• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

M&K set op 2dehands.be

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Optei.. Combineren met volgende week vrijdag? Bv in namiddag? Of te krap v tijd? Is maar 10min hier vandaan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Langs andere kant meer interesse in xtz lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ik snap het niet. Je komt thuis en je word helemaal blij. Je lijkt dus tevreden, waarom in godsnaam dan andere speakers gaan kopen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Yeah, dat dacht ik ook. Als je zo tevreden bent van je eigen speakers, hoef je toch niet te twijfelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Ah als het kriebelt, moet je krabben
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Het upgrade virus. Opgepast het is zeer besmettelijk en het doet hier de ronde op het forum
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Hier net hetzelfde, ga mij toch al wagen aan 7.1.2; nu nog de geschikte avr of pre/pro vinden...Anthem,Arcam of toch Marantz?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Hier staat al een paar dagen een Arcam 550 in de inkomhall ... vandaag hopelijk aansluiten en eens uitvissen wat Dirac in z'n mars heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
De plaatsing, akoestiek en ruimte hebben een heel grote invloed op de uiteindelijke sound.

Plaats een paar speakers van 10K slecht in een woonkamer dat een galmbak en het gaat slecht klinken. Plaats een paar speakers van 2K op een goede manier en in een optimale ruimte en het gaat 100x beter klinken als die speakers van 10k in de slechte ruimte.

Als je echt goed wil vergelijken zou je die speakers in uw eigen ruimte opstellen. Maar eerlijk gezegd zou ik ook zo geen oude speakers meer kopen als je 7.1 en atmos plannen hebt. Ga dan voor XTZ waar je zonder problemen speakers kunt voor bijkopen. En die kun je tenminste ook eens testen in jouw eigen ruimte
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Jammer dat het zo tegenviel, maar aan de andere kant weet je nu ook wel wat je Focals in hun mars hebben ;-)!

A*Brand NewBox zei:
vandaag hopelijk aansluiten en eens uitvissen wat Dirac in z'n mars heeft.
Ik ben erg benieuwd wat je ervaring gaat zijn met Dirac! (Eventueel t.o.v Audyssey XT32?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
I agree met Brood.

Les 1: als je op speakerjacht gaat, doe in godsnaam eigen materiaal mee (muziek/film) om toch iets van indruk te kunnen opdoen met stuff dat je door en door kent Les 2: thuis testen

Dat tweede is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Maar soit, je kan XTZ kopen en 60 dagen uitproberen... (en als het u niet aanstaat, zullen ze u wel overtuigen dat je ze toch zal moeten houden
263a.png
)

Een upgradevirus is 1 ding - de vraag of het werkelijk de moeite is (in verhouding met wat je er voor moet neerdokken), dik subjectief natuurlijk...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
broodro0ster zei:
Als je echt goed wil vergelijken zou je die speakers in uw eigen ruimte opstellen. Maar eerlijk gezegd zou ik ook zo geen oude speakers meer kopen als je 7.1 en atmos plannen hebt. Ga dan voor XTZ waar je zonder problemen speakers kunt voor bijkopen. En die kun je tenminste ook eens testen in jouw eigen ruimte
263a.png
In Skank z'n plaats zou ik zeker ook een MK 750 set testen in je eigen ruimte. Die zit meer in de prijsklasse van XTZ en is gebouwd voor kleinere ruimtes. En wat betreft plaatsing en kamerakoestiek geef ik je volledig gelijk. Niemand beter die de effecten daarvan ondervond dan Skank zelf, toen hij zijn Focals eens herplaatste. En dan is het nog enkel maar de plaatsing die daar voor het verschil zorgde. Ik heb hier 2 demoruimtes met een totaal ander karakter. Als ik speakers uitwissel van cinema- naar stereokamer, lijlt het net of,het zijn andere speakers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
De plaatsing, akoestiek en ruimte hebben een heel grote invloed op de uiteindelijke sound.

Plaats een paar speakers van 10K slecht in een woonkamer dat een galmbak en het gaat slecht klinken. Plaats een paar speakers van 2K op een goede manier en in een optimale ruimte en het gaat 100x beter klinken als die speakers van 10k in de slechte ruimte.

Als je echt goed wil vergelijken zou je die speakers in uw eigen ruimte opstellen. Maar eerlijk gezegd zou ik ook zo geen oude speakers meer kopen als je 7.1 en atmos plannen hebt. Ga dan voor XTZ waar je zonder problemen speakers kunt voor bijkopen. En die kun je tenminste ook eens testen in jouw eigen ruimte
263a.png
Voila, ik ga die mk zoiezo afschrijven... ze zijn gewoon te oud en ik heb andere plannen. Dan rest enkel nog de focals houden of toch de xtz en die ga ik testen in mn eigen ruimte
<woltlab-quote data-author="luckske"] Jammer dat het zo tegenviel, maar aan de andere kant weet je nu ook wel wat je Focals in hun mars hebben ;-)!

Ik ben erg benieuwd wat je ervaring gaat zijn met Dirac! (Eventueel t.o.v Audyssey XT32?) [/QUOTE] Klopt, en dan vraag ik me zelfs ook nog af, of het niet nog beter kanmet mn focals en een andere versterker
<woltlab-quote data-author="ToothLess"] I agree met Brood.

Les 1: als je op speakerjacht gaat, doe in godsnaam eigen materiaal mee (muziek/film) om toch iets van indruk te kunnen opdoen met stuff dat je door en door kent Les 2: thuis testen

Dat tweede is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Maar soit, je kan XTZ kopen en 60 dagen uitproberen... (en als het u niet aanstaat, zullen ze u wel overtuigen dat je ze toch zal moeten houden
263a.png
)

Een upgradevirus is 1 ding - de vraag of het werkelijk de moeite is (in verhouding met wat je er voor moet neerdokken), dik subjectief natuurlijk... [/QUOTE] De vraag is inderdaad, is het werkelijk de moeite, is dat verschil, vaak miniem, echt de meerprijs waard.. idd subjectief.. maar verdikke soms zoooo moeilijk Als het versschil groter zou zijn , dan is het niet moeilijk
263a.png



Ondertussen een bod gekregen op mn focals 5.0 (niet onaardig)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

ToothLess

Well-Known Member
Home-Theater Goud
11 dec 2013
1.297
123
73
Skank zei:
De vraag is inderdaad, is het werkelijk de moeite, is dat verschil, vaak miniem, echt de meerprijs waard.. idd subjectief.. maar verdikke soms zoooo moeilijkAls het versschil groter zou zijn , dan is het niet moeilijk
263a.png
Voor mij persoonlijk zijn minieme verschillen verwaarloosbaar - soit, tenzij je over een "minieme meerprijs" spreekt natuurlijk. Na een half uur (en zelfs minder) ben je zulke nuances gewoon compleet 'vergeten'. Ons auditief geheugen is snel gewist. Als ik echt moet zoeken, gaan concentreren om verschillen op te merken, naaaah - trouwens, op den duur ga je sowieso dingen horen... omdat er gesuggereerd wordt dat er verschillen zijn. Vooral audiodealers zijn daar goed in
263a.png


"Grote" verschillen daar is geen discussie mogelijk - die moet je ook niet gaan zoeken: dat is opzetten en yup, ge hoort het. Als het budget het toelaat, sla je daar dan uw slag uiteraard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Volledig mee eens Ik heb hem zopas laten weten niet in te gaan op m&k
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En waarom niet enkel je versterker gedeelte een upgrade geven? Is dat virus ook weer even getemd en daar zal je toch ook winst kunnen behalen denk ik e.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
djaxx zei:
En waarom niet enkel je versterker gedeelte een upgrade geven? Is dat virus ook weer even getemd en daar zal je toch ook winst kunnen behalen denk ik e.
Tis dat OF xtz speakers (indien dit een pak beter klinkt)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Xenomorph

Administrator
Medewerker
19 feb 2013
2.067
89
53
Mijn gedacht is dat je beter nu een nieuwe avr koopt met atmos en daar in investeert. Alleen al wat meer watts koppelen aan je Focals maakt ook al een verschil...heb dat zelf gezien in de tijd met mijn Focals toen ik de Parasound er aan hing. Is iets dat je voor je zelf moet uitmaken....ben van principe dat ik beter doorspaar voor het topmodel dan een lager segment te kopen en dan nog steeds verlangen naar iets beters omdat je te vroeg al alles wilt . Ik ben heel blij met mijn aankoop van de XTZ, voor mij was het een heel verschil in klank en subjectief beter. Dit jaar een nieuwe avr of pre met wat extra speakers en dan hopelijk volgend jaar een betaalbare 4K projector. Als je Focals echt goed klinken en je bent blij zou ik niet meer kijken naar XTZ en je avr upgraden met misschien een iets betere roomeq. Heb je geduld kan je de stap nemen naar XTZ maar weet dat je dan nog steeds 5.1 hebt dit jaar en geen 7.1.4!
 
Laatst bewerkt door een moderator: