• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
VPN gebruik ik reeds een hele tijd, een echt gemak. Laatst ook tijdens ons traditionele Ardennen week kunnen VPNen naar thuis en episodes bekeken op mijn NAS. Dik voordeel is dan dat ik die NAS niet naar buiten toe moeten open zetten.

ohh
echt?

Kun je dan even in het topic op alles antwoorden en mij zeggen hoe jij het doet aub?
Thx
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Idd geen probleem bij Telenet... en met de Safespot optie zijn de slimme toestellen ook extra beveiligd, netjes en zonder veel gedoe...
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Telenet wel degelijk problemen !
Hier gans de wijk en een wijk verder zelfde problemen

Is btw dezelfde kabel, dus normaal dat zowel telenet als orange last hebben.. 1 fysieke kabel

Dus geen geshit van telenet is beter
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Hangt ervan af wat je wil denk ik. De dienstverlening is heel goed, en als je in hun ecosysteem instapt heb je een ruim scala aan mogelijkheden zonder al te veel gedoe.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik heb echt vreemde dingen voor
Nu is mijn USG plots verbinding verbroken
Maar ik zit wel nog steeds op internet via AP's en bekabeld werkt zowel mn serverIk versta er nog de ***** van
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Denk het nie... is het een optie om alles eens te resetten en terug op nieuw te beginnen?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Ik zie daar eigenlijk GN reden voor .. omdat m'n USG es weg was? Belasting stond op 100%
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Begrijp ik, maar je hebt redelijk wat problemen in je netwerk. Het kan goed zijn om alles eens overnieuw op te zetten en vanaf scratch te beginnnen.
Je kan ook eens proberen om via de command console na te kijken of alle settings correct staan.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.141
68
58
Dus geen geshit van telenet is beter

Wie zegt dat Telenet beter is ????
Hier totaal geen probleem met telenet al heel den dag en heb hier nog juist een uurtje of 2 liggen spelen online ....niks probleem .
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.707
418
98
Earth
Even dit aan het volgen

Mijn huidig gateway/subnet is 192.168.99.1/24
Wat moet ik dan invullen voor mijn IoT netwerk?
Kan ik eender wat invullen? bv 192.168.107.1/24?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
Dat lijkt me best nog een uitdaging. Eerst zal je moeten begrijpen hoe usg firewall rules toepast...
Meestal moet je ergens aangeven dat elk type traffic verboden is. Dan geef je aan wat expliciet wel mag.
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.509
156
66
.... The UniFi Security Gateway (USG) offers administrators many useful features to manage their UniFi network, including the ability to create and manage firewall rules that help ensure the security of the network. This guide will explain how to configure firewall rules in the UniFi Network Controller and offer some suggestions for managing the firewall using the USG.

It is important to note that when a new rule is created, its position on the list—before or after the predefined rules, will make a big difference since firewall rules are processed in top-to-bottom order. If a rule is created, but placed after the predefined rules intended to apply to traffic that the predefined rules match, that rule will never be matched. With this in mind, "reject" or "drop" rules on LAN IN must always come above the predefined rules to match, since the predefined "allow" rules will match everything.

 

Stiibun

Well-Known Member
19 feb 2013
3.276
211
68
Nadat Ubiquity eerder de UniFi Dream Machine lanceerde, wat een alles-in-één oplossing met router, switch en WiFi, komt er nu ook een UniFi Dream Machine Pro. Dat is een U1 rack model met router, switch en UniFi Protect.

Meer informatie kan je hier vinden.

Was zelf eerst van plan om mijn CloudKey Gen 1 te vervangen door een Gen 2+ maar nu deze UDM Pro is aangekondigd zal ik voor deze gaan en zal die mijn USG-3P en CK vervangen. Dan kan ik zonder zorgen IPS/IDS en DPI draaien op volle bandbreedte.

Wellicht wel een beetje vreemd dat het switch gedeelte wel geen PoE poorten heeft.