier toch wel zeeeeer lekker en een pak beter eigenlijk Het detail die ik dacht er niet inzat.. zit er hier wel degelijk ook in, maar misschien niet zo nadrukkelijk. Als ik zo verglijk heb ik niet de indruk dat ik veel mis met mn focals, sorry als dit nu voor sommigen echt verrassend is.. indien de set toch beter zou moeten klinken, maar voor mij niet echt. + het feit dat ik andere speakers moet nemen voor 7.1 en zefs atmos en moet bijleggen... no thx

Toch vind ik zo gaan luisteren erg moeilijk om te vergelijken Volledig andere ruimte, andere opstelling.. Hoe zou het bij mij klinken..

Ik ben dan ook erg benieuwd naar Buddha zn komst volgende week... Dezre optie valt voor mij weg ... blijft die van Buddha overeind? :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Tja. Zoals een beetje te vrezen was... heel slechte opstelling. De man had al aangegeven "er niet zo mee bezig te zijn". Maar als hij ze heeft overgeërfd, vrees ik dat hij ze nooit goed heeft leren opstellen. De drie fronts, met hun 3 tweeters onder elkaar, moeten dus uitgelijnd zijn tov je luisterpositie. Dit omdat de 3 tweeters niet identiek zijn. Eentje staat zelfs in tegenfase om interferentie te vermijden. M&K had zelfs een laserpointer om op de baffle te plaatsen. Die laser moet dan op je voorhoofd uitkomen. Voor alle 3 de fronts. Dan heeft de centrale luisteraar de perfecte positie. De mensen naast de centrale persoon zitten ook in eenzelfde brede sweetspot. Pas als je hoger of lager gaat staan of liggen, werken de tweeters niet ideaal.<woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes=""></woltlab-metacode> <woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes="">En de rears stonden niet in verhouding qua volume blijkbaar</woltlab-metacode> <woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes="">En dan het gemis aan HD materiaal ...</woltlab-metacode> <woltlab-metacode data-name="sub" data-attributes=""></woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mja ik heb er wel een dubbel gevoel bij Maar dan nog... moeilijk upgraden naar 7.1, en eventueel atmos en ze zijn oud De xtz serie is nieuweer, nog alles te krijgen, en al een nieuwere generatie.. dus zouden vermoedelijk ook beter klinken Afwachten op buddha dus.. en dan is het ook direct bij mij Vergelijken wordt dan ook makkelijker
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Dat ze 8 jaar oud zijn is een punt. Maar de uitbreiding met nieuwere achter- of topsprekers van het merk, is perfect mogelijk en kan met modellen uit de 750 reeks ook.

Maar ik begrijp je twijfel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Mmm echt moeilijk.. Zeker azo opgesteld. Nu twijfel ik weer lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Zowiezo hoor je al duidelijk een verschil tussen lossless en compressed...waren de speakers opgesteld met Adsy? Deze speakers zijn ook redelijk directioneel ... waren ze tenminste naar de sweetspot gericht?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

sandervdw

Well-Known Member
3 jun 2013
1.005
56
53
Indien je overtuigd bent dat je 7.x wil gaan, dan zou ik deze laten gaan. Ofwel ga je even over op 5.1 en zie je het als investering (lijkt me nog steeds haalbaar, ik blijf het gevoel hebben dat die speakers in waarde gaan stijgen). Je hebt natuurlijk ook al goede Focals, het is logisch dat je geen gigantisch verschil meer zal merken. Ideaal zou zijn dat je bvb eens 2 weken met elkaar kan wisselen om te testen. Ik geloof niet dat die MK niet te plaatsen is op een manier dat je toch gewoon een bubble hebt.

Maar, persoonlijk vind ik dat uw ervaring het belangrijkste is, als uw ervaring nu zeer positief is, waarom veranderen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Nee geen audessey of andere.. Nee niet ingedraaid naar sweetspot

I know!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Ik zou hem eens vragen een weekje te wisselen! Ben zeker met wat correcte opstelling dat die zeer goed zullen klinken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
sandervdw zei:
Indien je overtuigd bent dat je 7.x wil gaan, dan zou ik deze laten gaan. Ofwel ga je even over op 5.1 en zie je het als investering (lijkt me nog steeds haalbaar, ik blijf het gevoel hebben dat die speakers in waarde gaan stijgen). Je hebt natuurlijk ook al goede Focals, het is logisch dat je geen gigantisch verschil meer zal merken. Ideaal zou zijn dat je bvb eens 2 weken met elkaar kan wisselen om te testen. Ik geloof niet dat die MK niet te plaatsen is op een manier dat je toch gewoon een bubble hebt.

Maar, persoonlijk vind ik dat uw ervaring het belangrijkste is, als uw ervaring nu zeer positief is, waarom veranderen...
true. Ja ik wil zeker 7.1 gaan, dat ben ik vandaag 300% zeker lol Investering? Nee zo zie ik het absoluut niet. Ik geloof ook wel dat die bubble zou kunnen mits goed opgesteld Tja waarom veranderen. Ik geloof dat het beter kan. I know tkan altijd beterr maar mits kleine investering waarom niet dan? Bv nr xtz zou nog gaan.. Of deze ook maar zoals je zegt.. Verdikke moeilijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ik vrees at hiIk zou hem eens vragen een weekje te wisselen! Ben zeker met wat correcte opstelling dat die zeer goed zullen klinken
ik vrees dat hij die verhuis niet ziet zitten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zijn die xtz cinema reeks niet even goe of zelfs beter?
 
Laatst bewerkt door een moderator: