• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Thx voor de tips allemaal. Ik heb het eigenlijk nog veel gemakkelijker kunnen oplossen… Op parking van werk kan je op bepaalde locaties wel aan de wifi… Deze morgen daar de update kunnen doen 😎

Maar met die zaken ga ik dus wel rekening houden bij de nieuwbouw.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ik probeer iets te streamen met een utility maar de ontvanger krijgt geen beeld.
Kan ik ergens zien of die call binnenkomt?
Het werkt via poort 1936, en zover ik weet , block ik dit niet in mijn firewall?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Wie of wat is de ontvangen ? Kan je daar "capture" op nemen ? Dan weet je het direct of er iets op toekomt natuurlijk
Geen capture mogelijkheden op je firewall ?
Je mag altijd via DM je publiek IP effe doorgeven en dan zal ik m'n logging zien of er iets toekomt.Dan weet je alvast of het correct uitgestuurd is over Internet.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Deze ochtend zaten we zonder internet. Ik ging naar de berging om alles eens te resetten en ik hoorde precies een vogeltje chirpen. Na alles 1 voor 1 uit te trekken, bleek het Unifi USG-3 te zijn. Bij het heropstarten bleef het geluid en pinkte het console ledje.
Gelukkig had ik hier nog een andere 12V voeding liggen die er op paste en daarmee kwam hij terug tot leven.

Ik was uiteraard ook al aan het zoeken naar een evt. opvolgen en zat de Dreamwall staan op de site. Ziet er ideaal uit om naar de elektriciteitskast te monteren en met 17 LAN poorten genoeg om alles in huis te voorzien, maar de prijs is om achterover te vallen...

Hopelijk gaat de USG 3 nog even mee, want hij voldoet wel voor wat ik nodig heb. En als hij ooit sterft, zal het een dreammachine worden denk ik.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb die Dreamwall ook al zien staan en was dat ook aan het overwegen voor mijn nieuwbouw. Voordeel is natuurlijk dat het 1 stuk hardware is i.p.v. 2. Want bij een Dreammachine ga je allicht nog een extra switch nodig hebben? Als je dit allemaal samentelt kom je ongeveer op dezelfde prijs. Als er 1 stuk gaat, heb je natuurlijk wel problemen...
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb die Dreamwall ook al zien staan en was dat ook aan het overwegen voor mijn nieuwbouw. Voordeel is natuurlijk dat het 1 stuk hardware is i.p.v. 2. Want bij een Dreammachine ga je allicht nog een extra switch nodig hebben? Als je dit allemaal samentelt kom je ongeveer op dezelfde prijs. Als er 1 stuk gaat, heb je natuurlijk wel problemen...
Klopt inderdaad. Maar een Dreammachine + 16 poort switch kost 471euro samen en de Dreamwall is er 1150. Das toch meer als het dubbel + zoals je zegt, als je er 1 iets kapot gaat, heb je meer kosten dan een individueel onderdeel vervangen.

Destijds heb ik mijn USG 3P voor 79euro gekocht, dus 't is sowieso allemaal veel duurder als hem moet vervangen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Een betere vgl is dan wel de SE van de DM. Die heeft ook een ssd en PoE. Maar die is zo’n €100 duurder dan de gewone. In principe moet je er ook nog een HD bijtellen want de Wall heeft ook een SD van 512 GB. Maar het prijs verschil blijft wel groot… Dus beter voor een DM en switch gaan allicht 😎

Uiteraard allemaal afhankelijk van wat je nodig hebt… Als je bv geen camera’s hebt kan je niet veel doen met die opslag.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Zorgen dat bij mij die fout niet gemaakt wordt 😊
Inderdaad... Aangezien wij geen gas installatie hebben, naast de digitale meter installatie een rack plaatsen met daarin de router en switch. Maar mijn kabels hebben maar 1m overschot. Ik zou mijn rack al moeten hangen op 50cm hoogte en dan kan daar geen waterzachter meer voor staan...
Ik zal dus minimaal mijn switch plat tegen de muur moeten monteren zodat alle kabels er in kunnen.

Ofwel moet ik op alle kabels zoiets zetten: https://www.allekabels.be/utp-kabel/7390/1619596/futp-verlengkabel-cat-5e.html
Hopelijk geeft dat wel geen verliezen.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik heb mijn DM wel plat tegen de muur hangen. Dat is geen enkel probleem. Maar als daarvoor een wasverzachter komt te staan is dat wel niet zo handig.

Die verlengstukken van alle kabels heb ik ook gebruikt in mijn huidige setup omdat ik ook probleem had met lengte. Ik heb geen snelheidsproblemen of slechte connectie.
 

skoebiedoe

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.151
68
58
Ge hebt tegenwoordig al kleine flesjes wasverzachter hoor . ;)
Misschien dat het flesje er juist onder kan . ;)
 
  • Haha
Reactions: broodro0ster

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Zouden jullie aan iemand die het volgende heeft:
- usg
- cloudkey gen 2
- switches en cameras
aanraden een dreamrouter te kopen?
Feit is dat ik al 2x voeding van die usg moeten vervangen heb, en hij het strontbeu is.
Ik zou hem de dreamrouter aanraden, maar das wel een beetje dubbel met zijn cloudkey.. (voor de network controller en protect...)
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ze hebben een USG 3P opvolger gelanceerd vorige week: https://eu.store.ui.com/eu/en/products/uxg-lite

Mijn voeding is ook kapot gegaan na een jaar of 8 denk ik. Heb die gebruikt van m'n oude telenet modem en werkt terug. Zolang het de voeding is, zal ik die wel nog ff blijven vervangen. Wat ik daarna ga kopen weet ik nog niet. Ofwel die UXG-lite ofwel een Dreamrouter.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Ze hebben een USG 3P opvolger gelanceerd vorige week: https://eu.store.ui.com/eu/en/products/uxg-lite

Mijn voeding is ook kapot gegaan na een jaar of 8 denk ik. Heb die gebruikt van m'n oude telenet modem en werkt terug. Zolang het de voeding is, zal ik die wel nog ff blijven vervangen. Wat ik daarna ga kopen weet ik nog niet. Ofwel die UXG-lite ofwel een Dreamrouter.

Ja klopt, das ook een optie natuurlijk
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
IS die dreamrouter nu echt overal uitverkocht?
En de prijs ligt ook wel hoog momenteel
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth


Ik vind dit wel straf.
Stond net op het punt voor een usg lite, of een dreamrouter voor iemand.
Ik heb best veel spullen maar wel max 1 switch en 3 AP's
Dit zou dus best kunnen met deze express router. en dan win ik nog 1 ap erbij en heb ik nog ruimte voor nog 1 toestel.

Geen unifi protect wel, maar waarom zou je dan nog gaan voor een dreamrouter als eerste router?. (los van protect).

VPN etc etc is ook mogelijk hier?
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.716
418
98
Earth
Vriend van me moet een nieuwe hebben en kijkt uit..
Maar hij overweegt ook fiber, alleen vraag ik me af of alles wel zin heeft.
Want als je modem bv 400 mb/s doet (of met fiber hoger) en je router doet maar 150 mb/s heeft het weinig zin om fiber te nemen, nietwaar?
Hij heeft nu een usg , die doet max dacht ik 150 mb/S ?
Welke raden jullie aan, want ik zie die downloadlimieten niet op die site...
Hoeveel doet een udr zo? En een uxg-lite?
Of express...