• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Philips Hue

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.677
207
73
Die icasa ziet er net hetzelfde uit en dit staat er op hun site:
Werken icasa producten met Google Home?
Ja, de volgende Zigbee gateways ondersteunen Google Home i.c.m. icasa producten:
Philips HUE
IKEA Home smart
Athom Homey
Mischien niet alles geloven wat op de Robbshop staat ? Anders moeten geinteresseerden maar effe een berichtje op de site laten met de vraag om verduidelijking. Zal wel een reden zijn dat het erop staat . Die mannen testen redelijk veel zelf uit.
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Die iCasa die ik heb werkt met Google Home, en afaik is die ROBB exact dezelfde.

Edit: Is niet zichtbaar in Apple Homekit, omdat die een extra vereiste heeft dat elk apparaat firmware updates moet toelaten.
 
Laatst bewerkt:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die iCasa die ik heb werkt met Google Home, en afaik is die ROBB exact dezelfde.

Edit: Is niet zichtbaar in Apple Homekit, omdat die een extra vereiste heeft dat elk apparaat firmware updates moet toelaten.

dus hij werkt met google home en is ook zichtbaar in google home?
werkt niet met apple homekit en ook niet zichtbaar?

Wat volgens mij i het niet dat wanneer het zichtbaar is het daarom ook werkt... (zou normaal wel logisch zijn ma kom)

iemand al es gevraagd bij die robb
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
dus hij werkt met google home en is ook zichtbaar in google home?
werkt niet met apple homekit en ook niet zichtbaar?

Wat volgens mij i het niet dat wanneer het zichtbaar is het daarom ook werkt... (zou normaal wel logisch zijn ma kom)

iemand al es gevraagd bij die robb

Zowel zichtbaar als werkend in Google Home.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Ik heb het es gevraagd aan robbshop :p
Zit jij ook met drukknoppen?

Neen, bij mij is alles 230V. Waar ik die iCasa module heb geplaatst in de HT is natuurlijk nu wel een drukknop.

Maar voor jou komt toch alles toe in je zekeringkast? Je kan daar al je nodige verbindingen maken (230V voor de lichten, 8-230V ac/dc voor de knop). Is natuurlijk minder proper afgewerkt omdat het niet op een DIN rail past, tenzij je zelf iets in elkaar knutselt.

Ik zou zeggen, bestel gewoon eentje om het te testen, zo extreem duur zijn die modules niet 😉
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Will do.
Alleen, die module moet dicht bij je bridge zitten om de eerste keer te koppelen?
Ik vraag me af hoe ik dat zal doen...

of ik moet de bridge ff verplaatsen dan, naar de patchkast (is naast de zekeringkast)
Hoe dicht moet hij erbij zijn om te koppelen?
 

Philip

Well-Known Member
18 nov 2014
1.053
90
80
Zolang dat die signaal ontvangt zal wel ok zijn denk ik. Bridge verplaatsen naar patchkast is ook geen slecht idee.
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Will do.
Alleen, die module moet dicht bij je bridge zitten om de eerste keer te koppelen?
Ik vraag me af hoe ik dat zal doen...
Je neemt gewoon een los snoertje dat je even aan je Zigbee controller knoopt en thv Hue Bridge in het stopcontact steekt.
Van zodra de verbinding is gemaakt, koppel je deze af en plaats je de controller waar je maar wilt, succes ;)
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Philip and Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik ging oorspronkelijk vragen aan mn schoonbroer om die module te installeren..
Volgens hem is het niet zo simpel als ik denk.. vermits ik zoiezo 2 draden van die svv vrij moet hebben achter mn knop, en dan moet in de kast, die draden losgekoppeld worden van mn logo en dan verbinden aan die module, maar ik zou moeten uitzoeken welke draden dit zijn, idem van het licht...

Daar zou hij een halve dag werk aan hebben...
Vraag is dan of dat het niet goedkoper is om gewoon de lichten te vervangen..

Of zijn er nog mogelijkheden?
Als ik straks meer en meer lichten ga willen vervangen, tja dan is het misschien goedkoper om direct naar een andere oplossing te gaan


Ik heb zo'n spijt dat ik nu die logo's zitten heb en met svv kabel werk..

Had ik maar gewone knoppen zitten, dan had ik aan de knoppen 230 V en kon ik dit zelf in nog geen 10min fixen
 

Joske007

Moderator
Medewerker
4 mei 2013
4.181
144
68
Euh, ik snap niet waarom dat bij jou zoveel werk zou betekenen?
Het is toch maar het juiste paartje van je drukknop en lichtpunt in de zekeringskast zoeken en klaar.
Ik veronderstel dat bij een nieuwbouw zoals bij jou Stijn, alles toch netjes staat aangeduid met wat wat is in de kast?
Anders met een kabeltrigger toch zo gezocht.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Ik heb dezelfde situatie als jij Stijn (24V drukknoppen) en op 10 minuten heb ik die normaal vervangen.
Ik moet alleen eens kijken welke dimmer voor welke kring is, maar met een multimeter heb ik dat zo uitgemeten.
Daarna is het gewoon de dimmer loskoppelen en vervangen.

ps. Ik heb er eentje besteld inclusief de montage voor din rail, maar ik maak me meer zorgen over die montage. Volgens mij gaan die draden uit mijn kast steken.
Als het op niets trekt, wacht ik wel tot er een fatsoenlijke oplossing is voor din rail montage.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik ga toch nog es proberen die te overtuigen, als ik er dan bijben kan ik het vermoedelijk zelf..
Ik weet alleen niet hoe dit nu precies in elkaar zit.

Chr1st0f Chr1st0f , ik heb wel niet overal dimmers zitten, maar bv mn zithoek/eettafel en keuken alleszinds wel... en net die wil ik eerst aanpakken

Dus jij en joske, zegt dat het wel redelijk makkelijk kan.

Jij hebt er ene besteld incl din rail montage? Had jij niet zo'n geldopto driver besteld ipv icasa dimmer? of had je die al?
Is dat een apart product? linkje? Of kon je dit bij de bestelling aanvinken?

Wanneer ben je van plan dit te installeren?
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.481
309
93
Ik mijn eerste smart knop geïnstalleerd. Ik heb amper kennis van elektriciteit maar heb toch de sprong genomen. Dus schakelaar verwijderd. Veel te veel draden gevonden naar mijn zin, want had er maar 2 of 3 per licht verwacht. Maar gezien het een dubbel lichtschakelaar was dit een gans ander verhaal..

Na wat verkeerde combi's te doen is het mij toch gelukt mijn licht nu constant te doen branden. Uiteraard nu uit te schakelen met de smart knop, de app of GH. Tevreden van het resultaat. Wel jammer dat de kleefstroken niet op de uiterste zijde van het plakaatje zijn voorzien. Gezien het gat waar de vorige schakelaar in zat moest ik creatief zijn...
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
Die Gledopto is voor op de zolder voor de RGB ledstring, dat is iets totaal anders.

Hier vind je de din rail montage:

ik ga het installeren zodra het aankomt.
 

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.913
242
73
En ik ga het ook maar installeren in de living en de keuken. Op de gang, bureau, slaapkamers en wc is het niet nodig :)
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Ik mijn eerste smart knop geïnstalleerd. Ik heb amper kennis van elektriciteit maar heb toch de sprong genomen. Dus schakelaar verwijderd. Veel te veel draden gevonden naar mijn zin, want had er maar 2 of 3 per licht verwacht. Maar gezien het een dubbel lichtschakelaar was dit een gans ander verhaal..

Na wat verkeerde combi's te doen is het mij toch gelukt mijn licht nu constant te doen branden. Uiteraard nu uit te schakelen met de smart knop, de app of GH. Tevreden van het resultaat. Wel jammer dat de kleefstroken niet op de uiterste zijde van het plakaatje zijn voorzien. Gezien het gat waar de vorige schakelaar in zat moest ik creatief zijn...

foto
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die Gledopto is voor op de zolder voor de RGB ledstring, dat is iets totaal anders.

Hier vind je de din rail montage:

ik ga het installeren zodra het aankomt.

es zien
En ik ga het ook maar installeren in de living en de keuken. Op de gang, bureau, slaapkamers en wc is het niet nodig :)

true, idem hier
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.717
419
98
Earth
Die Gledopto is voor op de zolder voor de RGB ledstring, dat is iets totaal anders.

Hier vind je de din rail montage:

ik ga het installeren zodra het aankomt.

Past deze icasa daar in?

Die icasa staat nog tot en met morgen 40 euro, das goedkoper dan ergens anders
alleen verzendkosten..
of ik moet er direct 2 bestellen

Zou ik het doen?