• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sub plaatsen/ metingen met rew (herbeginnen)

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
true
Maar achteruitgang lijkt me quasi onbestaanbaar niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Gezien de frontfire bk 400 plots weg is, ben ik te laat.

Vraag is nu
Ga ik voor 275 euro voor die bk xlss400 downfire of wacht ik?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Als ge die sub op z'n kant zet, heb je dan geen frontfire? :p
Het zal er misschien niet zo mooi uitzien, maar in jouw donkere HT zie je dat toch niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Hoe begin ik met het plaatsen v 2 subs?
De krabpaal staat het beste vooraan maar hoe dan verder?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
Awel, gewoon de 2e sub "een plek" (vb probeer hoek links of rechts achter) geven doe een eerste meting.
Ik zou in het begin puur de subs meten natuurlijk hé, dus met "splitter" kabel de 2 subs aansturen en rechtstreeks de je laptop hieraan. Dan de meetmicro op de luisterplek.

Natuurlijk ook op de subs de filters afzetten enz en het volume wat deftig inregelen, maar dat is geen must want de "golfvorm" gaat niet veel anders zijn als je wat luider dan voorzien aan het meten gaat.

Dan moet je eens kijken wat voor grafiek je krijg en dan begin je met de achterste sub te schuiven, vb eens proberen op 1/3 kamerbreedte, 1/4 kamerbreedte en kijk of je significante verandering van response krijgt.

Ik herinner me dat ik de sub op wieltjes gezet heb en telkens 10cm verschoven heb en meten,meten,meten en de grafieke op elkaar leggen om een aantal kanshebbers eruit te halen.

Als je een acceptabele curve hebt dan zou ik de AVR + fronts eraan koppelen en Audyssey er eens over laten gaan. Daarna nog eens meten doorheen de AVR om te zien wat ervan gebakken is geweest.

Er zijn nog andere methodes natuurlijk, maar zo heb ik het gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Om te tesTen.. Ik dacht v de 2 suBs op mn versterker aan te sluiten en dan de test zoals voordien te doen maar dan hoor ik ze samen?
Ik wil ze afzonderlijk te kunnen zien toch en zo op elkaar kunnen leggen?
Ofwel doe ik sub per sub.. Maar waarom splItten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
Skank zei:
Om te tesTen.. Ik dacht v de 2 suBs op mn versterker aan te sluiten en dan de test zoals voordien te doen maar dan hoor ik ze samen?
Ik wil ze afzonderlijk te kunnen zien toch en zo op elkaar kunnen leggen?
Ofwel doe ik sub per sub.. Maar waarom splItten?
sub per sub zal ook wel werken als je ze erna in REW op elkaar gaat leggen om een idee te krijgen als een bepaald gat wil opvullen oid.
Echter de 2 subs, als je ze samen gebruikt gaan elkaar beinvloeden dus als je gecombineerde response kan meten op je luisterplek is het ook ineens duidelijk
Je kan beide proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Mm k beide.
Maar dan heb ik zo'n splItter nodig of Gaat hiJ ze automatisch nr beide sturen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.681
208
73
Skank zei:
Mm k beide.
Maar dan heb ik zo'n splItter nodig of Gaat hiJ ze automatisch nr beide sturen?
Wie is "hij" ? Je AVR/Receiver ? Heeft die 2 sub-outs ? Tja, ik zou eerst moeten *zonder* je AVR ertussen , dus vanuit laptop/REW signaal rechtstreeks op je sub(s) en dan heb je natuurlijk Y-stukje vandoen als je een meting wil doen met de 2 subs tegelijk.
Met je AVR zal dit de 2 uitgangen wel aansture, wel zorgen dat er geen X-over settings enz actief zijn want je wil meten zonder enige invloed van een AVR-setting om een basis te zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Eerste test met pb12 achteraan rechts

staan subinstellingen goed?


Fronts uitgeschakeld, Geen XT32

 

Bijlagen

  • svs.jpg
    svs.jpg
    208,5 KB · Weergaven: 30
  • svs1.jpg
    svs1.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Instellingen op de sub zien er goed uit. Heb je ook een grafiek tot 200hz met logaritmische schaalverdeling?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Ik heb hem eens naar voor geschoven, nog niet achter de wand wegens het gewicht... is dat de moeite om hem daar eens te plaatsen want mn rug jong
sub zou vooraan kunnen maar dan plakt hij echt tegen de muurd, letterlijk hij kan er just tussen

 

Bijlagen

  • svs2.jpg
    svs2.jpg
    69,9 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
broodro0ster zei:
Instellingen op de sub zien er goed uit. Heb je ook een grafiek tot 200hz met logaritmische schaalverdeling?
Zoiets ? Dit is achter
 

Bijlagen

  • svs1.jpg
    svs1.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.118
324
113
Uw schaalverdeling is echt vreemd en de kwaliteit van de screenshots is niet zo goed waardoor ik de getalletjes niet kan lezen.
Gebruik het gewoon het camera icoontje in REW om afbeeldingen te maken van uw grafieken, dat is veel duidelijker af te lezen
263a.png


Stel al limiten 15-200hz in en 45-100db. Kan je daarmee eens meten?
En meet je met een crossover van 80hz zonder fronts of het LFE kanaal? Want ik vind het vreemd dat die bult daar op het einde van uw grafiek is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
Hier
groen pb12 voor
rood pb12 achter
blauw de krabpaal pc12 links achter wel met audesssey
 

Bijlagen

  • samen.jpg
    samen.jpg
    77,3 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.732
420
98
Earth
broodro0ster zei:
</woltlab-metacode>Uw schaalverdeling is echt vreemd en de kwaliteit van de screenshots is niet zo goed waardoor ik de getalletjes niet kan lezen.
Gebruik het gewoon het camera icoontje in REW om afbeeldingen te maken van uw grafieken, dat is veel duidelijker af te lezen
263a.png


Stel al limiten 15-200hz in en 45-100db. Kan je daarmee eens meten?
En meet je met een crossover van 80hz zonder fronts of het LFE kanaal? Want ik vind het vreemd dat die bult daar op het einde van uw grafiek is.
ok nieuwe screen


crossover fronts staat op 250
maar ik heb die uitgetrokken he
 

Bijlagen

  • samen.jpg
    samen.jpg
    83,2 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt door een moderator: