• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Nvidia shield

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
En hoe kwamen ze eruit? Ben ik blij dat ik een hisilicon device heb !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Skank zei:
En hoe kwamen ze eruit? Ben ik blij dat ik een hisilicon device heb !
't Zou tof zijn moest je eerst zelf de test eens doen
1f609.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Moest ik de test snappen... Wa moet ge doen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
En dit beoordeel je op je pc scherm? Allemaal zo moeilijk te vergelijken... + het feit dat de derde laatste dubbel zo groot is.. hoe kan je dan fair vergelijken
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Gravity E is beste, G slechtste Dark knight E beste; C slechtste Samsara 2 beste is C slechtste is D Samsara 1 beste is F, slechtste is D Life of pi beste is C slechtste D inside out beste A slechtste C
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Maar ik vind het een waardeloze test
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Zal vanavond eens kijken thuis. Maar voor de beperkte tijd dat ik de shield heb, heb ik niet te klagen over de kwaliteit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
Gravity = D, slechtste, de rest trekt enorm hard op elkaar Inside Out = A + G, slechtste, ook hier weer is de rest zogoed als hetzelfde Life of Pi = A, slechtste. C het beste (maar zeer miniem verschil tussen de rest) Samsara = A + C slechtste, rest weer zo goed als hetzelfde Samsara 2 = C + D het slechtste, G het best Dark Knight = F het slechtste

Ben wel eens benieuwd naar de resultaten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
tis fucking moeiljik zo :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Skank zei:
Gravity: D loses detail in the stars. The rest look all alike. Inside Out: A and G look less sharp and colors are different than the rest. Life of Pi: A is slightly less sharp. Samsara 1: C is less sharp. A's color is less bright than the rest. Samsara 2: I'm not sure... C and D have different colors than the rest. D also seems less sharp. The Dark Knight Rises: D and F have different color than the rest and there are subtle differences in the "blackness".

I'm curious as to which is which
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
En dit zijn de resultaten, gepost op het Nvidia forum. De Google Nexus Player en Amazon FireTV kwamen eruit met de slechtste beeldkwaliteit.

Maw, de Shield Android TV doet het zeker zo slecht niet
1f609.png
.

<woltlab-quote data-author="wesk05" data-link="https://forums.geforce.com/default/topic/895245/shield-android-tv/picture-quality-and-color-space-evaluation/post/4807437/#4807437"> Between this forum and the Kodi forum, I got only 7 responses. Based on those responses, Google Nexus Player seem to have the worst picture followed by Amazon FireTV 2. SATV was not picked by any one! One can only hope that whatever Marshmallow update the Nexus Player received to correct the black level problem doesn't produce similar results on SATV's 3.0 update.

Two of the responses said that Minix U1 had the best picture in the Dark Knight Rises scene.

I have another comment to add about Minix U1. It seem to have aggressive edge enhancement often resulting in overshoot. You can identify this clearly in Inside Out (C) and Samsara Clip 1 (E). In Inside Out, you can see it as a dark outline on the right side of Anger's face/head and in Samsara Clip 1 you will see it as black outline on the woman's lower lip.

Here is the full list:
AQo3c2g.png
</woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Het is zover, de nieuwe firmware upgrade met Android 6.0 "Marshmallow"</strong> voor de NVIDIA Shield Android TV is er!

<woltlab-quote data-author="NVIDIA" data-link="https://forums.geforce.com/default/topic/917493/shield-android-tv/shield-android-tv-software-upgrade-3-0-now-available-released-2-22-16-/"> Android™ 6.0 Marshmallow Upgrade There's more to love about NVIDIA® SHIELD™ Android TV with Android 6.0 'Marshmallow'.
  • Enjoy a new background for your home screen, plus a redesigned Google Play Store.
  • Customize the recommendations row or re-order your app and game tiles. Go to Settings > Preferences > Home screen.
  • Turn your SD card or external USB storage into encrypted internal storage for your apps and games.
  • Set up a new SHIELD without any typing. Just say "OK Google, set up my device" from your phone and your Google account and Wi-Fi password with be automatically transferred to your TV.
<strong>New SHIELD Features

  • Access the power menu on the home screen by holding the Back button.
  • Seamlessly switch between surround sound and headset audio in Netflix app.
  • Added wireless support for SHIELD controller when charging via USB, including headset audio and voice search.
  • Improved color support for YUV 4:2:0 video playback.
  • Option to set 1080p 60Hz resolution on Ultra HD TVs.
  • Option to set RGB Full Range. Go to Settings > HDMI > Dynamic Range.
  • Improved support for Denon receivers.
  • CEC volume control for more audio receivers.
  • Supports the new Vulkan™ API for high-efficiency access to SHIELD’s graphics hardware.
  • Optimizations for New Apps and Games
</woltlab-quote>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Stond ook niet op de planning voor deze update hé. Maar het is wel een veelgevraagde feature, dus misschien komt het er wel eens. TrueHD bitstream support zit bijvoorbeeld ook nog niet officieel in Android, maar wel bij Nvidia (hoewel de APIs nog niet perfect zijn...).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Ze vragen het al van voor 2.0 :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Doet de shield die update vanzelf of moet je wat fixen er voor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Chickenlal zei:
Doet de shield die update vanzelf of moet je wat fixen er voor?
Gaat vanzelf. Ik kreeg een popup dat er een nieuwe update was, en dan kan je accepteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Nvidia is in talk met kodi ivm 3d mvc support binnen kodi
1f609.png
Who knows :p De hardware in de shield kan het zeker, alleen de decoder is niet geactiveerd. Er lopen gesprekken... zodra ze het activeren is het up to kodi (en da zal wel lukken)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chickenlal

Member
26 jan 2016
206
0
19
Cool cool!

De enige negatieve ervaring die ik momenteel heb met de shield is dat de batterij van de remote nogal snel leeg is heb ik de indruk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.748
422
98
Earth
Kun je er geen zwaardere insteken? herlaadbare?
 
Laatst bewerkt door een moderator: