• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Indien je het enkel voor Kodi wil gebruiken, neem dan de Himedia. Ga je goedkoper uitkomen en er zou out-of-the-box support moeten zijn voor alles. Beeldkwaliteit zou ik ze naast elkaar moeten zien, maar als beide devices en schermen goed staan afgesteld zou er naar mijn mening geen tot amper verschil mogen zijn.

Ondertussen werkt de Shield zeer goed als mediaspeler, maar het is nogal een hectische rit geweest ivm updates. 3D ga je voorlopig sowieso niet hebben: veel vraag naar, maar nog geen officieel antwoord van Nvidia. HD audio werkt via LPCM (stabiel) en bitstream (experimenteel via SPMC en/of Kodi 17 beta). Voor de rest draait het Android TV 6 "Marshmallow": mooie interface tov standaard Android, maar niet alle apps zijn beschikbaar.

(Ik gebruik zelf 2 Shields)

PS: Moest je voor de Shield kiezen, blijf zeker weg van de 500GB versie! Bij die versie zijn wel zeer veel problemen en klachten geweest (nog steeds).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Philip zei:
Indien je het enkel voor Kodi wil gebruiken, neem dan de Himedia. Ga je goedkoper uitkomen en er zou out-of-the-box support moeten zijn voor alles. Beeldkwaliteit zou ik ze naast elkaar moeten zien, maar als beide devices en schermen goed staan afgesteld zou er naar mijn mening geen tot amper verschil mogen zijn.

Ondertussen werkt de Shield zeer goed als mediaspeler, maar het is nogal een hectische rit geweest ivm updates. 3D ga je voorlopig sowieso niet hebben: veel vraag naar, maar nog geen officieel antwoord van Nvidia. HD audio werkt via LPCM (stabiel) en bitstream (experimenteel via SPMC en/of Kodi 17 beta). Voor de rest draait het Android TV 6 "Marshmallow": mooie interface tov standaard Android, maar niet alle apps zijn beschikbaar.

(Ik gebruik zelf 2 Shields)

PS: Moest je voor de Shield kiezen, blijf zeker weg van de 500GB versie! Bij die versie zijn wel zeer veel problemen en klachten geweest (nog steeds).
Dat vind ik idd ook dat die Shield een mooie interface heeft! Maar dat zal me helaas niet overhalen om een Shield te nemen. Ik vind overigens qua looks de Shield een knapper apparaat dan de himedia-apparaten, maarja.. Daarbij hoef ik geen 3D, dus dat is geen probleem. En die remote vind k ook wel cool. Toch is het in mijn geval mss best te wachten op de Q5 pro, zoals Skank zo vriendelijk was aan te wijzen. Waar gebruik jij de Shield's overigens allemaal voor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
bullitt zei:
Dat vind ik idd ook dat die Shield een mooie interface heeft! Maar dat zal me helaas niet overhalen om een Shield te nemen. Ik vind overigens qua looks de Shield een knapper apparaat dan de himedia-apparaten, maarja..Daarbij hoef ik geen 3D, dus dat is geen probleem. En die remote vind k ook wel cool. Toch is het in mijn geval mss best te wachten op de Q5 pro, zoals Skank zo vriendelijk was aan te wijzen. Waar gebruik jij de Shield's overigens allemaal voor?
Kodi (SPMC), Netflix, Google Music en andere Google services, Chromecast en emulators.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Weet dat je ook kan zorgen dat je niks ziet van de android interface met een andere apparaat he, gewoon rechtstreeks in kodi booten In kodi kun je ook apps hebben voor google music en andere dingen
1f609.png
Beeld kwaliteit met de imprex engine is toch beter bij de q5 tov de shield, laat staan nu met de nieuwe q5 pro...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Mijn vriendin speelt soms lego harry potter op de shield en dat in combinatie met een netflix geeft mij opeens zoveel vrije tijd terwijl zij haar bezig houdt
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Maar dan kunde niks doen omdat zij de tv bezet... Of heb je er 2
263a.png
Tijd voor een dedicated lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Voor wie het nog niet wist... Er gaan geruchten rond dat shield HDR en dolby vision support zou gaan krijgen... Wie weet Als straks ook 3d mvc support zou komen, dan wordt het erg moeilijk tussen himedia Q10 pro en de nvidia.. Maar daar zijn we nog ver van af :p Intel nuc is een ander verhaal.. maar daar staan we nog ver van 4k en hdr af... maar of dit nu noodzakelijk is...

Ja kan al goed raden welke de 3 hoofdspelers worden
1f609.png


Volgende week komt er een nieuwe vergelijking van mediaspelers aan... wordt trouwens de laatste versie incl de mede8er omdat deze echt niet meer van deze tijd is. Precies windows 3 vs windows 10...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
als dat zo is van de shield, welke heeft dan het meest potentie? De Shield of de himedia?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
bullitt zei:
als dat zo is van de shield, welke heeft dan het meest potentie? De Shield of de himedia?
Dan wordt het very close he 4k op himedia zou de playback smoother zijn en geen banding tov de shield De shield daarentegen doet alle streaming apps zoals netflix hd , amazon hd enz tov bij de himedia (en alle andere android apparaten) dit maar 480p capped is.

Let wel op, das een GROTE IF shield komt met 3d mvc, hdr, dolby vision..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
SHIELD Experience Upgrade 3.1 is gereleased: http://support-shield.nvidia.com/android-tv-release-notes/3.1/

<woltlab-quote data-author="NVIDIA" data-link="http://support-shield.nvidia.com/android-tv-release-notes/3.1/"> New SHIELD Features</strong>

Adds mouse navigation using SHIELD controller’s right stick. This feature is supported automatically in apps that don’t use the right stick. Example: Google Chrome browser (install from Google Play store using a PC).

<strong>Enhancements


- Marshmallow functionality and stability improvements such as external USB drive detection, FTP write access, HDMI-CEC, idle/sleep stability, SD card formatting, mouse support, and more. - Monthly Android security updates, including the March 2016 partner security bulletin. </woltlab-quote> Eerste SHIELD upgrade is alvast goed verlopen, nu nog mijn 2de. Ik post hier nog of mijn refreshrate-switching probleem is opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Nope, refresh rate switching met HDCP2.2 versterker en HDCP1.4 projector is nog steeds niet gefixed. Kheb nog steeds mijn HDFury ertussen nodig.

Wat er wel gefixed is, is dat hij niet meer na elke reboot vraagt of mijn USB stick als internal of removable storage gebruikt moet worden. Was lichtjes irritant sinds update 3.0
263a.png


Muis support met de controller is wel handig in Chrome. Maar hoe vaak gebruik je een browser op het groot scherm? Ik alvast niet
1f61b.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ik heb chrome nog niet gevonden op de shield. Staat die in de store of kijk ik er nu zo dwaas over?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Dat komt omdat Chrome niet aangepast is voor de Android TV. Maar je kan Chrome (en andere apps) wel installeren door met je PC naar https://play.google.com/store te surfen. Zoek daar Chrome Browser en klik op de install knop, dan krijg je een popup met keuze uit je Android devices. Dit wordt "sideloading" genoemd.

Chrome gaat dan nog steeds niet te zien zijn in het dashboard van je Shield TV. Je installeert best Sideload Launcher om aan je sideloaded apps te geraken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Dat moet ik vanavond eens checken. Want de browser die ik had uit de store was een ramp
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
wat ben ik blij met mijn chrome op de shield
1f606.png



Waarom kan dit niet standaard -__-


nu moet ik juist nog vinden hoe ik de toetsenbordinstellingen in azerty kan zetten, geen idee waar ik over kijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Ondertussen ook Chrome op m'n Shield ,misschien eens kijken voor een draadloze muis/KB.

Goeie tip over die sideload launcher !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
ik hoop dat nieuwe feature 3d support is
 
Laatst bewerkt door een moderator: