• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

speakers voor (toekomstige) 5.1.4 opstelling

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
@luckske: Inderdaad, 685 als front, htm61 als center. En 1x B&W M1 bij de 3 die ik reeds had zorgen voor surround en rear.

Omwille van de kosten van een 2.35:1 lens of projector met 2.35:1 was ik daarvan afgestapt.

Dus ik kijk naar een 16x9 projector.

Ik begrijp zowel de redenering waarom een projectie op vlak en curved anders zou zijn, Als de redenering dat het geen verschil maakt.

Want door de hoek van het projecteren gaat je beeld een naar buiten. Het curved scherm staat dan in termen van hoeken enkel dichter bij de projector, waardoor je dezelfde afstand van lens-scherm krijgt over heel het scherm, met egale lichtverdeling, scherpte als resultaat.

http://www.elitescreens.com/images/stories/products/Lunette/curvature.jpg

De kromming is ook niet extreem (zoals bijvoorbeeld een simulator koepel), en het scherm is misschien wel iets korter wanneer je recht van de linker naar rechter hoek meet. maar door de hoek, en de afbuiging van het licht is datgene wat geprojecteerd word exact hetzelfde.   Hier heb ik domweg een papier geplooid, en er met een zaklamp naar geschenen, de schaduw achter het papier is waar de projectie zou uitkomen als het een vlak scherm was. En wanneer ik het papier plat druk tegen de muur is het iets breder, en komt het uit op de schaduw.

Dat is hoe ik het momenteel zie, maar ik vind het in ieder geval een leuke discussie!

Kwa projector zou ik willen kijken in 1000-1600 regio. Tenzij er bijvoorbeeld voor 200 euro extra een enorm verschil is.

Hoewel ik zelf met 4K bezig ben, kan ik er echt geen 7000 euro aan spenderen.
1f62d.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Ik kan er ook geen sluitend antwoord op geven. Ik zou toch genoeg opzoeken voor je werkelijk gaat bestellen. Bij de normale HT projectoren is het geprojecteerd beeld zo goed als

PS: Tijdens de beurs van de 1 en 2 november zijn er promo's geloof ik, dus misschien interessant als je dan jouw beamer al wilt bestellen
1f609.png


In die prijs range zit er wel niet echt iets denk. Er net onder zit de Benq W1070 en er net boven de Epson TW7200 en de Sony HW40.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
pfff. twijfels blijven. nu blijkt dat ik fout heb gemeten, en dat de afstand van scherm tot projector dus maximum 2.6m is. 260 / 1.34 = 194cm horizontaal 87" diagonaal. (of ik hang hem op ongeveer 1.7 meter hoog (net over de zetel). dan krijg is het 235cm horizontaal 92.5" ) maar stoot gevaar.

Andere optie, Ik draai alles, zodat ik zit met links het raam, rechts achter de deur.. En dan het scherm "zwevend" van het schuine dak. Dan verlies ik 50cm achter het scher, en is de afstand van scherm tot projector 3meter. 300 / 1.34 = 223,8cm horizontaal 100"

what do you think guys?
1f914.png


maar dan zit je met verloren ruimte achter het scherm,
 
Laatst bewerkt door een moderator:

rho

Active Member
13 aug 2013
1.133
0
39
Is de beperkende factor de grote die je projector kan weergeven of de afstand die je tot je scherm zal zitten? In het laatste geval zou ik eerder net ietsje groter durven gaan dan wat aangeraden is. Dus een 90" scherm als je op 2,6m zit lijkt me echt geen probleem. Als de projector dat niet kan, zou ik een oplossing proberen te zoeken zodat je de projector iets achteruit kan monteren.

De oriëntatie van je HT is wel ideaal zoals je het nu probeert te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Mijn Sony zal ook vrij laag komen te hangen omdat ik laag wil projecteren en die projector heeft minder lensshift als een Epson bv.

Maar bij Skank en Luckske hangt de projector ook vrij laag en dat geeft geen problemen. Enige nadeel kan misschien het geluid van de ventilator zijn bij de Epson. Bij een Sony hoor je die niet in 2D.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mysteryliner

Member
9 okt 2014
591
0
19
De beperkende factor is is de afstand van projector tot scherm. nu er isolatie enzo bij komt komt het allemaal naar voor.

Door de hellende muur kan ik de projector beetje bij beetje verder naar achter plaatsen Hoe lager hij hangt. Verder naar achter plaatsen kan enkel indien de plaatsing onder het plafond van de dakkapel komt. hoogte 170cm

Daar kan makkelijk 3.4 -3.6 meter van het scherm
 
Laatst bewerkt door een moderator: