• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Sub plaatsen/ metingen met rew (herbeginnen)

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Deze grafiek is duidelijk
263a.png
Ok 250hz crossover zonder fronts is perfect voor deze metingen, maar ik wist niet wat ik zag
263a.png


Ik vind het bizar dat uw krabpaal zoveel output heeft rond 100hz en uw sb12 niet. Audyssey gaat geen 10db boosten. Is die blauwe curve toevallig met de fronts er bij?

Kan je uw krabpaal nog eens achteraan zetten en meten zonder audyssey?

EDIT: dit zijn toch metingen van alleen 1 subwoofer he? Niet de 2 samen eh?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik lees ook net over die subsonic filter en foampluggen voor het toestoppen van die poorten
blijkbaar als ik niks toestop (die zaten er niet bij bij mij) moet die filter op 20 staan

Als ik een poort toe stop zou de sub lager gaan .... dan doe ik dat toch beter?
de output is dan wel minder in het hoger sub maar gezien ik toch met 2 subs werk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Skank zei:
Ik lees ook net over die subsonic filter en foampluggen voor het toestoppen van die poorten
blijkbaar als ik niks toestop (die zaten er niet bij bij mij) moet die filter op 20 staan

Als ik een poort toe stop zou de sub lager gaan .... dan doe ik dat toch beter?
de output is dan wel minder in het hoger sub maar gezien ik toch met 2 subs werk
Oh je hebt die PB12 gekocht en geen SB12? Kwas niet mee. Ja, het is heel belangrijk dat uw poort pluggen matchen met het subsonic filter, want anders kan je uw driver kapot spelen.
Als je geen plugs hebt, gewoon instellen zoals in de manual. Wss 20hz zoals Ralph op het andere forum zegt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Oh je hebt die PB12 gekocht en geen SB12? Kwas niet mee. Ja, het is heel belangrijk dat uw poort pluggen matchen met het subsonic filter, want anders kan je uw driver kapot spelen.
Als je geen plugs hebt, gewoon instellen zoals in de manual. Wss 20hz zoals Ralph op het andere forum zegt.
ja lol dat zeg je nu .p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
opnieuw vooraan met de juiste instelling

 

Bijlagen

  • pb12 voor.jpg
    pb12 voor.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ok, maar met 1 meting zijn we niks :p
Om een goede inschatting te krijgen van de response op de plaatsen, moet je alle mogelijke combinaties inmeten met dezelfde instellingen op uw receiver. Dus 250hz zonder fronts.

Maakt nu een nieuwe meting met deze 4 metingen:
- PB12 vooraan
- PB 12 achteraan
- PC12 vooraan
- PC12 achteraan

Als je dat hebt zal het direct duidelijker worden. Want uw nieuwe sub gaan verlijken met de oude waarbij Audyssey aan staat, is appels met peren vergelijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
dit is met de sub en 2 onderste poorten dicht met een handdoek



ik wil die 4 metingen opnieuw doen die je zegt

maar ivm die pb12,
stop ik die poorten nu dicht of niet? ik las dat als ik de poorten dicht steek, de sub dieper gaat maar dan minder power heeft in het hoger gedeelte maar gezien ik met 2 subs werk, kan die dan het hogere niet doen? Dus zou ik in principe best de 2 poorten dichtstoppen?
 

Bijlagen

  • pb12 voor 2 poort.jpg
    pb12 voor 2 poort.jpg
    62,5 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
here it goes




 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    64,9 KB · Weergaven: 23
  • 2.jpg
    2.jpg
    60,4 KB · Weergaven: 23
  • 3.jpg
    3.jpg
    219,9 KB · Weergaven: 23
  • 4.jpg
    4.jpg
    157,6 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Afgaand van die grafieken, zou ik de krabpaal achteraan zetten en de PB12 vooran
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

luckske

Well-Known Member
13 apr 2014
1.651
47
61
broodro0ster zei:
Afgaand van die grafieken, zou ik de krabpaal achteraan zetten en de PB12 vooran
263a.png
+1 zou ik ook doen adhv die metingen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
luckske zei:
+1 zou ik ook doen adhv die metingen.
Yes ik eigenlijk ook. Damn m'n rug lol.
Ik zal die es plaatsen. De pc ga ik waarschijnlijk links achter zetten. Die was iets beter. Hopelijk krijg ik die mousse nog
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Skank zei:
Yes ik eigenlijk ook. Damn m'n rug lol.
Ik zal die es plaatsen. De pc ga ik waarschijnlijk links achter zetten. Die was iets beter. Hopelijk krijg ik die mousse nog
Btw, dat de sub tegen de muur staat kan geeen kwaad hoor. Waarschijnlijk krijg je dan nog iets meer output in het sublaag
263a.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
broodro0ster zei:
Btw, dat de sub tegen de muur staat kan geeen kwaad hoor. Waarschijnlijk krijg je dan nog iets meer output in het sublaag
263a.png
Ah das top.
Ok dan , ik zie het helemaal zitten. Alleen vraag ik me nog af: alle poorten open. Of zoals nu 1 dicht of 2 dicht? Wat zou jij doen. Hoe laag gaat hij nu met 1 poort dicht.
Straks eens achter die wand plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Skank zei:
Ah das top.
Ok dan , ik zie het helemaal zitten. Alleen vraag ik me nog af: alle poorten open. Of zoals nu 1 dicht of 2 dicht? Wat zou jij doen. Hoe laag gaat hij nu met 1 poort dicht.
Straks eens achter die wand plaatsen.
Goh, geen idee wat het beste is. 20hz is vlakker, maar 16hz geeft u een grote bult op 15hz, dusja die zal iets dieper gaan. Hoeveel verschil je gaat horen, kan ik niet zeggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
hoe diep gaat hij nu die pb 12 voor en hoe diep de pc12 voor? 13 hw vs 20 hz ? Klopt dat? Dat moet ik dan toch zeker horen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
broodro0ster zei:
Goh, geen idee wat het beste is. 20hz is vlakker, maar 16hz geeft u een grote bult op 15hz, dusja die zal iets dieper gaan. Hoeveel verschil je gaat horen, kan ik niet zeggen.
Ik draai ook in 2 verschillende "tunings" , mijn ene PB13 zit op 16Hz met 1 poortplug terwijl de andere in de 10Hz mode staat met 2 ports plugged.
Op de 10Hz heb je natuurlijk een stuk minder output, maar dan loopt ie wel een stukje dieper door.
Zowieso 2*PB13 Ultra is (belachelijk) genoeg overschot. Nadelige effecten heb ik nog niet ervaren.

Stijn, ik zou de PB12 vooraan plaatsen, die kleine bult zal de DSP wel aanpakken. Knippen kan altijd
1f609.png
En die bult valt nog wel mee.
Nu met je PC12 achteraan zoeken,zoeken,zoeken voor een goede positie om het plaatje sub1+sub2 redelijk goed te krijgen, dan de DSP erover laten gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
jvanhambelgium zei:
Ik draai ook in 2 verschillende "tunings" , mijn ene PB13 zit op 16Hz met 1 poortplug terwijl de andere in de 10Hz mode staat met 2 ports plugged.
Op de 10Hz heb je natuurlijk een stuk minder output, maar dan loopt ie wel een stukje dieper door.
Zowieso 2*PB13 Ultra is (belachelijk) genoeg overschot. Nadelige effecten heb ik nog niet ervaren.

Stijn, ik zou de PB12 vooraan plaatsen, die kleine bult zal de DSP wel aanpakken. Knippen kan altijd
1f609.png
En die bult valt nog wel mee.
Nu met je PC12 achteraan zoeken,zoeken,zoeken voor een goede positie om het plaatje sub1+sub2 redelijk goed te krijgen, dan de DSP erover laten gaan.
Jan, graag jouw mening voor mijn situatie....

zie vorige grafieken
Is er ook niemand van jullie die zo´n mousse overhebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Chr1st0f

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
1.912
242
73
Zat dat ook niet bij uw PC12?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Chr1st0f zei:
Zat dat ook niet bij uw PC12?
nee
ja ik wist da niet he
ik leer nog elke dag bij lol

ik heb het de verkoper gevraagd
benieuwd wat hij zal zeggen
los daarvan was het wel een koopje
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Skank zei:
Jan, graag jouw mening voor mijn situatie....

zie vorige grafieken
Is er ook niemand van jullie die zo´n mousse overhebben?
Awel zie hoger.
De PB12 vooraan, en nu achteraan een goede plek voor de PC12 vinden. Vooral voor het stuk 32Hz -> tot Crossover
Als je nu een splitter zou hebben zodat je beide subs hetzelfde signaal kan geven heb je snel een graph wat de 2 samen kunnen doen...2 aparte metingen doen is niet hetzelfde als een gecombineerde meting doen waarbij sub1 de andere sub2 gaat/kan beinvloeden en omgekeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator: