• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sub plaatsen/ metingen met rew (herbeginnen)

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Maar nu stond jouw sub achteraan en dat klonk toch verre van slecht? Als je de voorbije jaren tevreden was met deze opstelling, dan zou ik hem gewoon laten staan. Dual subs kunnen beter zijn (was bij mij het geval), maar ze moeten wel goed geintegreerd zijn want anders kan het achteruit gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Wat zou de reden kunnen zijn om voor 2 identieke te gaan? Anders dan "in het hoofd" zie ik geen problemen.
2 identieke hebben identieke pluspunten maar ook identieke nadelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Nee hoeft geen identieke te zijn. Mn vraag was of ik dan beter voor frontfire of downfire zou gaan achteraan
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Als het een 'infra' kanon is, kan downfire geen kwaad. Is hij 'oplossender' in het laag tot mid/laag, dan is FF te verkiezen. Al maakt het eigenlijk niet veel uit... tenzij je een houten vloer hebt. Dan beter geen FF.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
A*Brand NewBox zei:
Als het een 'infra' kanon is, kan downfire geen kwaad. Is hij 'oplossender' in het laag tot mid/laag, dan is FF te verkiezen.
euh kun je dat wat verduidelijken aub.
Hij zou achteraan komen.. Dus dan best frontfire?
Je kent de bk xxls400 neem ik aan..
Die moet dan dat gat aan 30hz gaan opvullen en strak houden
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.528
161
66
@Skank, welke microfoon gebruikt je om te meten, de umik 1 kan tot 25 a 20 db min of meer correct meten, althans dat staat op de spec sheet vermeld, je kan dus niet uirsluiten dat de dip het resultaat is van uwen micro.

Voorts denk ik dat uw probleem uw kamer is nie uwen sub an zich. Als e meerdee metingen uitvoerd waarbij je de mic verplaatst en sub laat staan zou je de probleemfrequentie moeten kunnen achterhalen.
De rew sw heeft simulatie module om te laten zien wat het effect zou kunnen zijn met twee subs.
Door een tweede sub te kopen gaat ge zeker een verbetering krijgen.
De meeste fora op het web geven aan dat je toch best twee dezelfde subs koopt, de voornaamste redenen zijn andere roll off, klankleur en - maar das puur persoonlijk- het feit dat ge er een estetische mikmak van maakt ????

Ik vind volgend filpje een goede intro om te leren hoe je de rew grafieken juist kan intrepeteren..
Ps. Geeft trouwens ook voorbeelden van situaties die je niet kan oplossen met dsp..

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://youtu.be/Mt19qRDRr3U</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Hoe kan ik een tweede sub dan sImuleren...
Zoals je zelf zegt een tWeede sub is zeker een verbetering... AlS ik die kan hebben vr 250 euro waarom niet dan?
Ik lees ook op veel fora dat het absoluut niet dezelfde moet zijn...
Qua esthetiek, is het niet belangrijk gezien de krabpaal achter het scherm Komt en je dus maar 1 zal zien, en lelijker dan die krabpaal kan niet lol
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Skank zei:
euh kun je dat wat verduidelijken aub.
Hij zou achteraan komen.. Dus dan best frontfire?
Je kent de bk xxls400 neem ik aan..
Die moet dan dat gat aan 30hz gaan opvullen en strak houden
Het gat dat mij meer zorgen baart is 60-70Hz.
Dan is frontfire veiliger.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Ok duidelijk, en zou je zelf (eerlijk) met zo'n budget die stap doen en die bk nemen icm met mijn svs? Ik weet dat het tegen uw eigen winkel is..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
jan, brood, niel, jullie mening mag ook he of je dit zou doen of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Ik denk dat de BK een leuke allround sub is, maar daarmee ook eentje die niet echt uitblinkt in iets. Hij gaat niet heel diep enerzijds en de driver is te zwaar om snel te zijn in de hogere basfrequenties - anderzijds.
Maar hij zal als 2e sub wel voor een algeheel betere laagweergave zorgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

nielvm

Active Member
19 feb 2013
1.005
14
43
Ik ben voor een gesloten subwoofer. De xxls400 is prima.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Ik heb er echt zin in!
Het feit dat ik mn huidige sub haast het volume niet kan opendraaien (audessey zegt dat hij te luid staat op de helft tijdens het instellen, en dan draai ik hem tot net onder 1/4 en dan laat ik hem zo staan) is niet erg he? Ik bedoel als ik daar dan een 2de bijzet is dat echt zinvol he, het is niet het volume right?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

A*Brand NewBox

CinéHome hifi & Home cinema
Dealer
3 jan 2016
891
79
42
Sint-Niklaas
www.cinehome.be
Euh, ik weet niet wat je precies vraagt, maar een 2e sub geeft een extra output van 3db. Niets dramatisch dus. Maar de andere verdeling van het laag (door andere plaatsing), kan zorgen voor een egalisering.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Skank zei:
Ik heb er echt zin in!
Het feit dat ik mn huidige sub haast het volume niet kan opendraaien (audessey zegt dat hij te luid staat op de helft tijdens het instellen, en dan draai ik hem tot net onder 1/4 en dan laat ik hem zo staan) is niet erg he? Ik bedoel als ik daar dan een 2de bijzet is dat echt zinvol he, het is niet het volume right?
Nee, je doet het voor een voor een betere spreiding. Allé, uiteindelijk ga je ook wel wat meer headroom krijgen, maar dat is zelfs beter
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.528
161
66
Een van de beste filmpjes dat ik reeds heb gezien m.b.t. room modes, speaker placement en geluidsoptimalisatie, een echte aanrader.

<woltlab-metacode data-name="media" data-attributes="W10=">https://youtu.be/aUI1QP5iP9U</woltlab-metacode>
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
A*Brand NewBox zei:
zelf zou ik het eerst testen als ik die optie had!
dash.gif
die heb ik niet.
Of het is met uw sub, die toch te duur is :p
 
Laatst bewerkt door een moderator: