• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Meten = weten

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Ik ga eerst de schuine kanten voorzien van gyproc en dan meten denk ik Daarna plafond en sterrenwand, en dan vooraan de wand waartegen het doek komt en dan terug meten   Zopas de bd-meter gekocht... voor 15 euro
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nog een vraagje

- PC of Laptop met soundcard (line-in / line-out)

moet de line-in / line-out aan iets specifieks voldoen ?


Mijn MacBook Pro heeft standaard een line-in / line-out ingang dus een externe geluidskaart zou denk ik niet meteen nodig zijn ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Nog een vraagje- PC of Laptop met soundcard (line-in / line-out)moet de line-in / line-out aan iets specifieks voldoen ?Mijn MacBook Pro heeft standaard een line-in / line-out ingang dus een externe geluidskaart zou denk ik niet meteen nodig zijn ?

Gewoon line in en line uit

Ik dacht dat er op een mac mic-in zat ipv line-in?

Damn ik had beter moetenkijken dan

As het er op zit heb je idd geen externe geluidskaart nodig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Hoezo, heb jij een Mac dan ?
263a.png


Is line-in maar doet ook dienst voor een microfoon.

Die van 2dehands was dat degene waarop je geboden had ? Iemand van Wemmel
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Die line-in, line-out of audio-in/audio-out poorten daar zijn bitter weinig specs over te vinden.   Wat ik kan vinden is dit, maar heb er geen verstand van of dit voldoende is om te fungeren als poort om metingen mee uit te voeren. Iemand ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Die DB meter is blijkbaar een [color=rgb(10,38,60);font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;font-size:15px]Velleman AVM2050 maar wordt blijkbaar ook door Silverline en waarschijnlijk anderen verkocht.[/color]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Vanaf de Silverline met RCA kabel naar de Sweex-card, die 3.5mm jack is. Hiervoor heb je koppelstukjes (RCA <-> 3.5mm jack) of als je een direct-kabel kan vinden/maken RCA <-> 3.5mm jack is da ook goed hoor.

Dan op de line-out van de Sweex (ook 3.5mm jack) met een koppelstukje naar RCA en vervolgens naar de receiver waar je ook RCA aansluit.

Je kan dus gewoon in Saturn ofzo van die el-cheapo RCA-RCA kabels halen van 3 of 4 meter ofzo.



Sound-card calibratie mag je doen maar is niet echt nodig ... de Sweex is behoorlijk lineair en gaat de resultaten niet echt negatief beinvloeden (< 1dB)

Db meter en soundcard is binnen.. Ga zien achter kabels...

Ik snap wel niet dat ik ter hoogte db meter rca kabel moet hebben want die is toch altijd dubbel en ik zie maar 1 ingang...

Kan helaas nog niet. Meten , laptop ligt op vrouw haar werk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Een arc kabel ( zo een roood witte ) is inderdaad meestal dubbel uitgevoerd omdat de meesten dat gebruiken als een verbindingskabel voor stereo maar ... Je kan dat ook benoemen als zijnde een interlink kabel en dan heb je maar 1 zo een kabelstukje maar je kan van de arc gewoon de rode of de witte stekker gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Net 2 kabels gekocht 16 euro samen

Nu de laptop nog in bezit krijgen
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Yes! Morgen ga ik meten in de living
263a.png
Heb de imac terug Zal er dan es aan beginnen , hoewel ik niet weet hoe lol   Mic calibreren is dus niet nodig? Hoe stel ik die dbmeter vast? enz enz   Hoe begin ik er dus aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
ok thx
263a.png
ik roep je morgen wel lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
En hoe zit dat hier?
263a.png
Wil ook stilaan is gaan proberen mijn ruimte uit te meten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Net bezig maar lukt mij totaal niet goed.. Wat heb ik gedaan


Ik heb een macbook pro met laatste rew op

Spl meter verbonden met line in van sweex extne usb geluidskaart

Deze geluidskaart is met usb verbonden aan de mac

En dan van de 2.1 front speaker uitgang vd sweex verbonden naar de aux op mn pioneer 919


In de preferences van mn mac heb ik onder sound staan, output usb sound device, en onder input geen idee wat ik daar moet kiezen? (Mogelijkheden zijn internal mic, usb sound device mic, usb sound device external line connector, usb sound device external spdif interface, usb sound device mic &external line...)



Dan rew opgestart

Preferences gekozen, onder mic/meter "c weighted spl meter" aangevinkt en cal file "radioshack 33-2055-4050-cs.cal grladen, is wel niet de juiste maar kom.


Dan output device gekozen voor default device en input device gekozen voor default (moet ik hier die spl meter niet zien?)


Vervolgens calibrate kan ik helaas niet doen vermits ik de loopkabel niet heb. Maar volgens jvanham is dit niet nodig...


Dan wil ik de levels juist zetten... (Gekozen voor use main speaker to check levels)

Klik ik op check levels... Maar dan is die linkse kolom helemaal groen tot bovenaan en moet ik mijn versterker volledig opendraaien om de rechtse kolom ook groen te krijgen of toch min of meer gelijk, wat me niet normaal lijkt, want ik ga zo mn versterker opblazen vrees ik...



Sorry maar ben echt een leek hierin....


Graag wat veel hulp lol
 
Laatst bewerkt door een moderator: