• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ben net aan het updaten
1f606.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Gisteren heb ik de Amazon Prime video app gesideload. Werkt vrij goed en behalve het sideloaden zelf merk je er weinig van.

Het aanbod is licht; beeld en geluidskwaliteit van wat ik vlug afgespeeld heb komt overeen met Netflix. Naar het schijnt zouden ze bij Amazon ook 4K HDR aanbieden maar bij mij liep de app slechts tot 1080p.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Hoe prime video op de shield TV installeren?</strong> Helaas heeft Amazon geen officiële app voor de Shield TV; ze beperken zich tot smartTVs, appleTV, rocku en hun eigen fireTV boxjes.

Gelukkig hebben ze een wel app voor SonyTV's en toevallig is dat dus gewoon AndroidTV. Ja kan de Sony app downloaden van Apkmirror.com. Zoek de laatste versie van "<strong>Amazon instant video Android tv EU
"

(de laatste versie op 15-12-'16 is de 4.1.20 EU, er is ook een US versie). Deze apk moet je sideloaden. Dan kan oa. met ES file explorer: rechtstreeks via google of bijvoorbeeld met een USB stick of een gedeelde netwerkfolder.

Een videotutorial vind je hier: <woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="">https://www.youtube.com/watch?v=CpJfqKaNhFE</woltlab-metacode>

Voordeel van deze app: het werkt volledig met een infrarood-afstandsbediening en verschijnt op de homescreen, je hebt verder geen last van het sideloaden; je moet niet prutsen met airmouse, muis en toetsenbord en je moet niet in duistere menus duiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Update naar Android Nougat is er bijna!

Aangezien er een nieuwe Shield TV gepresenteerd werd op CES2017 (zelfde processor, nieuwe controller op BT ipv. wifi, audio jack maar verlies van microSD, nieuwe remote in plastic) , kunnen we voor de "oude" Shield TV rekenen op een update naar dezelfde features (oa. PiP, eindelijk een ondersteuning van DVR, betere ondersteuning van USB tuners) (misschien zelfs HDMI 2.0b?).

Ik las her en der dat er gesproken wordt van januari 2017.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
AMAZON prime Video zit standaard op Shield TV OS v5 (de nieuwe met Android 7).
De laatste OS voor Shield TV is overigens 5.0.1. Deze brengt enkele fixes zoals de oude bug over colourspace en frequentieswitch wanneer je een HDMI1.4 TV gebruikt achter een HDMI2.0/HDCP2.2 receiver. Verder blijkt er nu een vorm van multitask te zijn.
Verder vond ik een handig overzichtje die de verschillende modellen uit 2015 en 2017 vergelijkt:
 

Bijlagen

  • 31997374261_234542d75c_o.png
    31997374261_234542d75c_o.png
    489,1 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ik wacht vol ongeduld op de update, zodat die laatste bug eindelijk weg is :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
De 5.0.2 update is er voor het 2015 model van de Shield Android TV:</strong>

<woltlab-quote data-author="GEFORCE Forum" data-link="https://forums.geforce.com/default/topic/990134/shield-tv/shield-experience-upgrade-5-0-2-feedback-thread-for-shield-2015-/"> SHIELD EXPERIENCE UPGRADE 5.0.2 What's New?

Amazon Video
Stream thousands of popular movies and TV shows in up to 4K HDR. Watch exclusive Amazon originals like The Grand Tour with an Amazon Prime Membership.

NVIDIA Games App
NVIDIA Games is the new way to find and play a huge library of amazing games on SHIELD. Here, you can access GeForce NOW games, exclusive Android games, and NVIDIA GameStream games. Plus, all the games that you install or play will now show up in the games row on the SHIELD home screen. NVIDIA Games replaces the former SHIELD Hub app and its associated home screen tiles (SHIELD games, GeForce NOW, and GameStream). This update will be a staged rollout and will happen over the next few weeks via app update on the Google Play Store.

GeForce NOW Performance Upgrade
Now, you can instantly play on-demand PC games with performance up to GeForce GTX 1080 gaming graphics in the cloud.

GameStream in 4K HDR
NVIDIA GameStream has been upgraded to provide 4K HDR, as well as smoother, lower-latency streaming. Play your library of PC games and enjoy direct access to Steam Big Picture from the Steam app.

Nest
View live video from your Nest Cams with the new Nest app on SHIELD. With Nest Aware, you can even watch each camera’s video history.

More Apps
SHIELD welcomes the NFL app, the new Twitter for TV app, Comedy Central, Vimeo, and Viki.

Android 7.0 Nougat Upgrade
SHIELD just got upgraded to Google’s latest Android 7.0 operating system. Enhanced features include:
Recent apps page: Double-press the home button to quickly access recent apps.
Picture-in-picture support: Try it out today in supported apps like Live Channels.
New settings menu: Enjoy quicker navigation with the new right-side vertical settings menus.

<strong>Other Enhancements

- Added Pause/Play button functionality on the SHIELD remote by double-tapping on the volume slider.
- Added ability to write to attached USB or SD card storage.
- Added 4.1, 6.1, and 8.1 speaker configurations for Plex.
- Enabled cast for HBO GO.
</woltlab-quote>
Mijn eerste SATV is al geupdate, zoals alle vorige keren automatisch en vlot verlopen. Samen met de Android TV 7.0 update, zijn de settings ook uitgebreid. Zo is er mogelijkheid om zelf de colorspace in te stellen (RGB 8-bit, YCbCr 4:4:4 8-bit, YCbCr 4:2:2 12-bit, ...).

Ik ben benieuwd naar de "Added ability to write to attached USB or SD card storage." feature, want dat kon nogal problematisch zijn sinds de laatste Android security updates.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Voor wa kan da intereSsant zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
Voor DVB-S, DVB-T, DVB-C gebruikers.
In België is het gratis (FTA) aanbod weliswaar beperkt, maar voor mensen die naar TNT (franse DVB-T) kijken betekent het dat je met een ShieldTV en Plex zowat de meest geavanceerde PVR in huis haalt.

Ander voordeel is dat er Plugins/Addons/scripts bestaan (en verder ontwikkeld zullen worden) die virtuele tuners zullen aanmaken.
Dan kan je deze geavanceerde PVR functionaliteiten ook gebruiken voor IPTV en vermoedelijk ook de VRTnu platform (en indien iemand zich er specifiek aan toezet vermoedelijk ook VTM/Stievie).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Aangezien er enkelen zijn met een Nvidia shield tv, kan iemand mij mss helpen
263a.png
Ik ben sinds vandaag ook op de trein gesprongen. Bij het afspelen in plex, gaat mij synology echter gaan transcoden soms, maar dan krijg ik de melding dat mijn server niet krachtig genoeg is met de nodige haperingen. Terwijl ik wil dat mijn shield het krachtwerk doet. Hoe kan ik dit klaarspelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Road Rebel

Member
21 apr 2015
253
0
19
De Plex app op Android TV kan niet alle formats aan (zeker bepaalde ondertitel types zijn problematisch).
Heb je enige idee welk type format problematisch is? Audio? Video? Subtitles?

Zonder de hardware aan te passen, kan je:

-Jouw media optimaliseren (lees: herencoderen)
-Ondertitels vervangen door SRT (die behoeven geen transcode dacht ik)
-Een andere app gebruiken, ikzelf heb PlexKodiconnect (ofzoiets) waardoor je wel de voordelen hebt van plex, maar kodi doet het zware werk en de server hoeft niet te transcoden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Road Rebel zei:
De Plex app op Android TV kan niet alle formats aan (zeker bepaalde ondertitel types zijn problematisch).
Heb je enige idee welk type format problematisch is? Audio? Video? Subtitles?

Zonder de hardware aan te passen, kan je:

-Jouw media optimaliseren (lees: herencoderen)
-Ondertitels vervangen door SRT (die behoeven geen transcode dacht ik)
-Een andere app gebruiken, ikzelf heb PlexKodiconnect (ofzoiets) waardoor je wel de voordelen hebt van plex, maar kodi doet het zware werk en de server hoeft niet te transcoden.
Het euvel is ondertussen verholpen. Ik had het voor bij 2 Fast 2 Furious (mkv full HD) en al mijn subtitels zijn altijd srt. Bij een zwaarder mkv bestand van de laatste Harry Potter was die melding van "transcoding en server niet zwaar genoeg" er dan niet. Ik heb inderdaad mijn library eens geoptimaliseerd en prullenbak geledigd enzo. Voorlopig heb ik het niet meer voor gehad.
Trouwens, die plex plug-in voor Kodi, vereist die niet een plexpass? Verder vind ik de shield tv wel een fantastisch ding!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
Daarnet nog eens de proef op de som genomen. Het probleem is er nog steeds en doet zich blijkbaar enkel voor bij de oudere films.. Fight Club (1999), eerste drie van fast and furious (2001, 2003, 2006),.. wil de server transcoden.
Bij Top Gun (1986) geeft hij dan geen problemen, Days of Thunder (1990) ook niet. Erg vreemd. Maar dus bij de meer recentere films nog nooit problemen gehad, enkel bij de wat oudere.. En subtitels downloaden allemaal automatisch in SRT.
Ik kan niet goed de vinger leggen op wat het probleem dus precies is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
bullitt zei:
Daarnet nog eens de proef op de som genomen. Het probleem is er nog steeds en doet zich blijkbaar enkel voor bij de oudere films.. Fight Club (1999), eerste drie van fast and furious (2001, 2003, 2006),.. wil de server transcoden.
Bij Top Gun (1986) geeft hij dan geen problemen, Days of Thunder (1990) ook niet. Erg vreemd. Maar dus bij de meer recentere films nog nooit problemen gehad, enkel bij de wat oudere.. En subtitels downloaden allemaal automatisch in SRT.
Ik kan niet goed de vinger leggen op wat het probleem dus precies is
Wellicht omdat uw Shield native die formaten kan afspelen van die recente films, maar zijn die oudere films een ander formaat dat de shield niet standaard ondersteunt. Dan begin plex server te transcoden naar een formaat dat wel afgespeeld worden.
Dat is in ieder geval zo bij de iOS versie, dus ik vermoed dat het hier hetzelfde is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bullitt

Member
5 dec 2014
55
0
9
broodro0ster zei:
Wellicht omdat uw Shield native die formaten kan afspelen van die recente films, maar zijn die oudere films een ander formaat dat de shield niet standaard ondersteunt. Dan begin plex server te transcoden naar een formaat dat wel afgespeeld worden.
Dat is in ieder geval zo bij de iOS versie, dus ik vermoed dat het hier hetzelfde is.
Alles dat ik download is een 1080p .mkv bestand.. Varierend tussen 10 tot 40 GB. Vandaar dus het vraagteken, omdat het allemaal degelijke .mkv bronnen zijn
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
bullitt zei:
Alles dat ik download is een 1080p .mkv bestand.. Varierend tussen 10 tot 40 GB. Vandaar dus het vraagteken, omdat het allemaal degelijke .mkv bronnen zijn
mkv is gewoon een container. Het formaat van die video die er in zit, kan anders zijn tussen verschillende mkv's.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Het kan ook aan ondertiteling liggen. De Plex speler kan niet overweg met bitmap formaten (zoals op DVD en BR) en moeten dan vrij zwaar transcoden om beide frames over elkaar te plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
je kan met MediaInfo al de codecdata etc opvragen.
 
Laatst bewerkt door een moderator: