• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
3D is passé, als je véél fabrikanten mag geloven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Stiibun zei:
3D is passé, als je véél fabrikanten mag geloven.
Voor tv -> ja Komt ook nooit tpot zn recht op een klein scherm Er zijn genoeg projectoren die 3d nog doen, daar is het niet passe
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
PMS owwww dit wordt interessant.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Very much so. De HW is krachtig genoeg om zowel server als client op de Shield te draaien + dan nog een aantal streams naar een andere device. Mijn NAS zelf heeft bv niet genoeg power voor PMS.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Dus eigenlijk ideaal nu om een NAS aan de shield te hangen ofzo?

Ik draai nu emby server op mijn pc, waar alle hdd's inzitten, maar zou toch eens overschakelen naar een NAS met de tijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Binnenkort eens de Shield updaten en plex server proberen!

Zou je dan nogsteeds Kodi gebruiken om alles te bekijken of gewoon alles via Plex bekijken dan? Wat zou het beste zijn?


En dan nog het andere... Momenteel dus Emby + Kodi, zou het de moeite zijn om Plex een poging te bieden? Omdat je dan de server wel op je Shield hebt staan? Of gewoon bij Emby Kodi blijven? Al mijn media staat op mijn PC, dus niet echt op een dedicated NAS. Dus de server van Emby draait gewoon op mijn PC momenteel. Misschien dat er ooit een NAS komt, maar nu geen budget meer voor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Firmware 3.2 voor de SATV is uit! En wat voor een update
1f606.png



<woltlab-quote data-author="SATV 3.2 release notes" data-link="https://shield.nvidia.com/support/nvidia-android-tv/release-notes/1">
What's New?


Netflix in HDR SHIELD is the first Smart TV box to support Netflix in HDR! Pair with an HDR TV and enjoy brighter highlights, more detail in dark scenes, and a wider color range. One hundred hours of HDR shows coming this summer. Limitations apply (nflx.it/HDR).

VUDU in 4K Catch up on the latest movies and binge-watch TV series. Joining IS FREE. You only pay for what you rent or buy. VUDU supports UltraViolet and Disney Movies Anywhere playback, as well as 4K and universal voice search.

Media Streaming – At Home and On the Go With PLEX Media Server built-in, you can stream your personal media collection from SHIELD to mobile devices, even outside the home. Accelerate your media (even from a NAS) with SHIELD’s HD transcode.

Dolby Atmos Enjoy a home theater experience with rich Dolby® Atmos surround sound pass-through in VUDU, MX Player, SPMC, and SHIELD’s preinstalled Photos & Videos app.

YouTube 4K 60FPS Watch YouTube videos in 4K Ultra HD resolution at a smooth 60 frames per second—only on SHIELD.


Advanced New Features

  • Access SHIELD folders from a network PC or Mac and enjoy drag-and-drop file sharing. Enable in Settings > Storage & reset > Access SHIELD folders on PC.
  • Mount a network attached storage device (NAS) to SHIELD to access your complete media collection. Stream this media to mobile devices using the Plex app and SHIELD’s HD hardware transcode. Set up in Settings > Storage & reset > Network storage.
  • Automatically turn off your TV when SHIELD sleeps. Enable in Settings > HDMI > HDMI-CEC preferences.
  • Enable YCbCr 4:4:4 color space for improved video quality on supported TVs. Go to Settings > HDMI > Color space.

Other Enhancements

  • Improves picture quality for RGB TVs
  • Delivers the latest monthly Android security updates
  • Improves video playback for 23.976 Hz refresh rate
  • Improves TV compatibility
</woltlab-quote> Vanavond eens op het gemak mijn devices updaten :). Vooral de audio en video fixes/verbeteringen interesseren me. PMS is ook een zeer nice feature, maar voor mij momenteel niet zo game-changing.


@Chickenlal:

Plex vs Kodi, hangt vooral van persoonlijke smaak af denk ik. Hou er rekening mee dat Kodi/SPMC momenteel verder staat qua audio passthrough dan Plex. Plex heeft wel een mooiere / beter geïntegreerde interface en is over het algemeen wat gebruiksvriendelijker.

Als je nu Emby server op de PC draait, heeft het momenteel niet echt nut om PMS op de Shield te draaien he. Pas handig wanneer je effectief een NAS gaat gebruiken en/of disks rechtstreeks aan de Shield gaat hangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ja inderdaad, ik zal het voorlopig allemaal zo laten en als ik later een NAS plaats kan ik nogsteeds de overstap maken.

Ben aan het twijfelen om een oude PC als NAS te gebruiken misschien na een tijdje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
3D is zo passé
1f617.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
419
98
Earth
Elk zn mening, hoef je daarom niet steeds te herhalen omdat het voor jou zo is
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Jake

Well-Known Member
19 feb 2013
1.184
88
56
Skank zei:
Elk zn mening, hoef je daarom niet steeds te herhalen omdat het voor jou zo is
Hoeveel maal heb ik deze mening (in een topic waar ik wel een toestel van heb) dan wel herhaald ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

bart

Member
11 jun 2015
85
0
9
binnenkort hier ook een Shield. Ik plan om hem aan te sluiten maar doe ik dan best een hdmi kabel naar een hdmi poort op de tv of kan ik naar de receiver.en van daar naar de tv? Ik zou wel vb 4k willen testen en vraag me.dan af of ik langs een receiver kan of moet dit rechtstreeks van Shield naar tv? De tv ondersteund hdmi 2.0 en hdcp2.2 maar de receiver dus niiet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Hebben jullie soms problemen met de shield remote? Heb zo vaak dat hij niets doet, nu is hij gans de dag ingeplugd geweest aan de USB, het groene lichtje brandt maar hij doet niets.

Komt regelmatig voor
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Mijn remote lijkt wel dood zeg. Elke keer ik hem inplug gaat het groene lampje even aan, maar verder doet hij niets.

Moet alles doen via de controller.

Enige tips? anders moet ik gaan uitzoeken waar ik deze gekocht heb om garantie te vragen ofzo, maar ik weet niet meer waar dat was
1f606.png


Edit: kan de remote dus niet meer koppelen met de shield... het lampje gaat wel pinken, maar ze vinden elkaar niet
2639.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Oei, da's minder en lijkt op een defect. Is alles geupdate (shield + remote)? Als er een update is voor de controller/remote dan komt dat normaal boven in de suggesties balk te staan.

Als dat de problemen niet oplost, vrees ik dat je voor garantie zal moeten kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Ja, heb alles geupdate en mijn shield controller werkt wel perfect. Het is enkel de remote die geen zin meer heeft
1f62d.png


Garantie lijkt me niet zo eenvodig via amazon.co.uk aankopen? Zal het eens moeten uitpluizen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Geen probleem qua garantie en retour bij Amazon, gaat meestal zeer vlot! Via je orders zou er normaal een link moeten zijn daarvoor waar je een omruiling kan aanvragen. Dan krijg je shipping labels die je kan afprinten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Firmware 3.3 gereleased.</strong>

<woltlab-quote data-author="SATV 3.3 Release notes" data-link="https://shield.nvidia.com/support/nvidia-android-tv/release-notes/1"> Top New Apps PlayStation Vue, Disney, and ABC are now on SHIELD!

Top New Games Enjoy these popular new titles from GeForce Now and SHIELD Games.

DTS:X Audio Experience immersive, lifelike audio with DTS:X pass-through in Plex, Kodi v17, and MX Player.

<strong>Enhancements

  • Adds Dolby Atmos audio pass-through support in Plex
  • Delivers the latest monthly Android security updates
  • Adds support for Vulkan 1.0.1.0 Conformance Test Suite
</woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator: