• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Nice ivm MVC 3D, is zowat de meest gevraagde feature die overblijft. Had er zelf nog niks over vernomen, wat is je bron? Batterij vervangen gaat niet, moet ge opladen via USB ;). Ik gebruik gewoon mijn Harmony.

Voor de Shield gebruikers hier, als alternatief voor de officiële Kodi kan je ook SPMC gebruiken. Dit is een Kodi variant, specifiek voor Android en meer bepaald de Shield TV geoptimaliseerd. De auteur is/was de hoofd Android developer van het Kodi team.

Meer info: http://spmc.semperpax.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
Philip zei:
Nice ivm MVC 3D, is zowat de meest gevraagde feature die overblijft. Had er zelf nog niks over vernomen, wat is je bron? Batterij vervangen gaat niet, moet ge opladen via USB ;). Ik gebruik gewoon mijn Harmony.

Voor de Shield gebruikers hier, als alternatief voor de officiële Kodi kan je ook SPMC gebruiken. Dit is een Kodi variant, specifiek voor Android en meer bepaald de Shield TV geoptimaliseerd. De auteur is/was de hoofd Android developer van het Kodi team.

Meer info: http://spmc.semperpax.com
Dat is mn bron, maar laten we het er bij houden dat dit nog niet wijd open en breed, rondverspreid wordt
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Nee, is maar een klein dingetje hoor
263a.png
Moet telkens opladen via usb
263a.png


nvidia-shield-android-tv-remote-1.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
ik overweeg ook een shield aan te schaffen ter upgrade van m'n mede8er. Maar ik twijfel wat om te wachten tot de himedia Q10 goed en wel beschikbaar is en deze ten opzichte van mekaar gesteld worden. Gezien ze ongeveer in zelfde prijsklasse ook zitten..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
er komt hier binnenkort een M3 te koop :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Skank zei:
er komt hier binnenkort een M3 te koop :p
ik wacht op reviews van die Himedia Q10 pro en vergelijkingen met die shield van nvidia
1f604.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
bullitt zei:
ik wacht op reviews van die Himedia Q10 pro en vergelijkingen met die shield van nvidia
1f604.png
Hij wordt morgen verzonden.. Volgende week mag je een review verwachten. Specifieke zaken die je wilt weten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Skank zei:
Hij wordt morgen verzonden..Volgende week mag je een review verwachten. Specifieke zaken die je wilt weten?
Goh, ik vind de game mogelijkheid van Shield wel leuk lijken, al lijkt het aanbod aan games niet zo aantrekkelijk. De optie is er echter en dat is wel een extra en maakt hem ook wel iets méér dan een streamer. Ik denk dat ik aan het wachten ben of de Q10 pro enkele features heeft die me over de streep halen om géén Shield aan te schaffen. De Shield lijkt me in gebruiksgemak een erg prettig (en als ik het hoor, ook snel) ding. Zal de Q10 pro dat ook zijn.. Wat met beeldkwaliteit en afspeelmogelijkheden van de Q10 pro tov de Shield? Verder hoef ik geen 3D, dus in dat opzicht is dat voor mij geen argument om al dan niet de Shield te nemen.. Als ik dan denk dat ik met de Q10 pro het meest future proof ben, zal die lang genoeg mee gaan eer er weer vanalles en nog wat op de markt komt van nieuwe codecs en kwaliteit? Want zo kan je natuurlijk elk jaar een andere mediaspeler/streamer kopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
bullitt zei:
Goh, ik vind de game mogelijkheid van Shield wel leuk lijken, al lijkt het aanbod aan games niet zo aantrekkelijk. De optie is er echter en dat is wel een extra en maakt hem ook wel iets méér dan een streamer. Ik denk dat ik aan het wachten ben of de Q10 pro enkele features heeft die me over de streep halen om géén Shield aan te schaffen.De Shield lijkt me in gebruiksgemak een erg prettig (en als ik het hoor, ook snel) ding. Zal de Q10 pro dat ook zijn.. Wat met beeldkwaliteit en afspeelmogelijkheden van de Q10 pro tov de Shield? Verder hoef ik geen 3D, dus in dat opzicht is dat voor mij geen argument om al dan niet de Shield te nemen.. Als ik dan denk dat ik met de Q10 pro het meest future proof ben, zal die lang genoeg mee gaan eer er weer vanalles en nog wat op de markt komt van nieuwe codecs en kwaliteit? Want zo kan je natuurlijk elk jaar een andere mediaspeler/streamer kopen.
Q10pro werkt ook op android dus in principe kan je daarop ook android games spelen... hoewel shield misschien daarin beter is, het gaming ding ga ik wel niet reviewen, ik review het als een mediaspeler, geen console. himedia heeft qua hardware wel meer te bieden , beter beeldprocessor ook De shield daarentegen kan dan wel netflix hd, wat de himedia niet doet (dank u netflix), indien je dit nodig hebt natuurlijk gebruiksgemak is bij beide hetzelfde, gebruik kodi Afspeelmogelijkheden bij de himedia is groter dan de shield (oa mvc 3d), toekomstgericht is himedia beter Hardware zowel beeld als geluid is ook de himedia beter. Dat zijn feiten en die kunnen nu al meegegeven worden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Skank zei:
Q10pro werkt ook op android dus in principe kan je daarop ook android games spelen... hoewel shield misschien daarin beter is, het gaming ding ga ik wel niet reviewen, ik review het als een mediaspeler, geen console.himedia heeft qua hardware wel meer te bieden , beter beeldprocessor ook De shield daarentegen kan dan wel netflix hd, wat de himedia niet doet (dank u netflix), indien je dit nodig hebt natuurlijk gebruiksgemak is bij beide hetzelfde, gebruik kodi Afspeelmogelijkheden bij de himedia is groter dan de shield (oa mvc 3d), toekomstgericht is himedia beter Hardware zowel beeld als geluid is ook de himedia beter. Dat zijn feiten en die kunnen nu al meegegeven worden
Hmmm, jammer van die netflix. Wat beeld betreft van de himedia: zal dit ook al significant beter zijn op een "gewoon" full hd scherm? En op welke manier is de himedia beter qua geluid?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
bullitt zei:
Hmmm, jammer van die netflix. Wat beeld betreft van de himedia: zal dit ook al significant beter zijn op een "gewoon" full hd scherm? En op welke manier is de himedia beter qua geluid?
tja... heb je een hd netflix account? indien ja, dan idd, indien nee, dan maakt het niet uit

Ja beeld is zoiezo beter.. (hoewel thuis heb je maar 1 toestel dus vergelijken ga je niet kunnen doen, dus je gaat het niet weten: HiMedia use Huawei HiSilicon chipsets designed specifically for media playback. The result is video image quality matching any media box (Android, Windows) at any price. The previous generation of HiMedia players ('4K3D') gained a reputation for superb image quality. With the new 'Pro' range it's even better. Featuring HDR, HiSilicon Imprex 2.0 and Dolby Vision 4K image processing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Ik denk dat ik mij te veel blind staar op het (leuke) extraatje dat je met de Shield kan gamen
1f606.png
. Wat ik overigens sterk betwijfel of ik daar wel tijd voor ga hebben, gezien ik meestal mijn series van tijdens de week amper in het weekend kan inhalen. Misschien best voor de meer future proof himedia opteren dan
1f44d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
bullitt zei:
Ik denk dat ik mij te veel blind staar op het (leuke) extraatje dat je met de Shield kan gamen
1f606.png
. Wat ik overigens sterk betwijfel of ik daar wel tijd voor ga hebben, gezien ik meestal mijn series van tijdens de week amper in het weekend kan inhalen. Misschien best voor de meer future proof himedia opteren dan
1f44d.png
Als je niet gamed of geen hd netflix wilt.. dan zou ik de himedia prefereren Wacht nog ff review af nu hd audio op de shield is ook nog altijd niet mainstream... misschien ook een holdback
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Skank zei:
tja... heb je een hd netflix account?indien ja, dan idd, indien nee, dan maakt het niet uit

Ja beeld is zoiezo beter.. (hoewel thuis heb je maar 1 toestel dus vergelijken ga je niet kunnen doen, dus je gaat het niet weten: HiMedia use Huawei HiSilicon chipsets designed specifically for media playback. The result is video image quality matching any media box (Android, Windows) at any price. The previous generation of HiMedia players ('4K3D') gained a reputation for superb image quality. With the new 'Pro' range it's even better. Featuring HDR, HiSilicon Imprex 2.0 and Dolby Vision 4K image processing.
nope, (voorlopig) heb ik geen netflix account. Ik vind het wel een leuk ding, maar zoals ik daarnet hierboven al zei, kom ik amper toe met mijn beschikbare tijd om mijn regulars te bekijken. Laat staan dat ik dan tijd zou hebben om wat nieuws op te zoeken op Netflix, dus ik denk dat een Netflix-account er ook nooit van komt :p Dus mss idd richting himedia gaan dan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
Volgende week volgt de review...
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
Voor mij gaat het persoonlijk om 2 toestellen

Een himedia pro (Q5 of Q10 idem) op android met alle toeters en bellen , incl 4k en een intel nuc (de huidige doen geen full 4k en nog geen hdr enzo) maar wel geen wrapper of externe speler, dus alles binnen kodi , zelfs 3d , gamen kan er ook op (is windows) , netflix hd kan er ook op enz


Tussen die 2 moet je keuzes maken, de shield valt voor mij zoiezo af... Ik ga binnenkort het overzicht ook aanpassen
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Skank zei:
Voor mij gaat het persoonlijk om 2 toestellen

Een himedia pro (Q5 of Q10 idem) op android met alle toeters en bellen , incl 4k en een intel nuc (de huidige doen geen full 4k en nog geen hdr enzo) maar wel geen wrapper of externe speler, dus alles binnen kodi , zelfs 3d , gamen kan er ook op (is windows) , netflix hd kan er ook op enz


Tussen die 2 moet je keuzes maken, de shield valt voor mij zoiezo af... Ik ga binnenkort het overzicht ook aanpassen
Een himedia lijkt mij een goedkopere oplossing, niet? Je hebt zelf wel een shield toch? Of niet meer? Hoeveel heb je trouwens betaald voor je pre-order himedia?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
bullitt zei:
Een himedia lijkt mij een goedkopere oplossing, niet? Je hebt zelf wel een shield toch? Of niet meer? Hoeveel heb je trouwens betaald voor je pre-order himedia?
Himedia goedkoper tov wat? De shield? Ja zeker.. Als je geen hdd in je speler hoeft te steken, zou ik wachten op de Q5, idem als de q10 maar geen plaats voor een hdd, verder identiek maar wel goedkoper Ik heb geen shield... (geen hd audio was een no go voor mij in de tijd)

Voor de Q10 pro? Niets, heb ik via via een exemplaar kunnen bekomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Skank zei:
Himedia goedkoper tov wat? De shield? Ja zeker..Als je geen hdd in je speler hoeft te steken, zou ik wachten op de Q5, idem als de q10 maar geen plaats voor een hdd, verder identiek maar wel goedkoper Ik heb geen shield... (geen hd audio was een no go voor mij in de tijd)

Voor de Q10 pro? Niets, heb ik via via een exemplaar kunnen bekomen.
Amai, de max gratis! Wel, eigenlijk ben ik een NAS aan het samen steken, dus heb ik idd geen interne bay meer nodig. En als er een paar euries af kunnen, wacht ik dan idd beter op de Q5 pro
1f609.png
bedankt voor de tip!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.743
420
98
Earth
jup zeker wachten op de q5 pro dan
 
Laatst bewerkt door een moderator: