• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.117
324
113
Philip zei:
Ik heb nog eens een hele hoop testbestanden afgespeeld en HD audio pass-through werkt degelijk voor Dolby TrueHD, DTS-HD HR en DTS-HD MA
1f606.png
!

Ivm de Atmos test, dat is degelijk een Atmos track (Dolby Amaze demo). Dit wordt ook zo gerapporteerd door MediaInfo. Kodi en mijn versterker tonen echter TrueHD. Dat Kodi "TrueHD" weergeeft is normaal (ze kunnen het verschil nog niet detecteren), maar van de AVR weet ik het dus nog niet zeker. 't Kan natuurlijk ook zijn omdat ik maar een 5.1 opstelling heb aangesloten
1f609.png
.

In ieder geval, fantastische ontwikkelingen, super Kerstcadeau van de Kodi devs
1f61b.png
. Moest er in een latere fase nog MVC 3D komen, dan kan de SATV echt alles aan.
Dolby True HD + Dolby surround is de upscaler. Je moet Atmos zien op dat info scherm om het effectief atmos te hebben. Ook met een 5.1 setup zou je dat moeten zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
broodro0ster zei:
Dolby True HD + Dolby surround is de upscaler. Je moet Atmos zien op dat info scherm om het effectief atmos te hebben.Ook met een 5.1 setup zou je dat moeten zien.
Aha, merci om te bevestigen. Atmos werkt dus nog niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Laten we hopen ivm 3d mvc voor shield, dan koop ik ook ene Wat atmos betreft, vrees ik Het is passthrough dus als kodi truehd doet, zou de atmos dus gewoon moeten meegaan Atmos is niets meer dan metadata.. Als er dan op je receiver geen atmos komt, is het dus ofwel je versterker die geen atmos kan? Ofwel toch de track die geen atmos is, maar lijkt ook vreemd als je zegt dat het de atmos demo is. Toch ff reporten op kodi forum.. Het zou moeten werken.. Zeker van je receiver he 5.1 ipv 7.1 speelt geen rol Zelfs al heb je geen 5.1.2 bv, dan nog moet je 5.1 atmos zien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Zal met de nieuwe android zijn zeker Hopelijk ook 3d mvc iso support
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Is inderdaad de nieuwe Android M. En neen, geen MVC.

Op het eerste zicht enkel features die ook al in de huidige firmware zitten... Behalve dan het extern storage gedeelte. Nuja, ik wacht momenteel toch niet echt op nieuwe features (behalve dan MVC eventueel). Dat ze de bugs die er nu inzitten maar eerst deftig oplossen.

Update: Hier een filmpje van de nieuwe versie:

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=maTthjCJ384</woltlab-metacode>

Het grappige is dat alles wat er getoond wordt geen nieuwe dingen zijn. Die redesigned Play Store en de mogelijkheid om het Homescreen (beperkt) aan te passen zijn er al sinds een week of twee en zijn gewoon standaard Google updates...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Aan het overwegen om een Nvidia Shield te kopen.

Is dit nogsteeds één van de beste keuzes voor het bekabeld streamen van content van de pc/nas? Bekabeld netwerk zal volledig gigabit netwerk zijn.

Van de andere features zoals gamen zal ik weinig gebruik maken moet ik zeggen, het belangrijkste voor mij is dat ik vlot 1080p content kan streamen met een goede bediening. Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van mijn PS3 in combinatie met PLEX dus het is eens tijd voor een update.

Wat het meest gekeken wordt zijn series, dus dan is XBMC ook wel een pluspunt denk ik aangezien dat allemaal kan gelinkt worden aan trakt.tv en dergelijke? Wat Youtube en twitch.tv streams kijken is ook wel een pluspunt!


Of zijn er alternatieven die evengoed zijn en een slagje goedkoper? Mijn vader heeft thuis nog een ongebruikte iconbit 1003d die ik gratis zou mogen meenemen als ik wil
1f61b.png
(geen youtube/twitch?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik heb zelf nog niet geshopt op shield, gewoon de goedkoopste zoeken en daar bestellen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Chickenlal zei:
Aan het overwegen om een Nvidia Shield te kopen.

Is dit nogsteeds één van de beste keuzes voor het bekabeld streamen van content van de pc/nas? Bekabeld netwerk zal volledig gigabit netwerk zijn.

Van de andere features zoals gamen zal ik weinig gebruik maken moet ik zeggen, het belangrijkste voor mij is dat ik vlot 1080p content kan streamen met een goede bediening. Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van mijn PS3 in combinatie met PLEX dus het is eens tijd voor een update.

Wat het meest gekeken wordt zijn series, dus dan is XBMC ook wel een pluspunt denk ik aangezien dat allemaal kan gelinkt worden aan trakt.tv en dergelijke? Wat Youtube en twitch.tv streams kijken is ook wel een pluspunt!


Of zijn er alternatieven die evengoed zijn en een slagje goedkoper? Mijn vader heeft thuis nog een ongebruikte iconbit 1003d die ik gratis zou mogen meenemen als ik wil
1f61b.png
(geen youtube/twitch?)
Een van de betere keuzes ja, maar er zijn ook andere mogelijkheden (Himedia bv). Zelf ben ik tevreden van de Shield, maar er zijn mogelijk nog een aantal issues.

Misschien een belangrijke: momenteel kan je de output colorspace van de SATV niet instellen en zit deze vast aan RGB Limited. Als je TV/projector/scherm hier niet deftig mee overweg kan, dan krijg je een slechte beeldkwaliteit.

Bij mijn weten schakelen de meeste TVs wel probleemloos en automatisch tussen RGB Full/Limited en/of YCbCr. Zowel TV als projector hier doen het alvast goed. Qua beeldkwaliteit is er momenteel wel nog redelijk wat banding mogelijk.

Binnenkort (ETA is niet bekend) komt firmware update 3.0 uit, wat Android 6 naar de SATV brengt. NVIDIA heeft ook bevestigd dat daarna 3.1 gepland staat om eventuele beeldkwaliteitsproblemen op te lossen.

Ik heb de mijne op Amazon gekocht, bundel met controller en remote.


PS: koop de 16GB, NIET de 500GB. Er zijn heel wat problemen met het 500GB model gerapporteerd en het is onmogelijk om de drive die er in zit te vervangen door een ander model: maw drive kapot na 2 jaar = SATV wegsmijten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Bedankt voor de info. Van het meeste begrijp ik weinig haha!

Als alles goed gaat en we na de renovatie nog wat over hebben ben ik van plan die LG oled te kopen (http://www.tvstore.be/product/658286/lg-55eg910v-oled.html?ref=14781&utm_source=kieskeurig&utm_medium=pricecomparison&utm_content=19618-2C83A191-B7F5-481D-AEF7-CDCF5A919F71&label=19618-2C83A191-B7F5-481D-AEF7-CDCF5A919F71)

De 500gb zou ik zeker niet kopen aangezien ik niet van plan ben daar dingen op te slaan. Zou enkel voor streamen zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Heb de shield besteld op amazon.co.uk ! Ben benieuwd
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Moet zeggen dat ik voorlopig zeer tevreden ben over mijn Shield, werkt echt snel!

Als je een 1080p van 20-30GB opstart en onmiddellijk doorspoelt naar 30 minuten ofzo gaat hij echt direct er naar toe.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Shield is top, als je geen 3d hoeft
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
3d breekt toch zo niet door ik de woonkamer heb ik de indruk
263a.png
Heb er zelf ook geen behoefte aan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Skank zei:
Shield is top, als je geen 3d hoeft
HD audio passthrough is ook ver van optimaal (in Kodi en Plex). De Android API is nogal buggy en Kodi/Plex devs hebben moeite om dit betrouwbaar te implementeren.

Nuja, HD audio output als LPCM 7.1 werkt natuurlijk perfect en is even goed (behalve als je Atmos wil).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Daarom dat ik himedia heb :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Er wordt op de Nvidia fora nogal hevig geklaagd over "slechte beeldkwaliteit" en de meningen lopen enorm uiteen. Een user, wesk05, heeft een blinde test gemaakt waarbij hij dezelfde frames extract heeft vanaf 7 verschillende devices en elke image een random letter gegeven A-G.

Zelf heb ik nooit problemen ondervonden qua beeldkwaliteit op de SATV en heb dus ook eens de test gedaan. Ben in het bezit van de resultaten en 't is zeer interessant om te zien welke apparaten de meesten als slecht aanschouwen in de blinde test
263a.png
.

Ik ben zeer benieuwd wat jullie meningen zijn: https://forums.geforce.com/default/topic/895245/shield-android-tv/picture-quality-and-color-space-evaluation/post/4786533/#4786533

Je download de zip met afbeeldingen best lokaal en bekijkt dit dan rustig op een degelijke monitor.



<woltlab-quote data-author="wesk05" data-link="https://forums.geforce.com/default/topic/895245/shield-android-tv/picture-quality-and-color-space-evaluation/post/4786533/#4786533"> Here are the new frame captures from a couple of different movies. The methodology is similar to the last time except that in this attempt I captured the videos as uncompressed RGB avi files and have used Davinci Resolve to export the frames. The frames were originally exported in DPX format and later converted to PNG format in Adobe Photoshop.

The following devices were tested: 1) Shield Android TV 2) Google Nexus Player (with the update for the color issue) 3) Amazon Fire TV 2 4) Apple TV 4 5) Raspberry Pi 2 6) Minix U1 7) OpenELEC Kodi on Intel Haswell HTPC (with VAAPI)

All devices expect for Minix U1 were set to RGB Limited color space. Minix U1's default output is YCbCr 4:4:4

This is a blind test. I have assigned a random letter (A-G) for each device/movie scene. Check whether you can pick the devices that have the best/worst picture quality.

Gravity https://flic.kr/s/aHskpEWHR3 Inside Out https://flic.kr/s/aHsksYuyzq Life of Pi https://flic.kr/s/aHsksmo2Fh Samsara Clip1 https://flic.kr/s/aHsksaEAAt Samsara Clip2 https://flic.kr/s/aHskpFPPDn The Dark Knight Rises https://flic.kr/s/aHskpFQ1P8

Here is the direct download for all the images: Frame Captures

My rationale for selecting the scenes were: Gravity - black level Inside Out - color, sharpness Life of Pi - sharpness Samsara Clip1 - sharpness Samsara Clip2 - color, sharpness The Dark Knight Rises - Banding

I have been unable to find a movie scene that really shows the banding issue. If any of you can suggest one (other than "The Strain"), I will try to include that one also here. </woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator: