• Hallo Bezoeker, Het is ons opgevallen dat je nog geen bericht gemaakt hebt! Waarom neem je niet even de tijd om jezelf voor te stellen en nieuwe vrienden te maken.

Ubiquiti Unify Topic

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Ja, maar dan verlies ik de Hue app. Mijn wederhelft gaat niet content zijn als die app niet meer werkt. Op die ene poort zal het ook niet steken.

Ik twijfel om die UDM Pro te kopen of gewoon die 16 poort switch voorlopig. Heb nog niet alle aansluitingen in gebruik, dus een 16 poort met mijn USG voldoet. Maar een UDM Pro met mijn 8 poort switch zal ook voldoen. Kost ongeveer beiden evenveel.

Een Unifi Express met 24 poort kan ook, maar zo’n 24 poort switch met poe is veel te duur.

Eigenlijk ben ik volgens mij het best af met de gewone Dreamrouter want dan kan de AP in de berging weg. Heb van daar genoeg dekking voor heel de gelijkvloers. En met een 16 poort switch er bij zal ik net wel of niet genoeg poorten hebben.

Puur voor de app?
Het voordeel eraan is , indien je zigbee2mqtt gebruikt, je de lichten ook kan updaten, en dan kun je altijd HA app gebruiken ipv hue, ik snap niet waarom je daar niet aan wil blijven hangen, bijkomend voordeel is dat dat je netwerk wint ook nog
Een no brainer volgens mij.
Ik zou ook de dreamrouter nemen , hier heel content van !
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Puur voor de app?
Het voordeel eraan is , indien je zigbee2mqtt gebruikt, je de lichten ook kan updaten, en dan kun je altijd HA app gebruiken ipv hue, ik snap niet waarom je daar niet aan wil blijven hangen, bijkomend voordeel is dat dat je netwerk wint ook nog
Een no brainer volgens mij.
Ik zou ook de dreamrouter nemen , hier heel content van !
Mja, mijn vriendin steekt schedules enzo in die app en zij gebruikt dat 's avonds van uit de zetel. Van een gebruikers perspectief is dat een heel goeie app.
Dus de bridge blijft wel.

Ik denk dat ik mij nu al eens zo'n Switch Lite met 16 poorten ga kopen. Dan zit ik al niet meer sukkelen want heb nu 10 poorten nodig en heb er maar 8. Mijn USG 3P doet zijn ding nog wel, dus die laten zitten tot hij kapot is lijkt me verstandig.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Iemand op Tweakers verkoopt nieuw Unifi materiaal. Ooit van hem een ShieldTV voor een prikje gekocht.
140euro voor een Switch Lite 16 POE aan zijn laatste listing te zien en volgende week heeft hij er terug. Prijs zal hopelijk wel ongeveer hetzelfde blijven. Ik ga die kopen en dan kan ik ff verder. De USG zal ik wel vervangen als hij ooit kapot is.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Skank

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
ah wel veel shields te zien, ik zou toch de tube overwegen...
Je moet eens door z'n reviews/history gaan. Dan zie je dat er veel dezelfde dingen terug komen.
Ik spreek nu over jaar geleden, maar toen heb ik 130euro betaald voor een ShieldTV Pro. Denk dat ze overal 200-220euro waren destijds. Vlotte deal gehad en dat zie je ook wel aan z'n reviews.
 

Skank

Well-Known Member
19 feb 2013
18.715
418
98
Earth
Je moet eens door z'n reviews/history gaan. Dan zie je dat er veel dezelfde dingen terug komen.
Ik spreek nu over jaar geleden, maar toen heb ik 130euro betaald voor een ShieldTV Pro. Denk dat ze overal 200-220euro waren destijds. Vlotte deal gehad en dat zie je ook wel aan z'n reviews.
Ik vind hem niet, kun je ergens in tweakers zoeken op zn naam?
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik heb de Unifi Lite 16 POE gekocht om mijn Switch 8 POE (60W) te vervangen.
Als er iemand interesse heeft in de 8 poort switch moet je maar een berichtje sturen. Ik ga in mijn TV kast zo'n 5 poort mini switch steken die door POE gevoed wordt. Al moet ik zeggen dat ik al een tijdje mijn ShieldTV en LG TV op wifi heb en dat werkt prima.
Enkel mijn versterker heeft echt ethernet nodig als ik doe nog eens opnieuw installeer.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik probeer zoveel mogelijk bekabeld te werken. Dus achter mijn TV hangt ook zo'n switch en probeer ook zoveel mogelijk aan te hangen.
 

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ik probeer zoveel mogelijk bekabeld te werken. Dus achter mijn TV hangt ook zo'n switch en probeer ook zoveel mogelijk aan te hangen.
Dat zal ik ook wel doen, maar dan met zo'n Switch Flex Mini. Die kosten niet veel en geen gedoe met adapters etc.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Hoe bepaal je eigenlijk welke PoE switch je moet nemen? Gewoon de max watt van de verschillende PoE devices die je er wil aan hangen optellen?
 

jvanhambelgium

Well-Known Member
25 feb 2013
2.675
207
73
Hoe bepaal je eigenlijk welke PoE switch je moet nemen? Gewoon de max watt van de verschillende PoE devices die je er wil aan hangen optellen?
Je kijkt eerder gewoon naar het aantal PoE poorten dat je nodig hebt? Die kleine switches hebben meestal een vast PoE-budget. Als het vb een 8-port switch is met PoE (=15,4W per poort max) dan zal het denkelijk niet altijd zijn dat je 8 poorten aan 15,4W tegelijk kan belasten. Staat in de specs.
Bij complexere setup met PoE(+) (tot 30W per poort) en UPOE (tot 60W per poort en meer) moet je soms wat rekenen.
Vooral goed zien of een toestel PoE+ nodig heeft of standaard PoE voldoende is, anders gaat het ni opstarten. Wij hebben op switches een mix van toestellen hangen, IP-camera's , Wifi AP's etc en de ene trek 15W, maar andere AP's en complex AI-cams of cams met pan-tilt-zoom controls in 360° trekken sowieso 30W enz.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

broodro0ster

Administrator
Home-Theater Goud
24 apr 2014
4.115
324
113
Ja, totale vermogen, maar ook individueel vermogen zoals Jan aangeeft. Ik de lite switch van Unifi, omdat ik enkel wat AP's heb en misschien in de toekomst een deurbel. Dat zou voldoende moeten zijn voor mij.
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Meeste wat ik aan top vermogen zie, is idd max 10 – 15 W. Maar ik was bijv. ook naar een AP aan het kijken dat wel tot 33 W als top had. Dat vond ik al redelijk fors waardoor die vraag. Maar aantal PoE poorten dat was al duidelijk. Totaal vermogen wou ik gewoon aftoetsen of mijn interpretatie correct was. Bedankt voor de bevestiging dus...

Momenteel wil ik 2 camera's + 1 bel aan de PoE switch hangen en ook nog een 2tal AP's. Het is wel mogelijk dat er bv. een chime ook aan die PoE komt en bv een switch die via PoE gaat. Dat gaat allicht niet allemaal in 1 x gekocht worden, maar ik moet daar natuurlijk wel al nu mee rekening houden voor de switch.
 

Sphinkx

Well-Known Member
Home-Theater Goud
19 feb 2013
2.478
309
93
Ik begin langzaam aan te denken aan mijn netwerk apparatuur voor de nieuwbouw.

Als ik alles optel heb ik ongeveer 15tal netwerk kabels die toekomen op mijn centraal punt. Deels daarvan ga ik zeker PoE nodig hebben voor AP’s, deurbel en mss wel een mini switch.

Om het eenvoudig te maken had ik gedacht aan een dream wall. Daarmee heb ik voldoende aansluitingen en moet ik ook maar 1 apparaat daar zetten ipv 2 of meer. In totale kostprijs zal bv een dream machine + 24 poort switch al bijna evenveel kosten… Goed idee?
 

krikri

Well-Known Member
3 mei 2015
1.516
158
66
Denk dat het vnml. zal afhangen van uw prioriteiten en behoeften, niet zozeer van het aantal netwerkkabels.

Het helpt altijd om eens in niet technische termen uw boehoeften op te lijsten:

1. Toepassingen die je hebt? (Gaming, tv, ineternet gebruik)
2. Aantal personen / gebruikersprofielen.
3. Gevoelige informatie?
4. Type en hoeveelheid van data
5. Toegang tot informatie (buitenshuis)
6. Dekking Wifi netwerk binnen en buiten
 
  • Vind ik leuk
Reactions: Sphinkx