• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips Hue

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ik hoorde hem nochtans wel schakelen en er kwam 24v op

zal zien om het te proberen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
ok, top thx jan, morgenochtend probeer ik opnieuw :p
Vermoedelijk is het idd dat!
Laten we hopen !!!!!!!!! dat het wel werkt !
Anders zit ik diep in de ....
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Thx

Even voorlopen..
Als ik straks mn ledstrip in de keuken en de tvwand ook wil bedienen met app en schakelaar kan dat dan?
Want das ook dezelfde soort schakelaar (24V drukknop)
Er wordt nu reeds een driver daarvoor gebruikt.. dus daarvoor zou ik dan die amazon driver moeten gebruiken? Maar dan kan ik de drukknop niet meer gebruiken?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Er wordt nu reeds een driver daarvoor gebruikt.. dus daarvoor zou ik dan die amazon driver moeten gebruiken? Maar dan kan ik de drukknop niet meer gebruiken?

Den deze ?

https://www.amazon.de/dp/B07FVWHLSM...lja1JlZGlyZWN0JmRvTm90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ&th=1

Neeje ... dat gaat niet werken met je druk-knoppen.
Je moet op zoek naar naar een Zigbee/PWM unit (voor LED's) die dan ook een A1/A2 input hebben om met fysieke schakelaar te werken, en wel meer bepaald met een 24V DC signaal. Sommige modules vb kunnen wel met fysieke schakelaar schakelen maar daar moet je aftakken van de "L" (wisselspanning) en dus met 230VAC schakelen wat hier zeker niet gaat werken.
Dus effe zoeken dat je zeker een goede module kan vinden.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Wanneer je
Even voorlopen..
Als ik straks mn ledstrip in de keuken en de tvwand ook wil bedienen met app en schakelaar kan dat dan?

Wanneer je echt alles nog eenvoudiger wil houden en je wil zowel met app. als met een schakelaar op je wand alles kunnen bedienen en zelfs met scenario's werken. Dan kan je ook net als ik opteren voor onderstaande zaken.

1x Dresden voorschakelapparaat https://www.amazon.de/gp/product/B00NMSQ4QQ/ref=ox_sc_saved_title_4?smid=A1C032QA58NB8M&psc=1

iu



Niko: dubbele schakelaar voor 2x lichtpunten (kamers) en scenario's.
iu
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Wanneer je


Wanneer je echt alles nog eenvoudiger wil houden en je wil zowel met app. als met een schakelaar op je wand alles kunnen bedienen en zelfs met scenario's werken. Dan kan je ook net als ik opteren voor onderstaande zaken.

1x Dresden voorschakelapparaat https://www.amazon.de/gp/product/B00NMSQ4QQ/ref=ox_sc_saved_title_4?smid=A1C032QA58NB8M&psc=1

iu



Niko: dubbele schakelaar voor 2x lichtpunten (kamers) en scenario's.
iu
Joske, is dat een potentiaal-vrije schakeling op die Dresden ? Of heb jij ook 24V op die knoppen staan in de kamers ?
Da's op te lossen, Stijn zal dan de draadjes van de fysieke-drukknop van de 24V moeten halen en gewoon galvanisch/potentiaalvrij aansluiten op die Dresden module.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Joske, is dat een potentiaal-vrije schakeling op die Dresden ? Of heb jij ook 24V op die knoppen staan in de kamers ?
Da's op te lossen, Stijn zal dan de draadjes van de fysieke-drukknop van de 24V moeten halen en gewoon galvanisch/potentiaalvrij aansluiten op die Dresden module.
Neen hoor, het is nog eenvoudiger indien Stijn het zo wenst?

Die Niko Hue is een volledige draadloze schakelaar en werkt op kinetische energie waardoor je nooit een batterij hoeft te vervangen.

Stijn kan als hij wenst deze Niko schakelaar op de plaats inbouwen van zijn oude schakelaar (of erbij zetten).
In de zekeringskast zorgt hij ervoor dat het lichtpunt constante spanning krijgt en plaats hierbij de Dresden controller met een 12/24V voeding.
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Neen hoor, het is nog eenvoudiger indien Stijn het zo wenst?

Die Niko Hue is een volledige draadloze schakelaar en werkt op kinetische energie waardoor je nooit een batterij hoeft te vervangen.

Stijn kan als hij wenst deze Niko schakelaar op de plaats inbouwen van zijn oude schakelaar (of erbij zetten).
In de zekeringskast zorgt hij ervoor dat het lichtpunt constante spanning krijgt en plaats hierbij de Dresden controller met een 12/24V voeding.
Ah OK, zo'n type Niko schakelaar. Ik dacht effe dat je de aanwezige drukknoppen in een kamer had (her)bruikt hiervoor.
Want ik was aan het zoeken achter inputs op die Dresden module en kan niet direct iets vinden, maar nu schakel je gewoon via Zigbee natuurlijk.
Inderdaad, kan zeer zeker ook een oplossing zijn.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
ok, top thx jan, morgenochtend probeer ik opnieuw :p
Vermoedelijk is het idd dat!
Laten we hopen !!!!!!!!! dat het wel werkt !
Anders zit ik diep in de ....

Zou zeker moeten werken zoals Jan aangeeft, anders liegt de aanduiding 😜.

En als je toch niet tevreden bent, neem ik ze wel over. Heb besloten om hier bijna gans het huis ook mee te vervangen in combo met Niko drukknoppen voor de "simpele" kamers en de Niko Hue schakelaars in living enzo waar we meerdere scènes willen 😁
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zou zeker moeten werken zoals Jan aangeeft, anders liegt de aanduiding 😜.

En als je toch niet tevreden bent, neem ik ze wel over. Heb besloten om hier bijna gans het huis ook mee te vervangen in combo met Niko drukknoppen voor de "simpele" kamers en de Niko Hue schakelaars in living enzo waar we meerdere scènes willen 😁

Allright, wel ik heb eigenlijk ook al zin om er nog ene te bestellen
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Wanneer je


Wanneer je echt alles nog eenvoudiger wil houden en je wil zowel met app. als met een schakelaar op je wand alles kunnen bedienen en zelfs met scenario's werken. Dan kan je ook net als ik opteren voor onderstaande zaken.

1x Dresden voorschakelapparaat https://www.amazon.de/gp/product/B00NMSQ4QQ/ref=ox_sc_saved_title_4?smid=A1C032QA58NB8M&psc=1

iu



Niko: dubbele schakelaar voor 2x lichtpunten (kamers) en scenario's.
iu


Hoho wacht, ben ff niet mee, teveel info at once :p

Dus het voorstel dat jan zei, laat ik varen?

J Jan ik bedoelde deze https://www.amazon.co.uk/ZigBee-Com...S4RZ11CYD6E&psc=1&refRID=N77GR4F98S4RZ11CYD6E


De oplossing die je hier geeft: is dat voor de ledstrips zoals ik vroeg, of is dat ook een alternatief voor hetgeen ik nu doe met de schakelaar? (ik dacht voor de leds he)
Dan die niko schakelaars...
Duur?
Das draadloos en werkt niet op batterijen?
Ik ken het niet..

Er is ook een downside aan alles, als straks mn bridge het begeeft... kan ik geen lampen meer schakelen... althans die die op hue zitten
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Hopelijk werkt het, anders heb ik ook een probleem. Die Niko Hue ga ik ook nog installeren in de HT.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Hopelijk werkt het, anders heb ik ook een probleem. Die Niko Hue ga ik ook nog installeren in de HT.

Ha, jij hebt deze nog steeds niet?
Ik had die savonds besteld en smorgensvroeg 9u had ik ze al.
Nu terug 1 besteld (afgaand op Jan :p) dus hopelijk ook morgen binnen, kan ik ze alle 3 doen.
Anyway, als het niet werkt, zal Philip ze wel overnemen

Ze werken zoiezo zonder drukknop
en das nog altijd goedkoper dan vervangen door lampen, dat hetzelfde effect heeft.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Zou zeker moeten werken zoals Jan aangeeft, anders liegt de aanduiding 😜.

En als je toch niet tevreden bent, neem ik ze wel over. Heb besloten om hier bijna gans het huis ook mee te vervangen in combo met Niko drukknoppen voor de "simpele" kamers en de Niko Hue schakelaars in living enzo waar we meerdere scènes willen 😁

Zijn wij hier allemaal zo'n gadget mannen geworden?
Blijkbaar slaat die hue overal aan he
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Dan die niko schakelaars...
Duur?
Das draadloos en werkt niet op batterijen?
Ik ken het niet..

Er is ook een downside aan alles, als straks mn bridge het begeeft... kan ik geen lampen meer schakelen... althans die die op hue zitten
Je kan die Niko Hue schakelaars het best vergelijken met een Philips Hue dimmer switch.
Het verschil bij Niko is dat je deze netjes kan intigreren bij de rest van je Niko schakelaars en stopcontacten en dat ze zonder batterij werken.

Het enige wat je dan nog moet doen is deze koppelen aan je bestaande verlichting of een nog naar eigen keuze aan te kopen Zigbee module.

Tja, als, als ik geen internet heb kan ik ook niet surfen hè. Geen Hue is geen verlichting.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je kan die Niko Hue schakelaars het best vergelijken met een Philips Hue dimmer switch.
Het verschil bij Niko is dat je deze netjes kan intigreren bij de rest van je Niko schakelaars en stopcontacten en dat ze zonder batterij werken.

Het enige wat je dan nog moet doen is deze koppelen aan je bestaande verlichting of een nog naar eigen keuze aan te kopen Zigbee module.

Tja, als, als ik geen internet heb kan ik ook niet surfen hè. Geen Hue is geen verlichting.

Das echt wel straf he, zot gewoon

dus das de oplossing voor mn ledstrips? anders zie ik geen mogelijkheid om die te schakelen met een bestaande knop nog
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Aangesloten volgens Jan, en het werkt ! Toppie
De 2de (wel dimmer) ook aangesloten en die werkt ook , alleen het dimmen werkt niet !
Ik had eerst een gewone lamp aangesloten, zonder mn schakelaar tussen en kon perfect dimmen.
Nu alles aangesloten, en mn lampen dimmen niet, niet via de app en niet via de schakelaar

Enig idee?
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Aangesloten volgens Jan, en het werkt ! Toppie
De 2de (wel dimmer) ook aangesloten en die werkt ook , alleen het dimmen werkt niet !
Ik had eerst een gewone lamp aangesloten, zonder mn schakelaar tussen en kon perfect dimmen.
Nu alles aangesloten, en mn lampen dimmen niet, niet via de app en niet via de schakelaar

Enig idee?

Heb je de dim slider volledig geprobeerd? Bij mij werkt het dimmen, maar jammer genoeg enkel binnen de range van 10-35% in de Hue app. Daarbuiten is ofwel volledig uit of volledig aan. Ook even wachten (~1s) na veranderen van het dimniveau.

Ik denk niet dat je via de schakelaar zelf kan dimmen (althans niet zelf geprobeerd).

Edit: Net geprobeerd, dimmen via de schakelaar gaat ook :D (Niko NO drukknop, 230V AC) maar zoals hierboven vermeld de range waartussen mijn lampen effectief dimmen is zeer klein.