• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Jake zei:
Dit toestel begint nu serieus op m'n zenuwen te werken!! Usb stick met een simpele AVI file leest/ziet hij niet... Stick in NTFS ,ex Fat of FAT32....alle 3 nada.

Niemand geïnteresseerd in een Nvidea shield tv bazaar ?
Wat is specifiek het probleem? - Wordt de stick helemaal niet herkend? - Kan je de file niet afspelen? Welke player gebruik je hiervoor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Philip zei:
Wat is specifiek het probleem?- Wordt de stick helemaal niet herkend? - Kan je de file niet afspelen? Welke player gebruik je hiervoor?
-Soms wordt de stick herkend .Maar als hij erkend = -file (MKV ,AVI)kan ik helemaal niet afspelen. (USB storage is blank or has unsupported filesystem) Player: MX Player ,VLC en app photos & videos.

Rare is dat ik pakweg de vorige week (read older posts) met dezelfde stick soms wel resultaat had en soms niet .Is hier wel een random probleem. Wat ik op de Nvidea forums lees is dat toch meerdere mensen hier een probleem mee hebben ,hopelijk wordt deze opgelost bij de volgende update. Anders is dit toch maar een 'dure ' oplossing om wat you tube filmpkes en android spellekes te spelen op je tv
1f604.png


O well ,back to the 'working' Dune
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Hmm dat is inderdaad balen... Een andere stick werkt ook niet? Heb zelf geen problemen met oa een 64GB Sandisk Ultra Fit .

Heb je geen NAS of dergelijke waar je bestanden staan?

Hopelijk beter met de volgende update, die zou er bijna moeten zijn *fingers crossed*
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ok de nvidea zal ik dan al maar laten paseren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Philip zei:
Hmm dat is inderdaad balen... Een andere stick werkt ook niet? Heb zelf geen problemen met oa een 64GB Sandisk Ultra Fit .

Heb je geen NAS of dergelijke waar je bestanden staan?

Hopelijk beter met de volgende update, die zou er bijna moeten zijn *fingers crossed*
263a.png
Neen ,ik heb geen NAS . Maar wat ik wel heb ondervonden is dat ik via KODI (M'n Shield staat in onze slpk.)m'n Dune (in living) kon benaderen en files afspelen die op de harde schijf van m'n Dune staat.Via WIFI. Dus m'n DUNE is ook een soort NAS ?
1f60e.png
Nu die KODI is wel gelikt enzo maar heb ik eigenlijk niet nodig .Later maybe....
2753.png


Ik heb nu ook 2 weken verlof en ook wat meer tijd om met de shield te spelen
1f914.png
De Shield heb ik ook maar aangekocht omdat het aan een relatief lage prijs te koop stond op Amazon (154€ voor Shield +ab)en moet eigenlijk met de tijd m'n trouwe Dune d1 moeten vervangen .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Klopt, de Dune heeft inderdaad ook "NAS" mogelijkheden, maar de doorvoersnelheid is erg laag, maar moet voldoende zijn om een filmke af te spelen hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Jake zei:
Dit toestel begint nu serieus op m'n zenuwen te werken!! Usb stick met een simpele AVI file leest/ziet hij niet... Stick in NTFS ,ex Fat of FAT32....alle 3 nada.

Niemand geïnteresseerd in een Nvidea shield tv bazaar ?
Simpele avi? Jij weet duidelijk niet hoeveel avi soorten je hebt. Komt die toevallig uit je videocamera? Ik wil je shield wel voor een prijsje
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Skank zei:
Simpele avi? Jij weet duidelijk niet hoeveel avi soorten je hebt.Komt die toevallig uit je videocamera? Ik wil je shield wel voor een prijsje
Nee, geen AVI uit m'n videocamera... Toch maar een rare zaak ,een simpele file afspelen van een usb stick gaat niet , maar met Kodi via wifi streamen wel. Go figure
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Tligt niet aan je stick? Probeer die stick es in laptop en kodi op laptop.. Kun je snel shield uitschakelen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
allé ,stick werkt wel op laptop met Kodi....
1f615.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

djaxx

Well-Known Member
19 feb 2013
2.237
33
58
Ff vraagje, kan ik kodi is bekijken door op pc te installen? Heb dat nog nooit gezien en ben toch wel benieuwd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
djaxx zei:
Ff vraagje, kan ik kodi is bekijken door op pc te installen? Heb dat nog nooit gezien en ben toch wel benieuwd.
yup!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Nieuwe stick gekocht (SanDisk cruzer 64gb) en nu werkt het wel...
1f62e.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Jake zei:
Nieuwe stick gekocht (SanDisk cruzer 64gb) en nu werkt het wel...
1f62e.png
Er is trouwens ook nog een slot voor een extra MicroSD kaartje. Daar kan je oa extra apps op installeren, want dat gaat nog niet deftig op USB (gaat wel kunnen in Android M).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
HD audio bitsreamen voor Android was gepland in Kodi 17 "K", maar er zijn nu reeds test builds van Jarvis (16) voor HD audio. Het is mogelijk dat ze het dan toch nog in deze release steken. Downloads en bug reportage via: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252852

Morgen die build eens op mijn Shield zetten (nu Jarvis beta 4, draait zeer goed).
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Allright, ondertussen heb ik die Kodi beta met HD audio pass-through kunnen testen en de resultaten zien er goed uit
1f606.png
. Enkel een video met Dolby Digital Plus veroorzaakt rare kuren.

* Dolby Digital Plus -- NOT OK
* Dolby TrueHD -- OK
* Dolby ATMOS -- OK (denk ik?)
* DTS-HD High Resolution Audio -- OK
* DTS-HD Master Audio -- OK
* LPCM 7.1 -- OK
Bij de Atmos track toont mijn Denon "TrueHD". Ik vermoed dat dit correct is; is er nog een speciale "Atmos" aanduiding?


PS: De bug die ik heb met refresh rate switching 60/50/24/59.940/23.976 heb ik ondertussen omzeild... Ik vermoed dat het te maken heeft met verschillende HDCP versies (hatelijk die HDMI encryption...). Mijn SATV en AVR zijn beide HDCP 2.2, terwijl de projector 1.4 is. Ik gebruik een HDfury Integral in de ketting SATV --> Integral --> AVR --> Projector om HDCP op 1.4 te forceren en nu werkt alles perfect: Kodi en de TVHz app kunnen beide de refresh rate van de projector juist afstellen naargelang de film.

Nu goed, dat neemt niet weg dat het niet gefixed moet worden door NVIDIA zelf. Ben nog steeds benieuwd naar de firmware update die er aan zit te komen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
TrueHD kan kloppen voor Atmos. Atmos is eigenlijk een uitbreiding van Dolby en dus een soort container. Atmos kan ook gewoon een Dolby Digital Plus track bevatten
2639.png
Dat heeft Warner Bros. al een paar maal bewezen met recente BD releases in de Benelux.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Philip

Als die truehd een atmos track is (om zeker te zijn gebruik even mediainfom dacht dat die het kon zien, not sure) Als je dan een atmos receiver hebt, dan moet er wel degelijk atmos op je receiver komen, indien niet is er wat mis.. ofwel doet je shield dan geen atmos ofwel is je track geen atmos

maar ik dacht dat die shield nog geen hdaudio doet en dus ook geen atmos dus kan wel ff aan die beta liggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ik heb nog eens een hele hoop testbestanden afgespeeld en HD audio pass-through werkt degelijk voor Dolby TrueHD, DTS-HD HR en DTS-HD MA
1f606.png
!

Ivm de Atmos test, dat is degelijk een Atmos track (Dolby Amaze demo). Dit wordt ook zo gerapporteerd door MediaInfo. Kodi en mijn versterker tonen echter TrueHD. Dat Kodi "TrueHD" weergeeft is normaal (ze kunnen het verschil nog niet detecteren), maar van de AVR weet ik het dus nog niet zeker. 't Kan natuurlijk ook zijn omdat ik maar een 5.1 opstelling heb aangesloten
1f609.png
.

In ieder geval, fantastische ontwikkelingen, super Kerstcadeau van de Kodi devs
1f61b.png
. Moest er in een latere fase nog MVC 3D komen, dan kan de SATV echt alles aan.
 

Bijlagen

  • IMG_9623.jpg
    IMG_9623.jpg
    971,8 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt door een moderator: